Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stigs XJ prosjekt

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stigs XJ prosjekt

Hallo folkens! Har da handlet meg ny bil, en 94' Jeep XJ Jamboree
    også kalt Cherokee.. Første som skal gjøres er å sveise kanaler og bytte bakbremser så jeg kan få den EU godkjent. Så vil jeg ha inn bakseter.
    Det må jo selfølgelig noe stereo i denne, men litt usikker på hva enda. Det fulgte med en noe spessiell Sony spiller, fronten er helt svart på den. og med fjernkontroll. Skulle også få med en cd skifter. Har ikke fått kikket så mye på dette enda da bilen ikke er hjemme før en ukes tid eller noe, står på skolen min.
    Har jo en LIB-1515 sub i kasse som mest sannsynlig skal inn i første omgang. Mulig jeg har fått tak i en/to USamps XT4000D som jeg kan bruke, men litt usikkert enda

Men poster her når det skjer noe hvertfall

Synes disse er tøffe og gode biler
    Så stå til å la det regne inn poster

Kunne faktisk tenkt meg en slik selv, bare synd jeg ser så jævlig ned på 4WD folk og fe
    ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
    Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

Originally posted by Akilles View Post
      Synes disse er tøffe og gode biler
      Så stå til å la det regne inn poster

Kunne faktisk tenkt meg en slik selv, bare synd jeg ser så jævlig ned på 4WD folk og fe
      Takker, er sånn 4x4 freak jeg da.. hehe

Comment

Originally posted by StigA View Post
        Takker, er sånn 4x4 freak jeg da.. hehe
        Det er gøy med 4x4.
        Har selv en Kia Sportage med firehjulstrekk. Kjører ikke mye offroad. Men kjekt å komme seg frem "over alt"...
        Kult prosjekt btw =)
        Mvh dj-vega
        Prosjekt; Kia Sportage 95` <---
        NB; Bilstereo Prosjektet kommer på bilstereoforumet!

Comment

Jo takker Sant det, kjekt med firehjulstrekk.

Har ikke skjedd noe her enda.. Satser på å få bilen hjem i helga og da blir det oppkobbling av spilleren som står i den. Til uka får jeg muligens to Monoblokker, så få skrapet sammen noen kroner til kabler så jeg kan få kobblet opp subben. Når jeg har kommet så langt, så blir det frontsett, forsterker til dette og muligens ny spiller. Og selfølgelig nytt batteri(er).

Men bilen skal EU godkjennes før November, så blir litt rustsveising og bremseskift først.
          Flere bilder :

Rimelig fin og velholdt inni bak

Det som er av rust, heldigvis lett å fikse

Comment

Litt av en rustholk du har som prosjekt.
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
              Litt av en rustholk du har som prosjekt.
              Rustholk?
              Er da ikke det.. bare en 16år gammel bil som har rullet på norske, salte veier.. hehe, bare sveise en plate med 90* vinkel på så er det fikset, og lakke litt.

Comment

Du mener "rullet på sør-norske, salte veier"....
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Noe sånt ja

Spilleren som står i bilen er en Sony cdx-m700r, noen som kjenner denne?
                  Last edited by StigA; 26-10-2010, 18:41.

Comment

Da har jeg fått bilen hjem. Kikket så vidt det var på oppkobbling av spilleren. Er masse ledninger og egen kobbling til original spiller i bilen, så aner ikke hva som er til hva, og høyttalerene er skjult i dørene. Så får se om jeg finner ut av det

Comment

Idag ramlet denne i hus..

Mangler kabler og litt kobblings materiell bare, så får vi se om det blir noe lyd etterhvert. Men førsteprioritert er å få bilen EU godkjent, helst til uka.. Så skal jeg prøve å få liv i spilleren og få handlet litt kabler og slik

Har litt planer for hva og hvordan jeg skal bygge i bilen etterhvert nå og tror dette kan bli bra, men blir ikke enda da jeg har andre prosjekter også

Comment

Hvilken forsterker har du kjøpt deg?

Comment

Originally posted by AK90 View Post
                          Hvilken forsterker har du kjøpt deg?
                          Det blei 2 stk USamps XT4000D greit i førsteomgang håper jeg
                          Last edited by StigA; 29-10-2010, 23:29.

Comment

Skader vel ikke med ett bilde...

Men lurte litt på en ting, i bruksanvisningen står det 3 x 25A sikkringer, men klistret 3 x 40A over.. er det som står i forsterkerene. Men skal det egentlig være 25A ? syntes det var litt lite, om oppgitt effekt stemmer på forsterkerene.. men vet ikke jeg
                            Last edited by StigA; 29-10-2010, 23:33.

Comment

Idag fikk jeg handlet meg 50mm2 kabelsett kan si at det sikkert ikke er beste kvalitet, ble solgt for 500kr på konkurs varer.. kablene var så stive som å bøye stål, men fikk lagt opp til slutt. Og 250A anl sikring, håper den er stor nok?
                              Fikk lagt opp signalkabel og remote også, så satser på det blir lyd imårra.

Fant ut en litt dum ting, det fulgte med feil "Bass boost kontroller" til forsterkerene, eller så er ledningene feil. Kontakta passer i forsterkerene, men ikke i justerings kontrollen.. så må prøve å så bytta kontaktene. Men er vel ikke ett must å ha den

Comment

Working...
                              X