Stemmer, ingen sub. Mulig det blir sub-bygg senere, men det krever mer planlegging.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tofter's "Cyburg Needle"
Collapse
X
-
Hehe, jeg tørr ikke å ta på meg oppdrag for salg Hør derimot med godeste Dag Johansen, kanskje han kan hjelpe deg? Da er du i alle fall garantert et godt resultat Ellers takk for fin skryt!
Ved bruk av 6,5" er jo nyeste fulltonen til Seas noe å vurdere, Prestige FA22RCZ. Den ser spennende ut!
http://www.hasaudio.co.nz/images/SEA..._Datasheet.pdfBmw e34 520:
Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison
Comment
-
Originally posted by Sting3r View PostJa, mulig det blir SEAS, men jeg har et Focal K2Power frontsett jeg tenkte og bruke inne
Tar du jobb mot betaling, så har du et oppdrag! Finish er det ikke nøye på, trenger bare høytaler 'boksen'
OG: Seasen jeg linket til er selvfølgelig 8", ikke 6,5".
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det er jo skjedd noe siden sist, har eksprementer litt med nålene. Nytt element er prøvd ut, samt litt forskjellige akustiske dempemetoder og endringer i filteret.
Dette er alle elementene som har vært innom.
Må slå ut islagsmuttere.
Kraftig magnet.
Fresen trenger anleggsflate.
En liten fresebommert, men fint ellers. Skal sparkle og fikse finish igjen, men det blir ikke før jeg er fornøyd med lyden.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ellers har jeg også prøvd ut stereosubber med Tang Bands lille 6,5" woofer. Lukkede kasser på 15 ish liter, delt aktivt med miniDSP.
Disse er ikke ferdige enda, kun grunnet en gang. Noe av grunnen er at cyburg nålene med W4-1320SJ har såpass bra bassgjengivelse at sub nesten blir overflødig. Og skulle evnt sub. ta over for høyttalerne på en bra måte burde de nok være av et større kaliber enn W6. Får se hva deres skjebne blirBmw e34 520:
Comment
-
Originally posted by tofter View PostDisse er ikke ferdige enda, kun grunnet en gang. Noe av grunnen er at cyburg nålene med W4-1320SJ har såpass bra bassgjengivelse at sub nesten blir overflødig. Og skulle evnt sub. ta over for høyttalerne på en bra måte burde de nok være av et større kaliber enn W6. Får se hva deres skjebne blir
Hva synes du om W4-1320SJ?
Ser veldig nais ut, både subene og nålene!Joakim Skovlund
dynaBel Tønsberg
Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
www.dynabel.no - dynaBel Tønsberg på Facebook
Comment
-
Originally posted by TakeTheTime View PostSer jo nok en gang veldig, veldig bra ut dette Tofter! Morro med TB-elementer dah...
Originally posted by dynaBel Tønsberg View PostHar du testet disse? Prøv evt. 2stk. i lukket 30liter med massiv eq i bunnen!
Hva synes du om W4-1320SJ?
Ser veldig nais ut, både subene og nålene!
Jeg bør kanskje ikke avfeie w6 altfor fort nei. Har testet dem, men ikke nok. Trenger nok en sprekere forsterker. Har skikkelig lyst til å prøve Hypex AS2.100, en slik må da være passe til begge subbene mine?
Kjørte nålene og subbene aktivt via miniDSP en liten stund for å prøve, slik:
+ 6 db @ 20 hz må da være ganske massivt?
Dette var bare en rask test for å prøve, kom aldri helt i mål (eq tuning er vanskelig ). Er også usikker om jeg skal gå for aktiv eller passivt filter på nålene.
Jeg tror det ligger mye i betydningen av membranareal vs. slaglengde i forhold til impulsrespons. Stram og definert bass er lettere å oppnå ved å ha mye headroom, ikke ved å tyne et lite element med lang slaglengde. Det samme blir det når en fullrange skal brukes til diskantgjengivelse, den bør nødvendigvis ikke deles alt for lavt selvom det har gode bassegenskaper og stor slaglengde (relativt sett). Dette er sikkert ikke en generel regel heller, men opplevd i dette tilfellet! W3-1878 for eksempel er nydelig på diskant, men på basstunge sanger blir den gjengivelsen ødelagt (Det er da måte på hva en skal kreve av en liten 3" ). W4-1320SJ har mindre slaglengde og kan jobbe mer uanstrengt, samt litt høyere følsomhet. Av elementene jeg har testet i nålene er det kun dette jeg er fornøyd med til fullrange bruk, spiller bra til 35 - 40 Hz uten forvrengning i diskant. Jeg innbiller meg at det også har litt bedre spredning i toppen. Et skikkelig bra element, rett og slett!
Jeg mener heller ikke at W6 er et dårlig element altså, langt i fra! Men det har jo selvfølgelig noen begrensninger.Last edited by tofter; 17-07-2011, 19:18.Bmw e34 520:
Comment
-
kimafro: Takk for det!
Holder på med et annet prosjekt om dagen også, en litt større hornhøyttaler basert på Vifa og Focal elementer, spennende.
De små søte i midten er Tang Band subbeneLast edited by tofter; 23-03-2012, 21:03.Bmw e34 520:
Comment
Comment