Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt Ole vil på emma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Prosjekt Ole vil på emma

Ja nå har jeg enderlig fått hodet ut av et mørkt sted og er klar for bygging igjen.

Jeg begynte for et par uker siden med litt sysling og nå er jeg bitt av basillen igjenn så da er det bare å bygge.

Prosjektet går egentlig ut på at jeg vil prøve meg i emma, så da er det bare å bygge som rakkarn.

Slik så bilen ut invendig orginalt

Jeg skulle montere 6,5" i dørene og bygge pyntedeksler, lakket dette. Liker ikke fargen helt så må nok gjøres om litt. Det største problemet er egentlig at jeg må modde 2-3 mm av innersiden på ene dekslet siden dette subber i dashen. Så har jeg pasasjerer som ikke klarer å holde bena i ro så blir fort småriper i disse dekslene så har nok bestemt meg for å trekke dem.

Som dere ser etter jeg lakkerte ble fargen litt skarpere en jeg hadde forutsett så må nok lakke dette på nytt. Men siden jeg byttet spiller lakker jeg dette nok sølv/grå siden dette skal stå i stil

Hadde bygget tweeter montasje en gang i tiden så bruker disse dekslene midlertidig helt til jeg finner en som kan forklare beste vinklinga på dem

Har bygget en kasse og gulv ramme , men har begynt på en ny. Jeg skulle bruke islagsmuttere men så var det et par muttere som ikke ville sitte skikkelig, dette fant jeg ut etter jeg test monterte sub og uff. Det var noen timer drilling og banning men de løsnet til slutt

Lodda noen strøm kabler

Dette er da første gang jeg prøver meg på emma så hvis noen ser noe jeg bør endre på så skrik. Flott med tips hvis noen har noe

Skal legge ut ferske byggebilder i morgen av bagasje og spillermontasjen
    Ole Martin
    Primera P11 2000 comfort
    Focal Utopia, Pioneer, Audio System, Mosconi, Supra, Tang Band

Må kanskje tenke på å lakere noe bak i bagasjerommet også når du blir ferdig, slik at du får et theme
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Få på noe mer lakk på dørene, eller trekk dekslene i blått eller noe
      - 94' VW Passat 1,9TDK
      (Sony Xplod CDX-GT430U, Fusion EN-SW15 (250wrms), Fusion RE-AM45020 (2x90w (brokoblet til 1x250w), 4x Fusion EN-FR6530 (2-veis 6,5" - 55wrms)
      På utkikk etter nytt!

Comment

Som dommer i EMMA kan jeg gi deg et hot tips.. Hvis du ikke har regelbok så kjøp denne, da kan det unngås at du gjør små feil som gir store trekk i en konkurranse.

Theme går inn under Overall design of the vehicle og det står kun på scoresheet i expert og ditt kommer du etter å ha vunnet enten Advanced eller Master på en internasjonal finale NM eller EM. Og siden du sier det er første gang du deltar så er det viktigere at ting sitter fast og ser ferdig bygd ut og at kabling og avsikring av kabling er i følge regelboka.

Lykke til og velkommen skal du være.
        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Farger og slikt kan du alltids fikse senere, dekslene er jo ferdig så er bare å demontere og lakkere når du får tid
          Bedre å prioritere å få det til å spille (pent) først.

Endelig noen med riktig bil! P10?
          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Det ser mer ut som en P11, ugn

Men bra du har fått gløden tilbake Ole! Det likær vi! Kjøp regelboka og CDen for EMMA så har du et fint rammeverk å forholde deg til Greit å slå opp i et hefte når du lurer på noe.

Hva slags utstyr skal inn?
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

Comment

P11-144 tenker jeg.

Det er Klimakontroll der, og knappe-layouten passer ikke med standard P11.
              Mvh
              Rolf Try Nygård

Comment

Takk for svar Har lest litt i regelboka, men skal ta en kveld der jeg setter meg ned og fordyper meg mer.

Jeg har enderlig fått skikkelig byggelyst igjenn så koser meg uti hagen i sola.

Det er en p11 144 skal ta litt bilder i kveld så dere kan se utsiden, må bare vaske bilen litt først.

Fargene er ikke bestemt enda men skal planlegge litt ettersom jeg kommer litt nermere trekking

Kommer opp en liten utstyrsliste i kveld Bare en rask update nå

Ny spiller og dsp boks ble montert

Har prøvd meg på Mid i speildekslene

Har begynt på kasse

La litt Glassfiber i bunnen

Kommer kanskje en litt mer detaljert beskrivelse i kveld. Nå venter jeg på at glassfiberen skal herde
                Ole Martin
                Primera P11 2000 comfort

Comment

Originally posted by Erik André View Post
                  Som dommer i EMMA kan jeg gi deg et hot tips.. Hvis du ikke har regelbok så kjøp denne, da kan det unngås at du gjør små feil som gir store trekk i en konkurranse.

Theme går inn under Overall design of the vehicle og det står kun på scoresheet i expert og ditt kommer du etter å ha vunnet enten Advanced eller Master på en internasjonal finale NM eller EM. Og siden du sier det er første gang du deltar så er det viktigere at ting sitter fast og ser ferdig bygd ut og at kabling og avsikring av kabling er i følge regelboka.

