Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbo_Dos: Volvo 460 Rockford prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Tøff å se på den p3 suben
    Mvh.
    Roy
    Mob: 40 30 99 06

    Comment


    • #17
      Blir bra ja kalle
      Når er du hjemme igjen da ?

      Originally posted by Turbo_Dos
      har en god venn av meg som skal hjelpe meg og bygge
      Sandvik eller ?

      Comment


      • #18
        Originally posted by addey View Post
        At "alle andre gjør det" er sjelden en god grunn i mine ører... Siden negativpolen på batteriet er koblet mot karosseriet, så vil det ikke være store spenningsforskjellen på å koble mot karosseriet et annet sted på bilen.
        Du får mindre spenningstap ved å legge kabel istede for og bruke karosseriet ja. Kabelen er jo kobber, har ennå ikke sett en bil med karosseri av kobber....
        Jon Ola, team dynabel
        78 mod golf1 db-bil
        92 mod golf3 bruks bil

        Comment


        • #19
          Originally posted by dynabelgolfen View Post
          Du får mindre spenningstap ved å legge kabel istede for og bruke karosseriet ja. Kabelen er jo kobber, har ennå ikke sett en bil med karosseri av kobber....

          Hehe.. trodde dette var almen viten, men
          Mvh.
          Roy
          Mob: 40 30 99 06

          Comment


          • #20
            Originally posted by dynabelgolfen View Post
            Du får mindre spenningstap ved å legge kabel istede for og bruke karosseriet ja. Kabelen er jo kobber, har ennå ikke sett en bil med karosseri av kobber....
            I tillegg, så er det mange sveiseskøyter i ett karosseri, det ekke akkurat gunstig for spenning og strøm
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #21
              Rockford fordi jeg aldri har prøvd det før, bortsett fra samme monoblokk som jeg hadde i en annen bil, og der var jeg ganske fornøyd, liker å prøve ut. er hjemme igjen nå redving, kom for 2 dager siden er øivind sandvik som hjelper meg. fant også ut at dynamoen Netopp er bytta er jo ingenting negativt med det.
              Power & Style

              Comment


              • #22
                Ah, okey ;p hehe... Må få se nybilen en dag da ;-)

                Comment


                • #23
                  strekker kabler nå, satser på at vi får starta med kassene i morgen! bare en liten nedtur, og som forsinker meg litt er at jeg venter fortsatt på den kondensatoren, har betalt for den for langt over 1 og en halv mnd siden har enda ikke fått den, prøver å ringe fyren heile tia og han tar ikke tlf, var en kar som jeg viste om fra et annet forum, og han virka seriøs så, sist gang skylde han på jobb og dårlig tid, men har prøvd å ringe han opp til 20ganger pr dag nå men får ikke svar, så lever litt i usikkerheten om det blir noen kondensator
                  Power & Style

                  Comment


                  • #24
                    Kjedelig med useriøse selgere, men du klarer deg sikkert uten kondensator. Ikke alltid det er så mye hjelp i de (har jeg hørt)

                    Comment


                    • #25
                      Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke tenkt noe mer på den lille kondensatoren som bare er i veien uansett.

                      Kjøp heller ei kasse øl! mye mer moro for mindre penger!
                      Mvh Tony
                      - The only road to take is perfection itself

                      Comment


                      • #26
                        blir da bra dette kallemann
                        MVH, Øivind Sandvik
                        sigpic
                        www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                        www.sandviksbassogbongel.com

                        Comment


                        • #27
                          100Farad er da ikke lite, men blir nok så jeg får tilbake pengene mine, så får kjøpe meg et bateri. desuten så hadde kondensatoren fungert yppelig som splitter.
                          Power & Style

                          Comment


                          • #28
                            Blir vel greit ja:-)
                            btw. ute å kjørte ved egge vgs i dag ? Sånn 2-tiden elns*-)

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by sredving View Post
                              Blir vel greit ja:-)
                              btw. ute å kjørte ved egge vgs i dag ? Sånn 2-tiden elns*-)
                              stemmer det.
                              Power & Style

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Turbo_Dos View Post
                                100Farad er da ikke lite, men blir nok så jeg får tilbake pengene mine, så får kjøpe meg et bateri. desuten så hadde kondensatoren fungert yppelig som splitter.
                                ble kinetik batteri istede for den 100f! hc2000 på 102Ah, kan levere 2250A
                                Power & Style

                                Comment

                                Working...
                                X