Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini-mini prosjekt i min mors Audi A4 1999

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Oekern View Post
    Lysene på cd spiller passa meget godt inn ja!
    Åja. det er rådhuset ja. Aldri vært på den siden der, bare skate sia ut mot vannet (A)
    Hehe ja oki. Du er en skatergutt du, stemmer det.

But anyways... Fikk ikke til å justere dette anlegget så godt - er rett og slett for få muligheter her.
    Har hatt av dørtrekka X antall ganger for å snu fasen på begge sidene, men ingen kombinasjon gjør
    at det blit lite kluss, og på spilleren får jeg bare justert bittelitt på bass- og diskantfrekvenser i mono.

Diskantene peker mot vinduene, masse refleksjoner. Noen tips? Kan ikke flytte diskant...
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Let it be? Altså, dette er et mini-prosjekt hvor det er lagt opp til at det skal være billige komponenter montert enklest mulig. Og siden lyden i en bil er 80% justering og montering så VIL man oppleve noen issues i lyden - uansett!

Tror du ikke mora di er happy nok med lyden sånn det er nå?
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Tony View Post
        Let it be? Altså, dette er et mini-prosjekt hvor det er lagt opp til at det skal være billige komponenter montert enklest mulig. Og siden lyden i en bil er 80% justering og montering så VIL man oppleve noen issues i lyden - uansett!

Tror du ikke mora di er happy nok med lyden sånn det er nå?
        Joda, hu hadde nok blitt happy uansett hvor crappy det hadde låti så lenge det er jeg som har skaffa og montert det.
        Men jeg henger meg opp i sånt allikevel, og ista vinkla jeg om diskantene litt til - så mye jeg kunne i den originale plassen,
        også prøvde jeg å bytte om + og - noen ganger til. Kom tilslutt frem til en kombinasjon jeg kunne akseptere.
        Litt fasefeil blir det, men med den "innstillingen" ble det "bare" 2 frekvenser (av 16) som skjærte i øra.
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Fine bilder du tar!

2 av 16? Bruker du en test-cd av noe slag?
          Spilleren gikk heldigvis meget bra med resten av interiøret og fargene matchet, bra Håper du får trikset til lyden sånn noenlunde tilfredstillende da. Som Tony sier, er det jo svært begrenset hva man får ut av slike enkle installasjoner i org dørpanel osv.
          Bmw e34 520:
          Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Originally posted by tofter View Post
            Fine bilder du tar!

2 av 16? Bruker du en test-cd av noe slag?
            Spilleren gikk heldigvis meget bra med resten av interiøret og fargene matchet, bra Håper du får trikset til lyden sånn noenlunde tilfredstillende da. Som Tony sier, er det jo svært begrenset hva man får ut av slike enkle installasjoner i org dørpanel osv.
            Takk skal du ha.

2 av 16 sinustoner ja, har en test-CD.
            Men ja jeg har latt det være nå,
            får ikke gjort det noe bedre...
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Originally posted by Oekern View Post
              Og hvor har du så tatt bildene fra 1# post?
              Så spennende ut den lokasjonen
              Det er på rådhusplassen i oslo på baksiden av der vg lista topp 20 har sine konserter osv
              Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

Comment

Working...
              X