Du MÅ ikke ha et rør. Et hull er en bedre løsning
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Turbo_Dos: Volvo 460 Rockford prosjekt
Collapse
X
-
Originally posted by BeemerZ1 View PostEning med de andre angående røret ditt...
Gjorde en kjapp simulering av "båndpasskassen":
-14 dB er peaken ved 14 Hz! Og ved 50 Hz er vi nede i -26 dB...
.
Originally posted by BeemerZ1 View PostUten røret vil det i det minste fungere mye bedre.Power & Style
Comment
-
Originally posted by Hifonic View PostEn måte å bygge på er å la subbene spille mot seteryggen med porten opp hattehylla. Slik det ble bygd i den volvoen jeg viste referansebilde fra Målte lydtrykket til 142dB i den..
Men nå er du jo godt i gang og jeg må si det ser bra ut! Var fine former!
Hva skal du trekke med?Power & Style
Comment
-
Originally posted by Turbo_Dos View Postdet eneste jeg forsto ut ifra det der var
kan du forklare det andre til oss som ikke forstår seg på sånt kansje? hehe
Disse tallene kan tas med en klype salt siden målene jeg har brukt er langt ifra nøyaktige.
Men poenget var at det hele vil fungere som en totalt feiltunet båndpasskasse
Comment
-
Originally posted by BeemerZ1 View PostOversatt betyr det bare at du vil få ekstremt lite lyd i forhold til hva du kan/burde få... Ved 50 Hz ligger normalt responsen over 0 dB, og en forskjell på 26 dB er STOR. Tilsvarer dobling av effekten nesten 9 ganger!
Disse tallene kan tas med en klype salt siden målene jeg har brukt er langt ifra nøyaktige.
Men poenget var at det hele vil fungere som en totalt feiltunet båndpasskasse
edit: og fjerne det røret vil gjøre det normalt? kan ikke se for meg at det har så mye å si det røret, men jeg hører på hva litt mer erfarne praktikanter sier, så får jeg heller fjerne det røret da.Last edited by Turbo_Dos; 02-11-2007, 14:40.Power & Style
Comment
-
Originally posted by sqwannabe View Postfjerne røret og bare ha et hull...Power & Style
Comment
-
Originally posted by BeemerZ1 View PostSå stort og kort hull som mulig vil være det beste
Flere måter du kan skjule/kamuflere hullet på...
Høyttalergrill eller bare trekke hattehyllen med høyttalerstoff f.eks.
Får se hva jeg finner på, har lyst til å ta en annen vri som faller meg i smak værtfall.
Originally posted by suicide View PostDette ble nais, egentlig noe alle kunne fått til med litt tid, så mye bra innspirasjon å få herPower & Style
Comment
-
uhm.. du har da sånn armhviler mellom setene dine bak der.. Åpne den, så sager du hull i plastikken der, og legger list rundt så det ikke ser så stygt ut med det hullet.. det gjorde jeg i min 460, og trykket inni bilen økte med 5,7db
Kanskje kan du slenge en katode eller noe baki der, så får du et blått/rødt/oransje/grønt lys fra bagasjen.. ser jo ganske bra ut også Men ikke noe overdrevent mye lys, da blir det bare harry!Mvh.
Roy
Mob: 40 30 99 06
Comment
-
Originally posted by aFFekak View Postuhm.. du har da sånn armhviler mellom setene dine bak der.. Åpne den, så sager du hull i plastikken der, og legger list rundt så det ikke ser så stygt ut med det hullet.. det gjorde jeg i min 460, og trykket inni bilen økte med 5,7db
Kanskje kan du slenge en katode eller noe baki der, så får du et blått/rødt/oransje/grønt lys fra bagasjen.. ser jo ganske bra ut også Men ikke noe overdrevent mye lys, da blir det bare harry!Power & Style
Comment
-
Originally posted by Turbo_Dos View Posthar ikke bilde av hvordan det ble til deg når du gjorde det? kan alltids fikse det. har 2 neonrør som skal i midten i de portene, bare jeg finner en fin plassering til de så.
Desverre, men har ikke den bilen lenger.. Men det er jævla simpelt Kan være lurt å varme plastikken litt, for den er sprø som få.. Varm den godt med en varmepistol eller noe, så glir kniven gjennom som det skulle være smør
Kan også varme kniven noe sinnsykt først.. enklere da...
Kan prøve å forklare litt hvordan det "skal" gjøres: Skjær et hull på størrelse med en murstein, i plastikken. Det er to lag med plastikk, det ene er sprøtt, det andre er sånn passe.. Enklest om du legger ned setet, og evaluerer litt hvordan du skal gjøre det
Er ikke værre enn å være stø på hånden faktisk.. bare pass på så kniven ikke "stikker fra deg", da blir det skeivt. Beste er om du har en Dremmel eller noe sånt, med et sånt kutteblad frempå.. Da går det godt.. Du kan jo kanskje dra den litt lenger enn meg, å skjære ut et mønster av noe slag? Det hadde jo vært fett!
Men håper du skjønte hva jeg mente.. er vell ikke så veldig vanskelig, bare du kommer igangMvh.
Roy
Mob: 40 30 99 06
Comment
Comment