Announcement

Collapse
No announcement yet.

sqwannabe: SQ Prosjekt - remasteret

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nytt "anlegg" på plass. Ganske kjekt, kan brukes i mange sammenhenger. 2 store minus;

1. Ser forbanna idiotisk ut å kjøre med.

2. Burde kanskje gått for en lukket løsning, kia'n er ikke direkte støyløs under kjøring.

Kanskje jeg bygger en liten forsterker når jeg får tid. En liten portabel sak kunne vært greit, kanskje en jeg kan koble rett i 12 volten.

Over og ut.
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

• Skjedd noko nytt her?

skla sjølv starte med liknande prosjekt har ein kia Sephia GTX 95 mod som skal monteres annlegg i

flott att andre også har sansen for desse bilane

la du nytt teppe i golve? ser du lydissolerte der og kva var det som var under teppet? har aldri tort og kikka under der berre tatt handa under der og kjentes ikkje godt ut (dermed kikker me ikkje :P)

var det vanskelig og få av trekket i taket?

kommer sjølv til og oprette ein tråd her må berre få ræva i gir

Comment

• Hei,

Nei, prosjektet mitt er lagt på is.

Under originalteppet var det ingenting, kun litt filt som var festet i teppet. La bare det gamle over etter jeg hadde lagt SPLEN under. Ingen problem.

Taktrekket henger kun i noen skruer under listene. Ingen problem å få av, men litt knot å få riktig på plass etter dempematter var installert.

Comment

• ok takker for svar har selv ikkje beggynt på mitt enda skal ta det litt etter litt men vurderer og ta ut gulvteppet og legge nytt for det som er i bilen er ganske stygt ingenting sa du? kjennes ut som det er eit tynt lag med isolering under der tok du av listene på siden? vanskelig? (må ta ein titt i morra :P) synd prosjektet dit er lagt på is .

(gi beskjed om du vil kvitte deg med Listene til frontruta du lagde ;p)
          Last edited by OlaDonk; 28-12-2008, 01:02.

Comment

• Disse du tenker på? (der diskanthuset er påbegynt altså..)
            http://i200.photobucket.com/albums/a...e/DSCF2122.jpg

Det kan jeg fint kvitte meg med ja, men gjenstår litt jobb. Diskantgreiene jeg påbegynte ser likens ut enda, så gjenstår litt puss og sparkling og trekking av det. Diskantene som står i kan du å få kjøpe om det er av interesse. Forøvrig er det kappet hull bak diskantgreiene, så må altså lage ferdig det jeg påbegynte eller lage noe nytt foran.

Mellomtonegreiene har jeg heller ikke bruk for lenger.
            Last edited by Legatia; 28-12-2008, 03:26.

Comment

• hehe må nok byggja sjølv må skaffa mest mulig erfaring

synd du har lagt prosjektet på is fekk masse tips av denne tråden her (er ganske fersk på bilstereo )

Comment

• Byggeskum og vann ?

hei jeg fikk høre at byggeskumm trekker til seg vann og at det er dumt å bruke i bil. Stemmer dette ? Hvis det ikke stemmer skal jeg svi av en tusing på skum selv.

Comment

• Originally posted by melancool View Post
                  hei jeg fikk høre at byggeskumm trekker til seg vann og at det er dumt å bruke i bil. Stemmer dette ? Hvis det ikke stemmer skal jeg svi av en tusing på skum selv.

Så lenge du ikke bryter hinna som dannes utvendig på skummet når det har herdet, er det fuktbestandig.
                  Dette kan jo være vanskelig å unngå om man fyrer av x- antall bokser i et hullrom som er alt for lite.
                  Resultat = tafsing i herdet skum for å skjære bort 1m3 for mye skum, og du sitter igjen med en "åpen" flate.
                  Raymond Pedersen

Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
                  Tar det som det kommer, og løser det som det går.

Comment

• Bilen har surret og gått i et år nå med skum, ingen tegn til fuktighet i det nei.

Comment

• Funker sikkert å "terminere" kuttet i skummet med f.eks sikaflex
                      Roar Sørlie
                      Tlf 90127075
                      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

• Hvor lurt er egentlig byggeskum ?

Jeg har snakket med flere som sier at byggeskum er galskap ibil. Dritten trekker vann og blir rene svampene i kondenstiden av året. Rust og annen dritt kommer år før det skal er noe jeg har fått høre. Mens den andre siden av saken er jo at svært mange her på forumet har gjort det og er dødshappy med reultatet. Jeg har en 97 model peugeot 406 som jeg regner med å beholde i flere år. Jeg syntes bilen er fin og vil ikke ødelegge den ,men jeg tror ikke jeg kommer til å selge den da jeg er svært fornøyd med den og vil trolig ha den til den skal skrotes om 3-10 år. Hva skal jeg gjøre ? Er byggeskum lurt ? finnes det byggeskum som ikke suger vann? finnes det andre bedre måter å dempe på. Har prøvd asfalt plater og syntes det ble satans tungt men bra. På forhånd takk for svar.

Comment

• Er ingen fare og bruke skum i en 406, de ruster ikke!

Sorry ot.

Comment

• Originally posted by melancool View Post
                            Jeg har snakket med flere som sier at byggeskum er galskap ibil. Dritten trekker vann og blir rene svampene i kondenstiden av året. Rust og annen dritt kommer år før det skal er noe jeg har fått høre. Mens den andre siden av saken er jo at svært mange her på forumet har gjort det og er dødshappy med reultatet. Jeg har en 97 model peugeot 406 som jeg regner med å beholde i flere år. Jeg syntes bilen er fin og vil ikke ødelegge den ,men jeg tror ikke jeg kommer til å selge den da jeg er svært fornøyd med den og vil trolig ha den til den skal skrotes om 3-10 år. Hva skal jeg gjøre ? Er byggeskum lurt ? finnes det byggeskum som ikke suger vann? finnes det andre bedre måter å dempe på. Har prøvd asfalt plater og syntes det ble satans tungt men bra. På forhånd takk for svar.
                            Jeg kan igrunn ikke fortelle deg noe mer enn jeg allerede har gjort. Min bil har ingen synlige tegn som følge av byggskum. Ei heller er det fuktig.

Comment

Working...
                            X