Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eargasm's T2 Coach Prosjekt Stereo Del 1.1.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Hifonic View Post
    4 volt celler
    Og det kan du lage av vanlige batterier om du er litt gærn og har ork
    såpass?.. teach me!

men da trenger jeg bare en som jeg kobler i serie sant?... da blir jo volten plussa med i serie
    Mvh Thomas Holmedal

Comment

12v batterier er jo bygd opp av 6 celler. Du tar rett og slett og kutter det i tre slik at du får tre ekstraceller som du kobler i serie med hvert sitt 12v batteri
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
        12v batterier er jo bygd opp av 6 celler. Du tar rett og slett og kutter det i tre slik at du får tre ekstraceller som du kobler i serie med hvert sitt 12v batteri
        ok... jeg har ett sånnt maxima 900 batteri... det er det 6 sånne søyler på.. mener det er gel batteri men er ikke helt sikker... det er vell ikke så enkelt som å ta saga å kutte rett igjennom?
        Mvh Thomas Holmedal

Comment

Originally posted by Eargasm View Post
          ok... jeg har ett sånnt maxima 900 batteri... det er det 6 sånne søyler på.. mener det er gel batteri men er ikke helt sikker... det er vell ikke så enkelt som å ta saga å kutte rett igjennom?
          Det må du ikke gjøre nei Da kortslutter du hele møkka og skader deg mest sannsynlig

Måten å gjøre det på er å få av plastdekselet på toppen så du ser hvor du skal kutte. Ikke det at jeg anbefaler deg å gjøre dette Men hadde vært kult om du gjorde det i hvertfall
          Jonas Tautra

Comment

vell det batteriet er egentlig ganske ok så trur ikke jeg skal forsøke på den... hehe hvis det finnes muligheter for å kjøpe 6V celler da... ellers må jeg nok ofre det
            Mvh Thomas Holmedal

Comment

vell det batteriet er egentlig ganske ok så trur ikke jeg skal forsøke på den... hehe hvis det finnes muligheter for å kjøpe 6V celler da... ellers må jeg nok ofre det
              6v er no go. Du må huske at et 12v batteri ligger på nesten 14v. Om du kobler på 6v celle på 12v batteri vil få over 20v hvilsespenning. Det du skal ha er 16v, altså 12v + 4v celle
              Jonas Tautra

Comment

Nå må jo du først bestemme deg for hvilken klasse du skal i før du bygger 18 volt...

Comment

er ikke lov med 18volt i super street?
                  Mvh Thomas Holmedal

Comment

er ikke lov med 18volt i super street?
                    Sist jeg snakket med deg så nevnte du jo Street Max 3-4, så var bare derfor jeg lurte..

Comment

åjah sorry... hehe blander litt der.. er så like navn ... blir vell street max ja... å da er det vell ikke lov der... hm.. jaja :P..
                      Mvh Thomas Holmedal

Comment

målte ca liter i kassen ... den vil bli ca på 1750L
                        Mvh Thomas Holmedal

Comment

den vil bli ca på 1750L
                          Det var en voksen kasse ja

Comment

Skal litt til å få en så stor kasse til å ikke gi etter
                            Holder ikke med 22mm plater da
                            Jonas Tautra

Comment

hehe.. det blir 60mm tykke vegger..(ja jeg medregnet det når jeg målte volum) :P..... hva veggene er laget av er hemmelig :P... nils vet hva men han liker det ikke :P.. hehe... men vi får se.. har begynt å bygge om låsene siden forrige eier ikke fant nøkklene...

de "erfarene" ser kanskje att det trengs litt bytting av splinter på dette bildet

Last edited by Eargasm; 02-03-2008, 04:44.
                              Mvh Thomas Holmedal

Comment

som sakt så er sikkert dette stoffet veldig kjedelig i starten tenker jeg... dempingen begynner ikke før bilen er ferdig pusset, sveiset, og malt innvendig.... å etter det begynner kassebygging og diverse med elementer og forsterkere... vil ikke røpe utstyret enda.. men blir ikke det som er nevnt ovenfor.....

kan si så mye som att dette blir like mye showbil som dbdrag bil
                                Mvh Thomas Holmedal

Comment

Working...
                                X