Announcement

Collapse
No announcement yet.

kristian's audi a3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kristian's audi a3

Hei tenkte jeg skulle dele mitt prosjekt med dere
    bilen er en audi a3 8p, det er min første bil, og ja er ikke gammel nok til å ta lappen enda..

Er akuratt begynt som lærling, men penger skal jeg klare å spare, selv om det kanskje er vanskerlig

plan i min rekkefølge er = spiller, kabling, høytalere, forsterkere, sub.

Spiller
    Pioneer avh-p4200dvd

kom med innspill, forslag, og spørsmål
    Last edited by young-b; 22-10-2010, 16:43.
    | Audi A3 Sb 09 | Pioneer Avh-4200dvd | B2audio Ac 12wc | Focal 165V30|

Bump

hallo, idag fikk jeg rammen og overgangen, så monterte spillern, var mye styr pga festene til rammen passet ikke helt, pluss at de var knekt når jeg fikk den oss forhandler, så fikk avslag på prisen. men hadde ikke hjulpet om de dele som var knekt hadde vært der, pga de var sikkert til en annen model, men selve rammen passet i inntriøret, å fikk festet den mer enn godt nok
    ble litt seint idag men kan se om jeg får tatt noen bilder imorgen.
    fant også ut at jeg hadde aktive bakhøytalere, så disse fikk jeg ikke lyd i..
    og styrestrømmen var koblet ilag med memory, så fikk ikke slått av spilleren... men fikset det med en bryter i dashbore som foreløbig løsning.

så dagen spørsmål er
    -finnes det noen overganger som får phonokabler til å bli slik den klipsen er orginalt både til bakhøytalere og subb ? begge er aktive.
    -hvor kan jeg hente styrestrøm som går etter tenninga ? eller må jeg bare leite ?
    - noen som vet hvor det er hull i torpedoveggen på denne bilen ?

Comment

Originally posted by young-b View Post
      så dagen spørsmål er
      -finnes det noen overganger som får phonokabler til å bli slik den klipsen er orginalt både til bakhøytalere og subb ? begge er aktive.
      -hvor kan jeg hente styrestrøm som går etter tenninga ? eller må jeg bare leite ?
      - noen som vet hvor det er hull i torpedoveggen på denne bilen ?
      Å få lyd i bakhøyttalere og sub er ikke noe problem, med den riktige adapteren. Denne koster ofte en del, så du bør gå i tenkeboksen for om du skal bruke 1000,- ++ på å få det originale til å virke, eller om du skal kjøpe en forsterker med en gang.

En 5-kanals forsterker kunne jo vært tingen med tanke på lettere utvidelser

Når det kommer til originalhøyttalere i en nyere Audi så vil jo mannen i gata syntes dette er helt greit. Om du ønsker noe mer enn greit ville jeg nok byttet dem ut (foran først om økonomien kniper ) og oppgradert videre derfra... Men kjøp deg en forsterker til å begynne med, så kobler du bare alt på den, så blir det MYE lettere å oppgradere komponenter senere...

Styrestrømmen må du nok nesten måle deg frem til, men originalspilleren har vel ikke strøm og styrestrøm på hele tiden, så en av kablene inn der må være en tenningsstyrt strømkabel. evt. kan du jo alltids tjuv-koble deg inn på strømmen på sigarett-tenneren din, for den er jeg rimelig sikker er tenningsstyrt

Om du kontakter ditt lokale Audi-verksted skal de ha tegninger på det meste.. spør om en utskrift (betalte 10,- per tegning her i Drammen ) av det du måtte ønske, i dette tilfeller gjennomføringer i torpedovegg... Dette kan du jo gjøre om du trenger å vite hvor skruer/klips i dørpanelet ditt er, sub, forsterker osv....

Og til slutt oppfordrer jeg deg til å legge ut litt bilder... Skal du nok se det blir litt mer respons her
      VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
      DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
      http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

