Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thklinges Porsche 911 (996) Carrera 2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

F.eks: 174 sider med diskusjon om MS-8, dig in: http://www.diymobileaudio.com/forum/...processor.html
    - Thorstein Klingenberg
    - Porsche 911 Carrera 2

Comment

Så det er ensbetydende med at den er bra? Sorry mac, har hørt mye lovord før om ting som absolutt ikke stemmer!

Beklager å søle til tråden din, men du får svar på tiltale her inne
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Tony View Post
        Ja det lurer jeg på og. Jeg VET at man ikke får bukt med alle issues med sånne målinger. Ingenting slår kunnskap blandet med riktige verktøy og et par ører som hører hva som skjer.

Sorry, men den boksen der klarer ikke å erstatte et menneske
        Det kommer helt ann på hvilket menneske det! Det er ikke alle som har kombinasjonen kunnskap, riktige verktøy og trente ører, og da kan en sånn boks gjøre veldig mye rett. Og tenk nå over oppsettet som det er snakk om da, lydsignalet kommer digitalt ut fra pc'en som styrer multimedia. Dette må nådvendlgvis inn i en prosessor som kan dele det opp til analoge utganger til de forskjellige kanaler, da må en nødvendigvis inn med en MS-8, Bitone eller tilsvarende.

Eller hva?
        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Er gutter på det forumet med mer enn 20 års erfaring med bygging av bilstereo for kunder og andre som bruker MS-8 i konkurransesammenheng. Når de blir imponerte over hva boksen får til så er det vel mulig at den faktisk klarer å gjøre forbedringer som er vanskelig for oss dødelige å få til. Uansett skal det ikke så mye til for å gjøre det bedre enn de fleste "hjemmebygg" der justeringene begrenser seg til de få mulighetene man har i en middels headunit.

Edit: Andy Wehmeyer fra Harman / JBL er selv på forumet, se hans forklaring på MS-8: http://www.diymobileaudio.com/forum/...-post3064.html
          Last edited by Alpha; 15-11-2010, 17:12.
          - Thorstein Klingenberg
          - Porsche 911 Carrera 2

Comment

Er ikke forumet amerikansk? bare det er nokk til å ta det som er skrevet med en stor klype salt.
            Autokalibrering gjør ikke en bedre jobb en hva jeg klarer å gjøre manuelt, så ser ikke vitsen, men for deg er det kanskje et bra verktøy?
            Sikkert ikke en dum start, så kan man fikle litt skjøl etterhvert som mann blir nyskjerrig og føler at ørene er bedre trent en hva de var

Comment

Haakon: Jeg svarer kun på denne uttalelsen fra Alpha:

De triksene automatisk kalibrering kan gjøre, spesielt med tidsforsinkelser og faseforskyvning klarer man bare ikke å få til selv, ihvertfall ikke på gehør.
              -------------------
              Har lest igjennom tråder på tråder om MS-8 og er overbevist om at den boksen gjør ting man bare ikke klarer på gehør. Så kan man jo diskutere om man får mer lykke ut av hobbyen sin ved å tune selv...
              Det stemmer bare ikke. Driter i mannen i gata, tok kun utgangspunkt i dette utsagnet fra godeste Alpha

Jo boksen gjør sikkert mye riktig og, for all del. Men en sånn boks har ikke ører og kunstig intelligens som kan etterligne et menneskets forståelse og oppfatte lyd på samme måte.

Det var poenget
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

Comment

Meget pen bil.

Må si meg enig i det Tony og andre sier ang den boksen, men jeg skulle gladelig hatt en sånn da jeg har svært lite eller ingen peiling på aktiv deling og justering og ikke kjenner jeg noen som har sånne "ører" heller. hehe...

Følger med her og håper å få en prøvelytt når du er ferdig.
                sigpic

Comment

Oppdaterer her, og prøvelytting skal vi få til
                  - Thorstein Klingenberg
                  - Porsche 911 Carrera 2

Comment

Er du og spotte på div biltreff i Troms?
                    Prøvelytt er ønsket herfra også
                    Runar E. Olsen ~ Moderator
                    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Originally posted by Alpha View Post
                      Deretter oppdaget jeg JBL MS-8. Etter mange års erfaring med mikrofonkalibrering av hjemmestereo så har jeg tro på MS-8. Skal man høre på diverse reviews på nett så er den faktisk så bra som JBL lover. Interessante greier, men! Den har ikke digital inngang. Det kan løses ved å strekke USB-kabel helt fram til forsterkeren, plassere det eksterne lydkortet der og så kjøre 5cm med jack-phono til forsterkeren.
                      Den såg veldig kjekk ut den helt til jeg såg det med kun analoge innganger Det å sette lydkort helt inntil hjelper kanskje på støy men ikke på problemene analog korreksjon medfører. Mulig JBL har fått det noenlunde til, men min erfaring med "lignende" produkter for PA er at en slik boks som jobber med det analoge signalet skjeldent tilfører noe positvt.

