Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tofter's "Cyburg Needle"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ser jo ut som de er kjøpt fra fabrikk, blei fine disse vertfall.

Comment

Veldig gjennomført, ser helt perfekt ut i mine øyne. Åssen låter fulltonene i de kassene da, med sånt fancy filter og greier?
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

De ble griselekkre. Hadde vært fin hvit, men synes sort matt passet bedre.
        sigpic

Comment

Virkelig bra jobba, grise lekkert
          Nå trenger du bare en slik en http://www.hi-end.on9mart.com/cart/M...20KT88_bk.html
          3200kr ink frakt er helt latterlig billig

Sender foresten aluplatene i dag.

Comment

Originally posted by Terranoise View Post
            ser jo ut som de er kjøpt fra fabrikk, blei fine disse vertfall.
            Takk

Originally posted by TakeTheTime View Post
            Veldig gjennomført, ser helt perfekt ut i mine øyne. Åssen låter fulltonene i de kassene da, med sånt fancy filter og greier?
            Det er bra! Jeg er nå tilbake der hvor høyttalerene står, så det er mulig det kommer en lydanmeldelse i løpet av helgen.

Originally posted by TheCharger View Post
            De ble griselekkre. Hadde vært fin hvit, men synes sort matt passet bedre.
            Bra! Matt maling er genialt med rulle! Fryktelig lett å få til pent resultat.

Originally posted by Stianuno View Post
            Virkelig bra jobba, grise lekkert
            Nå trenger du bare en slik en http://www.hi-end.on9mart.com/cart/M...20KT88_bk.html
            3200kr ink frakt er helt latterlig billig

Sender foresten aluplatene i dag.
            Mange takk!
            Oi, den så virkelig snasen ut! Har lenge hatt lyst til å prøve en rørforsterker, men vet liksom ikke hva jeg skal se etter, hva som er bra osv.. Har du kjennskap til denne?

Platene ligger på postkontoret her nå, henter de imorra

*Edit: Prøvde å søke opp music angel, og var visst rimelig mye info ute, tilogmed eget norskt forum Ser jo skikkelig lovende ut!
            Last edited by tofter; 05-11-2010, 23:57.
            Bmw e34 520:
            Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

jeg likte de høytalerene der gitt, nydelige

denna skal jeg kjøpe til mine monitorer http://www.hi-end.on9mart.com/cart/Y...-10L-09sv.html

men må nok beregne å bytte rør til noe bedre, de som følger med er ikke helt de beste,
              det meste står på avforum.no som du sikkert har funnet etter søket
              Morten-Vidar Rannekleiv
              -Volkswagen Passat 3BG 03
              -Alpine 9887r, B2 Mono/Quattro, B2 es8

Comment

Ang den rørampen:
                Ligger flere tråder om den på avforum.no og hifisentralen.no - den er meget populær og er ofte å se på brukten, også veldig populær pga. muligheten med å bytte ut rørene med andre og 'tweake' lyden.
                Du får søke litt og lese

Men meget bra jobb med høyttaleren, meget bra utført arbeid. Tipper du har brukt fresen en gang før
                Ser fram til lytteinntrykk og bilder av de plassert der de skal være
                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Jeg som hadde tenkt å bygge meg en liten t-amp! Nå heller det mer mot rør

Originally posted by MortenVR View Post
                  jeg likte de høytalerene der gitt, nydelige

denna skal jeg kjøpe til mine monitorer http://www.hi-end.on9mart.com/cart/Y...-10L-09sv.html

men må nok beregne å bytte rør til noe bedre, de som følger med er ikke helt de beste,
                  det meste står på avforum.no som du sikkert har funnet etter søket
                  Hvorfor foretrekker du den fremfor "KT88"? Er det bare utseende eller noen andre større forskjeller?