Comment

Originally posted by kalosturbo View Post
        Å få lyd i bakhøyttalere og sub er ikke noe problem, med den riktige adapteren. Denne koster ofte en del, så du bør gå i tenkeboksen for om du skal bruke 1000,- ++ på å få det originale til å virke, eller om du skal kjøpe en forsterker med en gang.
        har bestilt riktig adapter, fjernkontroll, phono kabler, og videokabler tenkte jeg tar strekkingen først, så forsterkere osv. forventet fremme imorgen.
        En 5-kanals forsterker kunne jo vært tingen med tanke på lettere utvidelser
        5 kanals forsterker, er 4 høytalere + 1 subb ?
        da kjøper jeg heller 4 kanaler + monoblokk.
        vill egentlig ha lyd i senterhøytaleren også, men den kan vente.
        Når det kommer til originalhøyttalere i en nyere Audi så vil jo mannen i gata syntes dette er helt greit. Om du ønsker noe mer enn greit ville jeg nok byttet dem ut (foran først om økonomien kniper ) og oppgradert videre derfra... Men kjøp deg en forsterker til å begynne med, så kobler du bare alt på den, så blir det MYE lettere å oppgradere komponenter senere...
        drømmen er alpine x 12 subb, noen komentarer ? eventuelt komentarer på alpine x kompenetsettene ?
        liker å kjøre samme merke, men pioneer spillere har jeg alltid elsket.

Styrestrømmen må du nok nesten måle deg frem til, men originalspilleren har vel ikke strøm og styrestrøm på hele tiden, så en av kablene inn der må være en tenningsstyrt strømkabel. evt. kan du jo alltids tjuv-koble deg inn på strømmen på sigarett-tenneren din, for den er jeg rimelig sikker er tenningsstyrt

nope, kan ta bilde, kan være at styrestrømmen, går via noen av de små kontaktene ? og sigaretttenneren er konstant, har sotte en ledlinser løkt der, og den ladder hele tiden, bruker å rive den ut når biln står over lengere tider. kan jo finne en kurs i sikkrngsboksen, å gå etter den. men har ikke tatt meg tid til å ordne det enda.

Om du kontakter ditt lokale Audi-verksted skal de ha tegninger på det meste.. spør om en utskrift (betalte 10,- per tegning her i Drammen ) av det du måtte ønske, i dette tilfeller gjennomføringer i torpedovegg... Dette kan du jo gjøre om du trenger å vite hvor skruer/klips i dørpanelet ditt er, sub, forsterker osv....
        hmm, er ca 500 km til min lokale audi forhandler, så blir nok dyrere enn 10 kr per tegning.
        Og til slutt oppfordrer jeg deg til å legge ut litt bilder... Skal du nok se det blir litt mer respons her
        bilder kan dere få, men kvalitetsbilder må dere vente med :P

måtte kjøre en test, mens jeg ventet på ramme og isokontakten. bare får å se bildekvalitet, og menyer

kun innstilt rett farge på tastene, men de lyser sterkere enn resten... men ser verre ut på bilde en det er. før jeg har byttet bakgrunn osv.

Fått inn bakgrunn på spilleren.

helhetsbilde, har også montert røde lys på fotene når man åpner dørene. ser det så nesten ikke på bilde, men syns det er sterk nok
        Last edited by young-b; 05-10-2010, 23:07.

Comment

fikk en pakke idag, med ratt fjernkontroll, 3 phono kabler, 3 video kabler, å adapter får å få lyd i bakhøytalere og subb.
          ble lite med bilder, men fikk bare montert fjernkontroll og adapteren idag, hadde mye annet å gjøre
          blir vell strekking av kabler etter helgen, er veldig spent, men vet ikke hvordan side kabelen fra batterie kommer inn på, så må finne det ut før jeg strekker phono/video kabler :P

Comment

Stort potensiale vedrørende basstrykk i den bilen der, 0 problem og få bilen til og dirre med herlig bass, om du liker bass da. En kompis som har dobbel 12" i kasse med en 1000w.. steike for et trykk!
            Herlig bil forresten.

Comment

takker vet du hvor han gikk gjennom torpedoveggen ?

Comment

bestilte følgende fra bilstereosentret
                -12 m Connection Audison Høyttalerkabel Ultra Flat - 2.5mm² -
                -2 stk Silent Coat Ekstrem multi-layer dempematte - 6,15kg pr. m² - 4mm tykk - 2,3m² pakke
                -2 stk Focal 17cm / 6½” 2-veis komponent høyttalersett - 30-år jubileums modell - 70 watt RMS

noen synspunkter ?
                var et akuttkjøp egentlig.
                får jeg bedre lyd av disse når jeg kobler de rett på spillern, enn av de orginale ?
                eller burde jeg vente til jeg har fått forsterker også ?

plan var å gjøre alt klart av kablingen, så når jeg får forsterker så er det bare å bytte kabler på høytalerne i dørene når forsterkern er kjøpt å kommet

Comment

Working...
                X