Så jeg lurer litt når du først har PC, hvorfor benytter du deg ikke heller av PC bassert romkorreksjon alla Audiolense e.l.? Tørr vedde MYE på at det gir mye bedre resultat og da trenger du ikke lenger stoppe med "kun" 31bånd

Ellers var det en rålekker bil med en skikkelig bra integrasjon av carputeren!

Comment

Er vel ikke stort med treff i Troms å dra på, men håper det blir noe kjøring på Aspelund i løpet av vintern, ellers blir det vel Sommertreff også til neste år. Siste treff jeg var på var Bladet Bilsports treff i Tromsø
                        - Thorstein Klingenberg
                        - Porsche 911 Carrera 2

Comment

Jepp, er faktisk mer serriøsitet på treffene i Finnmark.
                          "Gatebil" treffene er ikke noe og hoppe i taket for.
                          Blir vell neppe mer på Aspelund i regi av Arctic Gatebil og Finnsnes Gatebil.
                          Runar E. Olsen ~ Moderator
                          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Hei Thorstein! fet porsche! hehe, så det var din astra før altså har seg slik at min nabo og kollega er den nye eiger av denne nå! tror han ga rundt hundre laken for den Du har gjort en god jobb med den! mange som er lange i maska når den kjører forbi
                            Mvh
                            Asbjørn Aarø
                            2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++

Comment

Originally posted by baldrick View Post
                              Den såg veldig kjekk ut den helt til jeg såg det med kun analoge innganger Det å sette lydkort helt inntil hjelper kanskje på støy men ikke på problemene analog korreksjon medfører. Mulig JBL har fått det noenlunde til, men min erfaring med "lignende" produkter for PA er at en slik boks som jobber med det analoge signalet skjeldent tilfører noe positvt.

Så jeg lurer litt når du først har PC, hvorfor benytter du deg ikke heller av PC bassert romkorreksjon alla Audiolense e.l.? Tørr vedde MYE på at det gir mye bedre resultat og da trenger du ikke lenger stoppe med "kun" 31bånd

Ellers var det en rålekker bil med en skikkelig bra integrasjon av carputeren!

Er tildels enig, og det var fristende med Bit One som har SP/DIF inputs. Er i det minste balanserte inputs på MS-8 så vi får se. Har vurdert en løsning med PC-basert romkorreksjon men synes det har vært mye hit'n'miss i tilbakemeldingene jeg har lest.

Originally posted by GENEXXA View Post
                              Jepp, er faktisk mer serriøsitet på treffene i Finnmark.
                              "Gatebil" treffene er ikke noe og hoppe i taket for.
                              Blir vell neppe mer på Aspelund i regi av Arctic Gatebil og Finnsnes Gatebil.
                              Har aldri vært på et treff i regi av Arctic Gatebil, men VACN (VW Audi Club Norwegen) pleier å ha treff på Aspelund så det blir isåfall med den gjengen.

Originally posted by Assa91 View Post
                              Hei Thorstein! fet porsche! hehe, så det var din astra før altså har seg slik at min nabo og kollega er den nye eiger av denne nå! tror han ga rundt hundre laken for den Du har gjort en god jobb med den! mange som er lange i maska når den kjører forbi
                              Det var min Astra Bertone ja! Så den gikk for 100 til slutt, selgeren forsøkte vel lenge på 149. Tatt i betraktning hvor mye penger jeg la i den bilen (over 200.000!) så synes jeg det var billig på 149 og et ran på 100. Gratuler han med en flott bil! Oppmerksomhet drar den absolutt, faktisk nesten like mye som Porschen.
                              Last edited by Alpha; 19-11-2010, 00:56.
                              - Thorstein Klingenberg
                              - Porsche 911 Carrera 2

Comment

Hehe, den gjør det det skal jeg gjøre! helt klart en unik bertone! ^^
                                forresten når det gjelder bilstereofronten og anngående rett tuning av kasse til sub så kan du jo ta en prat med Dag Johansen her inne på forumet! han kan iallefall godt både SQ, kasser og egentlig det meste relatert til bilstereo
                                Mvh
                                Asbjørn Aarø
                                2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++

Comment

Working...
                                X