Lykke til og velkommen skal du være.
                  Takk for hjelpen skal lese litt skikkelig i boka en dag så jeg finner ut av litt før jeg trekker nye kabler. Men ett spørsmål til deg som har Utopia. hvordan vinkling burde jeg kjøre på Tweeterne ?

Jeg gleder meg sykt mye til å prøve meg på emma
                  Ole Martin
                  Primera P11 2000 comfort

Comment

Bra du har glød og iver, for det er viktig når man skal gjøre omfattende arbeid på bilen Syntes ting ser bra og gjennomført ut jeg altså! men gjør som EA sier, Gjør alt etter boka og så kan du jo sette ditt personlige preg på ting etterpå Stå på! Jek kommer til å følge med her
                    VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                    DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

Comment

Ja utstyrsliste

Ikke alt er fastsatt enda så blir kanskje litt forandringer.

Spiller:

Pioneer: DEX-P90RS med DEQ-P90

Frontsett:

tweetere: Focal utopia BE
                      Mid: Focal utopia BE
                      MidBass: ??? Jeg vet ikke helt enda. Akk nå kjører jeg seas men vil ha noe som har litt mer "trykk" i bunnen. Skal teste Tang Band 6,5"

Grunnen til at jeg ikke har voldsom lyst å kjøre Focal utopia er sist jeg kjørte utopia klarte jeg å grille 2 stk mb i løpet av sommeren. Jeg liker lyden men hvis jeg griller et element koster det ganske mye å bytte dette ut. Jeg har en 6,5" som er i topp stand, hadde jeg hatt en til hadde jeg vel kjørt utopia komplett.

Sub:

Har kjøpt en Audio Sound HX12phase så får se om jeg liker den når den er montert

Forsterkere

Mosconi 4x100 W forsterker
                      Mosconi 4x200 W forsterker

Hvis disse funker like bra som jeg har hørt er alt bra.

Kabler:

Høgtaler kabler:

Supra 1,5 til tweeter og mid
                      Supra 2,5 til mb
                      Supra 6 til sub

Strømkabler:

Vet ikke enda, har sett på LIB kablene

Phono:

Supra Effi fra DSP til amper

Trekk

Blir vel svart skai enten vinyl 1 eller vinyl 3
                      Kanskje grå alcantara

Men er veldig lite som er helt bestemt enda, det er bare å se hva som skjer og hvor mye penger jeg har.

Hvis jeg hadde hatt litt tid og penger skulle jeg bygget så langt jeg klarer i bagasjen. Kanskje kjøpt meg forsterkere og dratt på gatebil
                      Ole Martin
                      Primera P11 2000 comfort

Comment

Meget lovende prosjekt dette. De mid kassene i speildekslet likte jeg.
                        Kommer til å følge med her.

Lykke til.
                        sigpic

Comment

Originally posted by oledeg View Post
                          Takk for hjelpen skal lese litt skikkelig i boka en dag så jeg finner ut av litt før jeg trekker nye kabler. Men ett spørsmål til deg som har Utopia. hvordan vinkling burde jeg kjøre på Tweeterne ?

Jeg gleder meg sykt mye til å prøve meg på emma

Er som å vinkle andre diskanter det, bør peke mitt i taket i baksetet.. tenk deg en strek rett ut fra elementet som passerer deg i ørehøyde mitt mellom forsete ryggene.

Det er den vinklingen som jeg syns fungerer best.

(håper du skjønner hva jeg mener nå da)
                          sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                          IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Originally posted by Erik André View Post
                            Er som å vinkle andre diskanter det, bør peke mitt i taket i baksetet.. tenk deg en strek rett ut fra elementet som passerer deg i ørehøyde mitt mellom forsete ryggene.

Det er den vinklingen som jeg syns fungerer best.

(håper du skjønner hva jeg mener nå da)
                            Trur jeg skjønte hovedpointet. Skal ta å rive av trekket en dag vinkle di og legge ut bilde. Så kan du se så jeg ikke bommet alt for mye.

Tar bare å demonterer vinkler tester justerer osv. Trenger jo ikke legge støpeplast samme dagen, kan bruke eksempel en uke på å teste litt forskjellige vinklinger
                            Ole Martin
                            Primera P11 2000 comfort

Comment

Originally posted by TheCharger View Post
                              Meget lovende prosjekt dette. De mid kassene i speildekslet likte jeg.
                              Kommer til å følge med her.

Lykke til.
                              Takk takk speildekslene var egentlig litt morsome å lage. En venn av meg hadde lånt trykkluft sliperen min så måtte slipe alt plast for hånd. Det var noen timer svetting og slit. Så var det tilpassing så de ikke skulle dunke i lister eller dekke for speil men gleder og guer meg til trekking. Trur den blir vrien å trekke. Men håper den ser pen ut etter trekking.

BTW: Hva mener folk skal jeg bruke vinyl 1 eller vinyl 3 ???
                              Ole Martin
                              Primera P11 2000 comfort

Comment

Working...
                              X