Mulig å legge inn bestillinger eller? Ser veldig elegant og pent ut!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tofter's "Cyburg Needle"
Collapse
X
-
VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785
-
kalosturbo: Hehe kanskje det! Bra!
Høyttalerne er straks ferdige nå, mangler kun spikes/føtter. Ganske kritisk da hornmunningen er under og det kreves nøyaktig høyde ned til gulvet.
Bmw e34 520:
Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison
Comment
-
Originally posted by titus41 View PostDæven så stillig !
vennligst legg ut en Youtube video på de høyttalerne da !!!
Jeg skal få ordnet det!
Originally posted by TakeTheTime View PostSer sykt bra ut Øyvind! Skulle hatt et par sånne ass. Trøkker vel ganske greit i bassen de 6.5"?
De trykker bra for å være 6,5" med 3-4 mm (!) slaglengde, spiller ned til 35 hz. Det som er gøy er at selv ved høyt volum er det såvidt bassen rører på seg (horn ). Dette er dog ikke høyttaleren til basshuer, fokuset her ligger på mellomtone og det er dem sykt gode på. Delingen mellom elementene ligger høyt (4-5000 hz), for å unngå det området som er mest kritisk for øret. Derfor låter diskanten luftig og uanstreng også.
Jeg har iallefall aldri hatt så god lyd tidligere, spiller åpent dynamisk og med skikkelig nærhet. Vokalen har virkelig flyttet seg ut av høyttalerene nå!
Nå skal jeg kjøpe meg rør eller klasse a forsterker.Bmw e34 520:
Comment
-
Bmw e34 520:
Comment
-
Du trenger jo ikke spikes når du har Nancy Drew!Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
[B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1
Comment
-
-
Kan legge til at jeg aldri har lest bøkene, men huska logon fra borti natta et sted
Tipper Nancy bidrar til økt dynamikk og holografi.. ja, jo mer jeg tenker på det jo mer logisk høres det ut!Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1
Comment
-
Skal ikke se bort ifra det, hun får uansett ikke beholde jobben lenge.
Jeg er ikke fornøyd med utseende/finish på siste høyttalerparet, synes matt hvitt ser litt uferdig ut og har lyst til å finne på noe mer spennende. Sliter litt med kreativiteten, noen som har forslag?Bmw e34 520:
Comment
-
Takk!
Jeg er ikke helt i mål med nålene, de er blitt satt til sides nå som jeg har de andre å leke med. Sistnevnte skal forøvrig "under kniven" igjen snart, litt arbeid må til så jeg blir fornøyd med utseende, i tillegg skal filteret oppgraderes. Da blir nålene koblet opp igjen så også de kan fullføres.
Forløpig filter til nålene består av 1,5 mH spole og 12 ohm motstand som baffelstep kompensasjon (i serie med pluss), og 2,7 uF og 22 ohm som impedanskorrigering (i parallell). Usikkert om dette blir endelig, har ikke fått lyttet så mye.
Av demping bruker jeg nuppeskum med pålimt parkett underlag (?) under, plassert slik:
Ideen er at man lager en lufttett sperre som også er bevegelig. På denne måten blir mellomtone sperret inne (slipper mellomtonejalling fra porten) samtidig som bassen slipper gjennom. Her kreves det en del testing, lett at det overdempes og at bassen forsvinner.
Ps: Både filter og dempemetode er sterkt inspirert av Vidar fra dynabel.Bmw e34 520:
Comment
-
Originally posted by ugn View PostKan legge til at jeg aldri har lest bøkene, men huska logon fra borti natta et sted
Tipper Nancy bidrar til økt dynamikk og holografi.. ja, jo mer jeg tenker på det jo mer logisk høres det ut!
Ny forsterker + dac gjorde seg også (bilde hentet fra nettet).
Bmw e34 520:
Comment
-
De beina var jo snasne, men må innrømme jeg personlig hadde sansen for Nancy <3
Menne, hva slags DAC var det der?Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
Comment
Comment