Announcement

Collapse
No announcement yet.

Joakims "Prosjekt Reservebil" 2010

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Joakims "Prosjekt Reservebil" 2010

Har kastet sammen en liten reservebil for å ha litt godlyd mens godbilen er under oppbygning...

Utstyrsliste:
    1stk. Pioneer DEH-5200UB
    1stk. Audison BitOne
    1stk. Mosconi 100.2
    1stk. Mosconi 100.4
    2stk. Tang Band W3-871
    4stk. Tang Band W6-1139SI - 2 i kickpanelene og 2 i stor og fin - lukket kasse bak.

En liten "story" om bilen og dens første konkurranse...

Tusen takk til:
    dynaBel AS for utstyr
    og
    Dag Johansen for lekker kassekunst!
    Last edited by Joakim; 22-08-2010, 02:17.
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Kult å se noen bilder av reservebilen, fikk dessverre ikke sett så nøye på den på rudskogen. Men jeg lurer på en ting, måtte du ofre luftekanalen for å få plass til TB W3?

Forsåvidt er fryktelig inspirerende bygg, som viser at man kan komme langt med enkle midler bare man vet hva man holder på med!
    Bmw e34 520:
    Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Originally posted by tofter View Post
      Kult å se noen bilder av reservebilen, fikk dessverre ikke sett så nøye på den på rudskogen. Men jeg lurer på en ting, måtte du ofre luftekanalen for å få plass til TB W3?

Forsåvidt er fryktelig inspirerende bygg, som viser at man kan komme langt med enkle midler bare man vet hva man holder på med!
      Takk for det!

Ja det er dårlig med luftekanal under der nå. Eller den blåser vel igrunn litt her og der på undersiden. :P
      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Trengs det stor kasse til de W3ene?

Comment

Originally posted by BillyIdle View Post
          Trengs det stor kasse til de W3ene?
          Nei, jeg har ikke kasse på dem.. 1 liter er sikkert fint om ikke de skal spille så langt ned i frekvens. Om man skal tvinge litt bass ut av dem, så gjør ikke en lukka kasse på 4-5 liter noe..

Comment

Originally posted by Joakim View Post
            Takk for det!

Ja det er dårlig med luftekanal under der nå. Eller den blåser vel igrunn litt her og der på undersiden. :P
            Ah, kjekt med tørkeskap i hanskerommet

Men fortell litt mer om basskasse løsningen din da, hvis jeg ikke husker helt feil spilte de forran helt ned før, hvordan er dette delt nå?
            Bmw e34 520:

Comment

Denne låter digg. Hørte på det idag, og dette er godlyd altså!
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Og etter du er ferdig med den andre så kan du bare gi bort denne til meg =) kjempe deal!
                Mvh
                Andreas Moen Sæterbø
                Golf mk2
                Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

Comment

Originally posted by tofter View Post
                  Ah, kjekt med tørkeskap i hanskerommet

Men fortell litt mer om basskasse løsningen din da, hvis jeg ikke husker helt feil spilte de forran helt ned før, hvordan er dette delt nå?
                  Den er skikkelig avansert.. NOT Rett og slett en lukket kasse på 50liter, fylt med 1kg acustilux dempeull.

Originally posted by TakeTheTime View Post
                  Denne låter digg. Hørte på det idag, og dette er godlyd altså!
                  Takk for det!

Originally posted by moeN View Post
                  Og etter du er ferdig med den andre så kan du bare gi bort denne til meg =) kjempe deal!
                  Når den andre er ferdig, så forblir nok denne bruksbil/vinterbil. Men er mange sånne å finne til "ingen penger"...

Comment

Får slenge ut litt skryt fra dagens konkurranse også daehh..

Utrolig bra oppmøte! 20 biler og bra stemning!

Reservebilen fikk dagens høyeste lydscore - uansett klasse.. Kronet med 3.plass bak Erik André på 1.plass og Andreas H på 2.plass! Får selvfølgelig litt trekk på denne installasjonen, som er langt fra pen eller langt fra ferdig, men ikke mere enn 15 poeng faktisk. Så lenge man gjør ting i henhold til regelboka og holder det enkelt, så er det ikke noen heksekunst å oppnå helt ok score på installasjon i EMMA!
                    Ennå et godt eksempel på at bilen ikke behøver være strøken eller ferdig for å bli med på moroa! Ferdig er det man er når man har solgt bilen.. :P

Når alt kommer til alt så er dette oppsettet så enkelt og med så få komponenter at mulighetene for feil ikke er så store. Disse elementene er ikke bare plug and play og vips - god lyd, men om man har litt fantasi og tør/kan bruke litt justeringsmuligheter, så kan det bli utrolig bra for lite penger!

Takk til alle som kom og som gjorde dagen til en knallfin konkurransedag!!
                    Last edited by Joakim; 23-08-2010, 00:02.

Comment

Var og fikk en demo av disse elementene idag og jeg må si det var god lyd ja

Takk igjen for god hjelp Joakim, jeg kommer å handler meget snart hehe!

Comment

Slettes ikke dårlig å ta tredjeplass med så rimelige elementer. Har vurdert samme oppsett som du har fremme selv en stund. Prøve meg litt på aktiv deling. Men et lite spm. Er disse elementene greie å prøve seg frem på med aktiv deling? Tenker bare om det har noe å si at det er fulltoner? :P
                        sigpic

Comment

Originally posted by TheCharger View Post
                          Slettes ikke dårlig å ta tredjeplass med så rimelige elementer. Har vurdert samme oppsett som du har fremme selv en stund. Prøve meg litt på aktiv deling. Men et lite spm. Er disse elementene greie å prøve seg frem på med aktiv deling? Tenker bare om det har noe å si at det er fulltoner? :P
                          Og ikke minst, førsteplass på lyd-delen! Jeg kan iallefall ikke se noen grunn til at disse skal være uegnet til det, heller omvendt. Eneste er at det ofte er noe begrensninger i hvor lavt high-pass filteret går på noen spillere, så det kan være vanskelig å kjøre disse nedover i frekvens uten litt triksing.

Joakim: Er det vanlig dynabel 6,5" grillen som er romslig nok til w6?
                          Bmw e34 520:

Comment

Er TB W3 8ohm? Hvordan er det på forsterkeren?
                            Focal
                            Mosconi
                            Pioneer

Comment

Originally posted by Jørgen
                              Hvordan fikk du høyere score enn Erik Andrè egentlig? :S
                              Den er jeg spent på og høre svar på!!
                              Er jo "litt" som er gjort med den Astra´n. Så kommer Joakim med noe så enkelt og slår han på lyd delen?
                              VW Corrado - Prosjekt bil
                              Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                              It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                              I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Working...
                              X