Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fusion & Alpine E30

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fusion & Alpine E30

Hei har akkuratt laget meg konto her. Og tenkte jeg skulle dele prosjektet litt med dere her på forumet. Har kjøpt meg en Bmw E30, den er til oppusing nå.

Litt om bilen: Det er en 325 E30 IX, 1988 modell. Bilen skal bli diamant svart. Sitter effekt anlegg fra SimoneS(HELT nytt!), har K&N filter. Sitter Koni dempere rundt baut på bilen, vanlig gule bak og justerbare foran. Har M-Tech 2 styling på den. M3 intereør. Bilen ruller på 16'' TSW felger.

Anlegget jeg skal ha inn blir ikke det værste men tror det spiller greit. Har ikke all verdens med penger, så da blir det ikke det beste med en gang. Men håper på å få en bil med kun RF & Alpine komponenter etterhvert.

Anlegget jeg skal ha inn:

Spiller: -Alpine 9854R

Frontsett: -Fusion Encounter 5 ¼” 2-veis komponent høyttalersett i Encounter-serien, 50 watt RMS

Bak:
    -Fusion Encounter 5 ¼” 2-veis coaxial høyttalersett i Enconter-serien, 40 watt RMS i Hatte hylla

-Fusion ENcounter 4" 2-veis coaxial høyttalersett i Enconter-serien, 35 watt RMS i dør trekket bak

-Audiobahn 2x 12'' bassere i plexi kasse.

-Profile Monoforsterker 500w RMS, til Basserne

-Sony Xplod 4-Kanals 500w RMS, til Bak Høytalerne

-RockfordFosgate Kondensator 1 farad m/display

Anlegget er kjøpt hos:
    www.installbay.no
    www.bilradiospesialisten.no
    www.dreamtm.no

Legger ut bilder ettersom bilen blir mer og mer ferdig her! Håper dere vil like det og kommer med kommentarer
    Kom gjerne med spørsmål & råd.

Først et bilde av bilen! Med All styling teipet på! WoW! Og litt stropper på frontfangeren vettu!
    Last edited by Retteråsen; 04-04-2007, 01:56.
    Retteråsen Powered BY:
    Kenwood
    Installbay HAMAR

Lover bra.. blir bra bare spillern og det siste kommer.. når regner du med å starte?

Comment

regner med at bilen er ferdig til påske og anlegget der etter... Så fort som mulig håper nå jeg da! : )
      Retteråsen Powered BY:
      Kenwood
      Installbay HAMAR

Comment

E30 er en utrolig fin bil syns jeg, så lenge det er en 88-93 modell (har vel hatt 6-7 stk selv), skal bli moro å følge med på prosjektet utover.

Men ta en titt på bassløsningen Tommen har valgt, en løsning som absolutt fungerer bra i E30
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

ja håper det blir bra : ) tar bilder hele tiden, liker å dokumentere framgangen! gleder meg til den er ferdig, og ikke minst til lappen er i boks i juni. bare masse å glede seg til!
          Retteråsen Powered BY:
          Kenwood
          Installbay HAMAR

Comment

Takk Pål. Er enig med deg at E30 er fin bil : )
            Retteråsen Powered BY:
            Kenwood
            Installbay HAMAR

Comment

Kos å se at noen også bygger anlegg i sin e30 stå på mer bilder jo bedre
              Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

Comment

Ja har Masse bilder til å legge ut men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg får til å legge dem i teksten, har bare fått til sånn som jeg har lagt de til nå og det begrenser seg jo med bare 5 bilder... oxo får jeg ikke skrevet tekst til bilde : / Noen hjelpe meg???
                Retteråsen Powered BY:
                Kenwood
                Installbay HAMAR

Comment

Då må laste opp bildene til en eller annen server, det være seg feks photobucket.com.

Deretter er det bare å skrive tekst og kopiere url fra photobucket inn i teksten..
                  Pioneer PRS

Comment

bli medlem av www.piczo.com så laster du bare opp bildene der og kopierer link fra sia di og legger dem inn her enkelt og greit

jo fler som ser på bildene dine jo fler får du lov til å laste opp genialt
                    Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

Comment

Tusen takk For hjelpen! : )
                      Retteråsen Powered BY:
                      Kenwood
                      Installbay HAMAR

Comment

Hei Lenge siden jeg har gjort noe her nå! Er vært et lite av brekk i hele bil bygginga og! Det er faktisk ikke før i dag jeg har funnet ut åssen du får bilder i tråden heller... Har drevet å tullet med vedlegg vettu, huff er ikke så rutinert jeg. hehe men håper dt går fort nå til bilen og anlegget skl bygges! gleder meg til det! og vil elvfølgelig dele dette med dere!
                        Last edited by Retteråsen; 04-04-2007, 21:53.
                        Retteråsen Powered BY:
                        Kenwood
                        Installbay HAMAR

Comment

Det er jo påske nå... Enten slalombakken, ut på byen eller bilstereobygging?
                          Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                          Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                          Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

Comment

der hadde nok mitt valg falt på bilstereobygging heeelt klart!
                            Retteråsen Powered BY:
                            Kenwood
                            Installbay HAMAR

Comment

Jeg får vel putte inn litt mer bilder! Det går smått her om dagen : ( men vi jobber med det. Først må bilen bli fedig så kan ejg begynne med å bygge anlegg. blir vel bagasjerommet som det blir noe særlig bygging i resten får jeg la være som det er!

Men det som skal inn er dette + En 4 kanals 500w Sony Xplod og ei monoblokk, hakke helt bestemt meg enda. Står mellom Soundmagus og Profile.

Her ser dere spilleren ALPINE < 3

Her er Høytalerne Rundt om Fusion Encounter

Subbene 2x12'' Audiobahn
                              Last edited by Retteråsen; 04-04-2007, 22:08.
                              Retteråsen Powered BY:
                              Kenwood
                              Installbay HAMAR

Comment

Working...
                              X