Announcement

Collapse
No announcement yet.

sqwannabe: SQ Prosjekt - remasteret

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Så var det å lage til noe lurt på dørene foran, til midbassene.
    Dette gikk imidlertid litt galt, så en gang jeg har tid og lyst bygger jeg dem om på nytt.

Sånn så døra ut i original stand.

Her har jeg vinklet og limt fast baffelen i posisjonen jeg vil ha dem.

Også et lite mimrebilde med min gamle mellomtone (som fortsatt er til salgs ja)

Her har jeg laget en "tunell" som skal gå fra dørtrekket og inn i døra.

Dørene ferdig oppkappet^^

Baffelen limt fast på dørtrekket

Trukket fleece over, klar til å skape bekjentskaper med onkel polyester.

Med polyester

Slutt på kapittel 1, to be continued.............
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Ser bra ut dette=) mye potensial=)
      Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
      Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

Comment

Originally posted by Fryd1lund View Post
        Ser bra ut dette=) mye potensial=)
        takker for det

Fortsettelse....

Begynt å bygge opp ønsket form med litt byggskum

og så litt sparkel..

Ble så hullete, så lagde en fin guffe med sparkel og polyester..

Litt puss, og så et nytt lag med fiber..

Og plutselig var de ferdige..

Her ble det trøbbel vettu.. dørene ville ikke igjen... litt korttenkt kan man si..

Så det som skjedde da, var at jeg snittet opp vinylen og pusset vekk litt i bunnen, og tok en god jafs med vinkelsliperen der døra møter dæsjen.. resultatet ble slik.. ikke fornøyd.. (ikke de elementene eller grillene som står i nå)

Døra gikk i det minste igjen nå..

Comment

*humre* onkel polyester

Den døra ble seende fin ut før du måtte vinkelslipe, men det er jo "bare" en kjapfiks så blir det fint
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Originally posted by Defus View Post
            *humre* onkel polyester

Den døra ble seende fin ut før du måtte vinkelslipe, men det er jo "bare" en kjapfiks så blir det fint
            ja, onkel er kjekk å ha vettu

blir nok ikke så veldig "bare" vis e skal gjør no med det.. da sparkler jeg og gjør saker litt jevnt, og trekker hele døra.. eneste måten å bli helt fornøyd på

Comment

vet at slike nesten vellykkede jobber har en tendens til å irritere, til det må rettes på
              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Originally posted by Defus View Post
                vet at slike nesten vellykkede jobber har en tendens til å irritere, til det må rettes på
                det kan du trygt si ja.... men først vil jeg ta bagasjerommet..

Comment

i dag har postmannen tittet innom

fikk med en mic og preamp

klarte ikke dy meg.. måtte kle henne naken

også har vi handlet TrueRTA level4. så i morra blir det tweaking

Comment

Er det ikke litt ugunstig med rør når du skal ha rein måling?

Rør har vel tedens til å farge lyden litt?

Vet ikke åssen det er på slike, så bare lurer
                    Mvh
                    Rolf Try Nygård

Comment

om lyden blir "farget", så gir nok ikke det utslag på frekvenskurven nei.. det er nok bare ørene som oppfatter, nytter nok ikke å måle

Comment

Originally posted by sqwannabe View Post
                        om lyden blir "farget", så gir nok ikke det utslag på frekvenskurven nei.. det er nok bare ørene som oppfatter, nytter nok ikke å måle
                        Sant nok, jeg var trøtt igår >_<

(det er jeg nå og btw )
                        Mvh
                        Rolf Try Nygård

Comment

Jeg har jo forresten lakka litt på innmaten i bilen å... der var sånn stygt tregummibelegg klistra over alt..

(gamle spilleren)

Også hater jeg ristelyder, så i håp om å bli kvitt et par til ble dette gjort:

Så ble det gjort litt vinkling av utstyr, for å få det til å spille best mulig. Patentånd og teip er en fin kombo

Comment

najs må bare få fingrene ut av rævva og bli ferdig med kjøkkenet så jegkan begynne på bilen

Comment

Særdeles smart å tape foran diskanten når du skal finne vinkling på den........

Comment

detaljer om hvor du har fingrene dine er vel strengt tatt noe du kunne holdt for deg selv

Comment

Working...
                                X