Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ground Zero SPL Show BMW X5

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

haha drit tøft første gang jeg har sett noen montere forsterker i motorrommet :P den likte jeg.
    spiller: pioneer p88
    front: Hertz MLK 165
    sub: polk sr104 x2
    forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

Comment

hvordan er denne monteringa angående fukt og sånt da?
      VW Golf 4
      Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
      Simen Sormbråten

Comment

Er en forseglet 3mm stålkasse rundt den. +at den er koblet til kupèen i bilen med 50mm slanger. Så det er det samme som å ha den montert på vanlig sted i bilen.
        Min bilstereo side på facebook.
        www.facebook.com/nautiluzcreation

Comment

oki, godt å høre du får ha lykke til med bygginga, ser bra ut det du har gjordt hittil
          VW Golf 4
          Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
          Simen Sormbråten

Comment

Du er en syk, SYYYK mann!!
            VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
            DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
            http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

Comment

Originally posted by Nautiluz View Post
              Er en forseglet 3mm stålkasse rundt den. +at den er koblet til kupèen i bilen med 50mm slanger. Så det er det samme som å ha den montert på vanlig sted i bilen.
              Bare om det vanlige stedet er rett over en kokeplate satt på 90 grader celcius? Varmen fra motoren vil vel stige rett opp i denne platen? Har du tatt noen tempmålinger inni den forseglede kassen etter en lang kjøretur med varme i motoren?
              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Originally posted by Haakon O View Post
                Bare om det vanlige stedet er rett over en kokeplate satt på 90 grader celcius? Varmen fra motoren vil vel stige rett opp i denne platen? Har du tatt noen tempmålinger inni den forseglede kassen etter en lang kjøretur med varme i motoren?
                Han har jo en slik ein høyefektiv BMW disel vetdu, så litt ekstra kupè varme kommer nok godt med..
                Ellers så er du ikke riktig "nagla" Peter..
                Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
                Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
                post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

Comment

Originally posted by Haakon O View Post
                  Tror neppe varmen stiger rett opp i motorrommet. Det er en diesel motor på 3.0liter som ikke klarer å varme bilen selv engang. Den trenger hjelp av en 5kw webasto. Men jeg skal legge en tempratur måler i kassen sammen med forsterkeren når det er montert så skal vi se om ikke forsterkeren kanskje smelter!

Comment

kan du ikke legge opp noen kjøleribber under forsterkeren?
                    Med vannkjøling og en radiator i fronten på bilen som kjøler ned kjøleribbene?
                    Da bør ikke temperaturen by på problemer..
                    du blir vel muligens også den første i verden med en vannavkjølt warhorse! :-P
                    Min facebokside: Custom Car Audio

Comment

Originally posted by Nautiluz View Post
                      Tror neppe varmen stiger rett opp i motorrommet. Det er en diesel motor på 3.0liter som ikke klarer å varme bilen selv engang. Den trenger hjelp av en 5kw webasto. Men jeg skal legge en tempratur måler i kassen sammen med forsterkeren når det er montert så skal vi se om ikke forsterkeren kanskje smelter!
                      Jeg skal ikke påstå meg å være BMW-ekspert, men om den også følger fysikkens lover så stiger nok varmen rett opp i motorrommet

At den ikke klarer å varme opp kupeen ordentlig fra kaldstart på vinteren betyr jo ikke at selve motoren ikke blir varm tilslutt, kanskje ikke 90 grader, men iallfall 70+. Mindre problem på vinteren enn sommeren med høy varme under lokket der, men like store tempsvingninger. La oss si fra 10 minusgrader til 30-40 plussgrader på vinteren, og 20 pluss til 70-80 plussgrader på en varm sommerdag?

Men det er jo ingen umulighet å legge opp både kjøling og ventilasjon på et vis Uansett en spennende montering, har selv et par amper i omtrent samme fysiske størrelse som skal få plass i en liten Lupo, så er også interessert i å spare på plassen der en kan
                      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Etter det jeg har sett denne galningen har gjort tidligere, tror jeg det er rimelig gjennomtenkt. En forsterker kan jo oppnå ganske høye temperaturer under bruk, no den skal tåle. Meg bekjent er det vel opp til flere vifter inni warhousen også.
                        Stå på nautilus!

Comment

Hvordan lage en 220liters kasse i X5 uten å ofre noe plass?? Dette er den ene måten å gjøre det på.

Comment

Du har ikke mangel på kreativitet iallefall. Dette ser sykt bra ut Tror faktisk ikke at jeg har sett den løsninga før. Stå på vidre mister

mvh kim

Comment

øøø har du saget hull i gulvet ditt å laget ein kasse under bilen ca? likte forsterker metoden din hehe ser ikje den sure bmw motoren lenger
                              fusion/audi system xIon/digitals design

Comment

Har ikke kappet i gulvet er en plate der som er mulig å ta ut. Så det er mulig å sette bilen tilbake til orginal stand.. Men tror neppe det skjer.

Comment

Working...
                                X