Ny bil på gården. Ikke akkurat noen drømmebil, men en midlertidig bil til jeg er ferdig som lærling. Scorpioen ble litt vell dyr i drift. :P
Litt om bilen: 2000 modell Peugeot 306 stasjonsvogn 1.6 xsi. Rullet 91.000 av gammel kjerring på 80 år og fremstår som ny. Hadde skade på hele høyre side og panser så dette har jeg rettet og er nylakkert.
Anlegg som skal inn:
Hovedenhet: Kenwood KDC 5047 U m/ 30gb hardisk.
Subb: 2 stk B2 ES12. Har en og en er på tur i posten. Disse skal i kasse på 42 liter tunet til ca 38 hz. Kassen er ferdig bygd.
Front: Lanzar 6.5 midbass og midlertidig soundstream lill`wonder 6.5 kompsett. Dette har jeg også fra før.
Forsterker subb: Spl Dynamics 1200 et eller annet. :P Trenger ny større så jeg får kjørt elementene fullt ut.
Forsterker front: Pioneer 2 kanaler til Soundstreamsettet. Blir etter hvert en firekanaler så jeg kan ta i bruk midbassene og.
Håper å få inn en B2 duo og en Quattro i løpet av vinteren.
Så litt bilder:
Bilen
Kassebygging.
Lakket porten innvendig. Den er også avrundet mer en på bildet.
M6 innslagsmuttere og umbrako skruer
Elementet.
15 Januar 2011:
På tide med en liten update kanskje... Mangler en del bilder innimellom desverre,
men legger ut det jeg har.
Gruer meg til å dempe ytterplata på dørene. Er bare så vidt jeg får armen inn.
Plasserte delefilteret her.
Tok løs isoporbiten og smurte en del Butyl mellom dørtrekket og isoboren så ikke dette skulle lage ulyder.
Høytalerkabler strekt. Er festet bedre enn på bildet med strips og frontrutelim.
Måtte lage hullet i dørtekket større på grunn av magneten på MDSene.
Orginal vs MDS
Har brukt krympesokk på alle kabelender.
Som dere kanskje ser på bildet måtte det lages litt større hull i døra og for å få
plass til elementet. Er gjort litt penere enn det er her. Slipt og syregrunnet.
Diskantene plassert i speildeksel.
Har vinklet dem så de treffer ca midten av baksetet i taket.
Neste steg er demping av dører og bakluke. Mulig det blir gjort i helga.
Litt om bilen: 2000 modell Peugeot 306 stasjonsvogn 1.6 xsi. Rullet 91.000 av gammel kjerring på 80 år og fremstår som ny. Hadde skade på hele høyre side og panser så dette har jeg rettet og er nylakkert.
Anlegg som skal inn:
Hovedenhet: Kenwood KDC 5047 U m/ 30gb hardisk.
Subb: 2 stk B2 ES12. Har en og en er på tur i posten. Disse skal i kasse på 42 liter tunet til ca 38 hz. Kassen er ferdig bygd.
Front: Lanzar 6.5 midbass og midlertidig soundstream lill`wonder 6.5 kompsett. Dette har jeg også fra før.
Forsterker subb: Spl Dynamics 1200 et eller annet. :P Trenger ny større så jeg får kjørt elementene fullt ut.
Forsterker front: Pioneer 2 kanaler til Soundstreamsettet. Blir etter hvert en firekanaler så jeg kan ta i bruk midbassene og.
Håper å få inn en B2 duo og en Quattro i løpet av vinteren.
Så litt bilder:
Bilen
Kassebygging.
Lakket porten innvendig. Den er også avrundet mer en på bildet.
M6 innslagsmuttere og umbrako skruer
Elementet.
15 Januar 2011:
På tide med en liten update kanskje... Mangler en del bilder innimellom desverre,
men legger ut det jeg har.
Gruer meg til å dempe ytterplata på dørene. Er bare så vidt jeg får armen inn.
Plasserte delefilteret her.
Tok løs isoporbiten og smurte en del Butyl mellom dørtrekket og isoboren så ikke dette skulle lage ulyder.
Høytalerkabler strekt. Er festet bedre enn på bildet med strips og frontrutelim.
Måtte lage hullet i dørtekket større på grunn av magneten på MDSene.
Orginal vs MDS
Har brukt krympesokk på alle kabelender.
Som dere kanskje ser på bildet måtte det lages litt større hull i døra og for å få
plass til elementet. Er gjort litt penere enn det er her. Slipt og syregrunnet.
Diskantene plassert i speildeksel.
Har vinklet dem så de treffer ca midten av baksetet i taket.
Neste steg er demping av dører og bakluke. Mulig det blir gjort i helga.
Comment