Announcement

Collapse
No announcement yet.

dj-vega; Bilstereo prosjekt. KIA SPORTAGE

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dj-vega; Bilstereo prosjekt. KIA SPORTAGE

Hei.

Dette er da starten på mitt bilstero prosjekt.
    Har absolutt ikke bestemt meg for hva jeg skal velge.
    Men etter lappen var i boks. Og kabelsett og sub blei handlet og en Mtx forsterker ble lånt.
    Så ble jeg veldig imponert over HERTZ.

Jeg kommer til å oppdatere begge tråden fremmover.

Utstyret sålangt;

Kabelsett; 8mm2 Biltema. (Skal oppgraderes etterhvert). T
    Subforsterker; Mtx Audio 250w (Knotinuerlig effekt)
    Subkasse; HERTZ DBX 250 R.1
    Hovedenhet; Vdoyton (Bilextra spiller, med preout og aux in)
    Komponent sett fremme 4" : Boston Rally series
    Coax bak; 4" Biltema

Ok, dette er langt i fra det heftigste utstyret. Men det finnes noen grunner til det;

* Når bilen ble kjøpt, fantes det ingen spiller. Denne spilleren har jeg fått av ei veninne.
    * Subforsterkeren låner jeg av en kompis og er kun et år gammel. Bra forsterker
    * Subkassen; Knallfornøyd med denne.
    * Komponent sett; Bra greier, men lite trøkk fra det.
    *coax bak; Org. høyttalere var sprengt, og lånte et par fra samme kompisen. For å ha litt lyd. Og til det bruker duger det inntil videre.

Skal få tatt noen bilder senere idag.

Ps; Noen i rogaland som kan hjelpe med litt glassfiber. Vil montere 6,5" komp sett fremme. Org, bare plass til 4".

Last edited by dj-vega; 17-09-2010, 12:01.
    Mvh dj-vega
    Prosjekt; Kia Sportage 95` <---
    NB; Bilstereo Prosjektet kommer på bilstereoforumet!

alt funker og starte med
    selv startet jeg med en LOGIK LOG5010CA med USB-inngang som ble kjøpt får 800kr ny på elkjøp får noen år siden og 2 pioneer høytallerkasser fra slutten av 80 tallet :P

skal du kjøre på et merke hele veien, eller kommer du til og har forskjellige?
    Last edited by TDK; 17-09-2010, 08:46.
    - 94' VW Passat 1,9TDK
    (Sony Xplod CDX-GT430U, Fusion EN-SW15 (250wrms), Fusion RE-AM45020 (2x90w (brokoblet til 1x250w), 4x Fusion EN-FR6530 (2-veis 6,5" - 55wrms)
    På utkikk etter nytt!

Comment

Kan bistå med glassfibring. Hva slags planer har du mtp glassfiber?
      Tor Martin Ølberg
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Husker mitt første bil anlegg.
        Sony Xplode 6x9
        Aiwa et eller annet CD spiller.
        Sony sub
        og Magnat RX22 forsterker.

Var levende med, men man blir mer og mer kresen når man hører andre sine biler som låter 10 ganger bedre enn din egen :P

*prike pirke* har ikke lovt til og linke til det forumet du har linket til
        Runar E. Olsen ~ Moderator
        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Originally posted by Tor Ølberg View Post
          Kan bistå med glassfibring. Hva slags planer har du mtp glassfiber?
          Hei.

Ganske enkelt. Ønsker å fjerne høyttalerplastikken av døhåntaket. Og legge på glassfiber. Slik at elementet stikker litt ut. Og at 6,5" passer.

Originally posted by TDK View Post
          alt funker og starte med
          selv startet jeg med en LOGIK LOG5010CA med USB-inngang som ble kjøpt får 800kr ny på elkjøp får noen år siden og 2 pioneer høytallerkasser fra slutten av 80 tallet :P

skal du kjøre på et merke hele veien, eller kommer du til og har forskjellige?

Hei. Er åpen for alle slags forslag. Men ønsker et frontsett som har litt trøkk i seg. Derfor jeg ønsker 6,5" istedet for 4". Litt større membranareal =)

Originally posted by GENEXXA View Post
          Husker mitt første bil anlegg.
          Sony Xplode 6x9
          Aiwa et eller annet CD spiller.
          Sony sub
          og Magnat RX22 forsterker.

Var levende med, men man blir mer og mer kresen når man hører andre sine biler som låter 10 ganger bedre enn din egen :P

*prike pirke* har ikke lovt til og linke til det forumet du har linket til
          Hehe, ja har Hifi/hjemmekino som en viktig hobby. Er derfor litt kresen når det gjelder bilstereo. Minst mulig klrring. Vil ha ganske flass lydbilde vis du forstår. Men mulighet for å ha litt ekstra trøkk. Sålangt så har jeg det. Men jeg savner litt mer mellombass fra frontsettet.

Ps; Har fjerna den linken. Litt tragisk regel egentlig. Men slik er det ...
          Last edited by GENEXXA; 17-09-2010, 12:06. Reason: Trenger vell ikke 3 poster etter hverandre?
          Mvh dj-vega
          Prosjekt; Kia Sportage 95` <---
          NB; Bilstereo Prosjektet kommer på bilstereoforumet!

Comment

Working...
          X