Originally posted by ugn View Post
                  Ang den rørampen:
                  Ligger flere tråder om den på avforum.no og hifisentralen.no - den er meget populær og er ofte å se på brukten, også veldig populær pga. muligheten med å bytte ut rørene med andre og 'tweake' lyden.
                  Du får søke litt og lese

Men meget bra jobb med høyttaleren, meget bra utført arbeid. Tipper du har brukt fresen en gang før
                  Ser fram til lytteinntrykk og bilder av de plassert der de skal være
                  Må nok lese meg opp litt ja Nei har ikke brukt fres før, prøvefreste såvidt på en liten mdf bit (den man ser på siste bilde, i første innlegg), så begynte på høyttaleren. Men hvem som helst klarer å frese slik.
                  Bmw e34 520:

Comment

Originally posted by tofter View Post

Hvorfor foretrekker du den fremfor "KT88"? Er det bare utseende eller noen andre større forskjeller?
                    heller noe over på utseende så klart,
                    men så funker den fint til det jeg hører på, ut i fra sjangerene som er blitt testa på den.
                    nå har jeg bare lest noen førsteinntrykk av den på nett, man må bare hoppe i det, skjelden jeg gidder å høre på andre, jeg bare kjøper og tester.

den skal bare drive 2stk Tang Band W4-1337SD 4" Fulltone, også skal jeg teste den på B&W DM602 S2 som jeg har stående i stua her
                    Morten-Vidar Rannekleiv
                    -Volkswagen Passat 3BG 03
                    -Alpine 9887r, B2 Mono/Quattro, B2 es8

Comment

Skal du ha best lyd så er det ingen som slår Music Angel, du må over 50.000kr for å finne noe som låter bedre i følge Kjell B...

Men syntes den Yaqin ampen som MortenVr linket til er mye finere å se på

Jeg får min MA om noen dager, skal bli morro å se hvordan den gjør det på JBLène mine.

Comment

kunne virkelig tenkt meg å prøve en slik Music Angel på mine cerwin vega dc12 :P har lest om meget bra resultater med cerwin og rør forsterkere
                        Cerwin Vega! Pioneer

Comment

Skal du ha best lyd så er det ingen som slår Music Angel, du må over 50.000kr for å finne noe som låter bedre i følge Kjell B...

Jeg får min MA om noen dager, skal bli morro å se hvordan den gjør det på JBLène mine.
                          Nå er Kjell B en kar med ganske mange rare meninger i mine øyne.
                          Han forguder rør og den verden han bor i.

Men nok om det.

Hvor kjøpte du de svarte maskinskruene du har festet elementet med?
                          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Du er småbarnsfar skjønner jeg (tenker på innpakkingen til alu-platene)

Fint hvis du skriver ett par ord her etter du har testet MA forsterkeren.

Originally posted by ugn View Post
                            Nå er Kjell B en kar med ganske mange rare meninger i mine øyne.
                            Han forguder rør og den verden han bor i.

Men nok om det.

Hvor kjøpte du de svarte maskinskruene du har festet elementet med?
                            For all del, setter pris på andre synspunkt!

De er kjøpt hos dynabel.
                            Bmw e34 520:

Comment

Hehe, jepp, går noe bleier her i gården

Comment

Er vell på tide å si noe om lyden i disse. Først et bilde av oppsettet, forsterkeren er en Cambridge A500. Bruker også en Denon cd-spiller og Supra signal kabler.

For å gjøre kort prossess, disse høyttalerne spiller bra! Lukker man øya, skulle en tro det var noe langt større som spiller. Sammenhengen er utrolig; det er lett å skille mellom forskjellige instrumenter i musikken, og jeg hørte fort nye detaljer på sanger jeg har hørt mange ganger før. Dette tror jeg har noe med den simple konstruksjonen og gjøre; siden det er en fulltone slipper man delefrekvenser og påfølgende utfordringer rundt det. Både diskant, mellomtone og bass fremstår i alle fall på en meget overbevisende måte. Ved rock og lignende kan kanskje midbass bli litt svak.

Andre ting som må nevnes:
                                - Jeg har lagt merke til at høyttalerne er avhengig av å peke ”on-axis” for å få med detaljer i toppen.
                                - De egner seg ikke best med veldig dynamisk krevende musikk (riktig formulering?), da føler jeg lyden kan bli litt slitsom å høre på. Mulig pga. et overarbeidet lite element? Kanskje en annen forsterker ville hjulpet?
                                - Diskanten mister klarheten på basstunge sanger (ved høyt volum).
                                - Spiller ikke øredøvende høyt. Imidlertid mer en nok til normalt lyttevolum og vell så det.

Man må virkelig ta i betraktning at det er snakk om en 3 tommer fulltone, til 198 kr stk.!! Jeg er i alle fall fornøyd med et par morsomme høyttalere, som passer bra i leiligheten. Totalt har jeg brukt ca 800 kr for ferdig høyttaler, snakker vi budsjett Hifi!?
                                Bmw e34 520:

Comment

Working...
                                X