Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stigs XJ prosjekt

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Da vil jeg gratulere, Stig med lappen

Morro å kjøre med deg

Ellers vil jeg si at DynaBel subbene, spiller gromt.... med tanke på pris og at de er i 8ohm
    Kicker - B² audio - Stinger - STP vibroplast - LIB - Hertz - Volvo 240 GLE

Comment

Update!

Da har det skjedd saker å ting her i bilen og more to come
      Skal få knipsa litt bilder i kveld også komme med mer info da...

Comment

Det som er i bilen nå:

MA audio 5,25" compsett drevet av en signalorange Biltema forsterker.
        3 x LIB-1515 subwoofere i en portet kasse.
        3 x USamps XT4000D forsterkere.
        Stinger SPV44 og masse kabler fra div merker.

Er bare 2 subber og forsterkere som er i bruk da ene forsterkeren er ødelagt (går bare i protect?)
        Dette er bare midlertidig oppsett, blir oppgradert så fort det kommer litt penger på plass.

Kabelrot osv men noen bilder skader sikkert ikke

Comment

Da er anlegget tatt ut av bilen og noe av det solgt. Om noen er intresert i kassa uten subber så si ifra, må vekk

Skal ta ut mye av interiøret bak nå også sveise det siste som er av rust, så få tørket opp i gulv etter at jeg har kjørt i litt for dypt vann
          Så blir det muligens litt demping her og der også få handlet endel MDF og starte bygging på nytt, noe jeg håper kan bli bra.

Håper alle har hatt en fin sommer!

Comment

Fått nye hjul på bilen da

Comment

Dekk og felg kledde bilen godt!
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Nice. Du har tydeligvis gjort en stor jobb med restaurering/reparering på bilen. Pent!
                Jeg bygger noe liknende i en 4x4 selv. Men pga jobben har arbeidet blitt satt litt på pause de siste ukene. Skal ha 2 x DD2515 i en porta kasse baki drevet av atomic 5000w monoblokk!
                Hvordan synes du det funket med tanke på strøm i ditt prosjekt? Var det tilstrekkelig?

Sleng ut bilder og updates når det skjer noe mer på stereo-fronten!
                never enough!

Comment

Originally posted by bass-freek View Post
                  Nice. Du har tydeligvis gjort en stor jobb med restaurering/reparering på bilen. Pent!
                  Jeg bygger noe liknende i en 4x4 selv. Men pga jobben har arbeidet blitt satt litt på pause de siste ukene. Skal ha 2 x DD2515 i en porta kasse baki drevet av atomic 5000w monoblokk!
                  Hvordan synes du det funket med tanke på strøm i ditt prosjekt? Var det tilstrekkelig?

Sleng ut bilder og updates når det skjer noe mer på stereo-fronten!
                  han sliter litt med strømmen gitt! ligger på ca 9 volt med motoren igang
                  bilstereo pensjonist!

golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

Comment

Originally posted by rfboy View Post
                    han sliter litt med strømmen gitt! ligger på ca 9 volt med motoren igang
                    Det oppsettet funket ganske bra helt til dynamoen sluttet å virke. Lader 8,8volt så nå sliter jeg litt med strøm ja

Men har tatt ut alt som har med bass baki bilen nå da, og er på jakt etter dynamo! Helst over 100A

Comment

Kan jo legge til at jeg har fått montert en equalizer i bilen. Dårlig bildekvalitet og over se "spilleren" er dere greie

Comment

Da har jeg fått handlet litt deler til bilen igjen,
                        Turbo, da den som står i er veldig dårlig.
                        Dynamo, så jeg kan ha litt strøm og virkende turteller.
                        Bakseter, så kan jeg kjøre rundt på jentene å tjene penger til nytt stereo prosjekt hehe.
                        Å ett ekstra sett dørtrekk, for nå skal det snart støpes til mer lyd framme!

Det kommer snart litt snacks som heving, hvite blinklys/refleks glass osv

Jeg har også laget ny kasse til bilen, denne er stor å bygget i full fart. Ikke planlagt antall liter, port tuning eller noe.. Men den skal males svart og få en omgang sparkel i porten, spiller faktisk rimelig greit på dypbass.

Comment

Jeg synes egentlig den kassa så ganske nøyaktig ut til å være bygget i hast. Men jeg forstår ikke hvorfor du gidder å lage ei kasse uten å ta hensyn til tuning og volum. Det er jo ikke mye ekstra arbeid tenker jeg?!
                          Hva slags dynamo puttet du inn? Hva måtte du ut med for den?
                          never enough!

Comment

Originally posted by bass-freek View Post
                            Jeg synes egentlig den kassa så ganske nøyaktig ut til å være bygget i hast. Men jeg forstår ikke hvorfor du gidder å lage ei kasse uten å ta hensyn til tuning og volum. Det er jo ikke mye ekstra arbeid tenker jeg?!
                            Hva slags dynamo puttet du inn? Hva måtte du ut med for den?
                            Var fordi kassa var nesten ferdigbygget også var den noen andre som hadde den, så jeg bygget den ferdig i full fart. Men sant at det er lurt å ta hensyn til det lille extra, men det for bli nestegang. ikke siste kassa som skal stå i denne bilen.

Er original dynamo jeg hentet fra en delebil, fikk den å turbo for 1000kr.

Comment

Overbruk av skruer hvertfall.
                              Er det flagget festet i porten, eller står den bare der for pynt for bildet sin del?
                              Runar E. Olsen ~ Moderator
                              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
                                Overbruk av skruer hvertfall.
                                Er det flagget festet i porten, eller står den bare der for pynt for bildet sin del?
                                Platene som subbene er festet i har stått lenge oppetter en vegg, så de var blitt buet. derfor det er så mange skruer der. Flagget er festet i porten

Comment

Working...
                                X