Tänkte jag lägger upp mitt bygge här med.
Är från sverige men hoppas jag blir accepterad :P
Tog hem EX Os 3+ och Bassrace 49.9 klassen iår och förra året tog jag hem 29.9 och ESPL2 med en blå s60
Är mitt upp i en ombyggnad av min lilla golf. Så vi tar det från från vallåkra/SM tills nu, finns där intresse kan jag säkerligen rota fram allt från början osså
Kanske lite bilder på hur den var först o främst
(Kopierar från svenskt forum ifall ny tycker att det är konstigt)
JAG SER GENOM MIN BIL!
Innan idag
Nu ikväll!
SMACK! där satt den tamigfan!
15.18 efter 30 min tomgång, plus att laddningen faktiskt funkar hela tiden nu! , 4h felsökning , har tydligen spelat sönder mätarhuset , oh well , alltid något som ska vara itu på denna bil?????
Kom en bit idag
Förborrat is the grej! slutade räkna vid 238 skruvar har jag för mig.....
Sen en rejäl laddning med POLYURETHAN lim , o jo tack , d sväller! (förövrigt endast sådant lim jag använder )
En hel del skruvar efteråt
OBS vinkeljärnen sitter endast där för att måtta in rätt storlek på takbiten :P
Snyggt
Mitt fake db5000 jag har o måttar med , igentligen rack för 4 maxxima batterier men har perfekt mått, sitter ett sådant rack under batterierna
Enda bilden från idag , hände mer en glömde och fota :P
Började på ett steg rack idag
Lite mer plåt och svetsning sen ska d nog funka
monterade mina små skenor igår kväll
sen idag blev det mest problem lösning men nu jäklar är jag på banan igen , massa saker som tog i överallt där bak , men har löst d nu , så gjorde om lite på köpet
JAG SAKNAR BATTERI FRAM!!!
1 till maxxima 900 sen e jag nöjd med batteribanken
Tight! , ni ser kanske att där saknas en övre regel , och d e för att den ska skäras snett annars tar i! som sagt.... TIGHT!
:shock:
Nu börjar jag komma nån vart!
oops
satte igång och plastade lite idag
Precis klar med första omgången polyester
Lite värme behandling senare
Efter ännu mer polyester och massvis mer glasfiber!
Så här blev golvet, såg helt okej ut imorse
Efter besök av lite folk så orkade jag inte göra taket utan gjorde ena sidan klar istället
Sinus Live limmet e grymt! håller fast mattan och släpper inte när polyestern åker på , det gjorde DLS limmet (men DLS limmet e fortfarande kung när man ska klä)
Tyvärr så ser Sinus Live limmet ut som luftbubblor så i detta fall så e d bra att bilden ljuger
ännu en plast dimma avklarad.
gårdagens
dagens
Hemligt , näe men d e väll o spela högre? satsar på en 155+ br repa
Fick en söt halvpall idag från öland
Var mina steg plus 1 till så d var bara att sätta igång
Lite mekande så såg d ut så här
20kW klubben tydligen
Katastrof!
Jag hade tillomed skaffat rätt gänga på bultarna, men tog tydligen i förr hårt?
Oh well, har fler batterier så ingen fara... var bara att fortsätta att koppla
Saknas ett batteri till bakre banken e klar
Oh va jag gillar mina skenor som Dreddan la en natt på
Kastade i en ctek bara för att underhålla nu inatt
Efter lite kabeldragning idag så blev det såhär
Börjar ta sig, dom svarta muttrarna kommer försvinna snart var lugna!
Hmmm......
En bit på väg
55% av Peter "Pidde" Larsson , hade helst velat ha 5% , men herr blå e juh på mig typ alltid så....
Hoppas vi på WF!
Blev hyffsat fastän biltema film suger hårt
Höger sida ;
Från 3 till 8
Vänster ;
Samma här, från 3 till 8
Som ni ser så får jag lappa ihopa lite i hjulhusen
Näe, sätta ett rör och stumsvetsa istället...30 profil fjädrar bra har jag känt
Bjuder på en bild idag med
Började med att såga till lite på mina bitar
Sen var d dags att fräsa, och eftersom man e lite allergisk samt igentligen e juh mdf damm inte hälsosamt så fick det bli en mask
ÄLSKAR JASPERJIGG! kan göra hålen så tajta så man måste runda av för att dom ska falla på plats!
Whoooopa!
Visst ser det maffigt ut, men till alla som inte listat ut det än.... kommer "bara" att bli 2 hela skivor per sida och port i mitten då jag inte kan få till så jämn o rak port jag ville genom ha den på vänster sidan..... men d kommer hålla likväll och förhoppningsvis spela bra högt ändån!
]Skoja inte....min plånbok börjar bli lätt....tur man åker kollektivt till o från jobb nu....
Lite nya bilder
Borrade hål i 2 skivor och la lite 2K epoxy så inte m6 islagsmuttrarna rör sig luktade en hel del det men nu är det gjort, sen blev det lite lim och skruvade ihopa
Lite torrmontering, men vafan, kul att se
Sen lite bilder tillägnat Softis då han inte fattade att PU lim sväller
råkade liksom ta lite mycke lim
OCH JA, DET BLIR INSEX BULTAR, HAR INTE FÅTT DOM ÄN BARA
Dreddan var på besök då jag skulle byta nårra bussningar, så han runda lite bafflar till mig
STORT TACK DREDDAN!
Så när vi var klara med MercLoud'en så började jag på att plasta
Körde ett ärende och kom tbx, torrt och fint så blev att plocka fram slipen och mellanslipa
Glömde ta bild utan fick bli när jag hade börjat om
Och innan jag drog hem så såg det ut så här
Tidigt imorron åker dom i!
Imorse ca 06:45 såg det ut så här och då var det limmat och skruvat
,
sen ikväll blev plastning från låda till baffel
Nu blir d massa spackling och slipning snart , tur man är liten och kommer in genom baffelhålen....så d blir till att krypa in och slipa ner en massa imorron så man kan börja den skittråkiga spacklingen....fast ena sidoväggen invändigt är påbörjad i smyg ikväll
Blev lite ombyggt i främre batteribank. så pang 2 timmar sen så var det klart
Saknas 1 jordning...men det kommer det med!
Börjar ta sig iaf :
)Idag damp det ner ett grönt vadderat kuvert i postlådan
Innehållet blev jag glad över!
Stort tack till mr Roger Edvinsson! som antingen är dum nog att låta mig ha såna här saker, eller smart nog för att hjälpa till med siktet på en världsmästartitel!
Givetvis glömde jag digital kameran men min dåliga iPhone bilder kommer här, började med att krypa in i lådan genom 15" hålen och höll till ena port väggen för att se hur det såg ut när jag hade klämnt in bägge MT, blev kanon, bara att lägga trekantslist och ett tunt fint spackellager och jämna till
Bägge sidor e limmade,skruvade och även plastade!
Eftersom d regnar varje jäkla dag så hoppar jag slipningen så länge då jag inte klarar av att inte ha dörrarna stängda under slipning , och inte road av att behöva städa en hel jävla verkstad, utan det får vänta helt enkelt... mycke bättre o få ihopa lådan och rutramen, så man kan svetsa taket osså... men men nu e vi på G igen!
Är från sverige men hoppas jag blir accepterad :P
Tog hem EX Os 3+ och Bassrace 49.9 klassen iår och förra året tog jag hem 29.9 och ESPL2 med en blå s60
Är mitt upp i en ombyggnad av min lilla golf. Så vi tar det från från vallåkra/SM tills nu, finns där intresse kan jag säkerligen rota fram allt från början osså
Kanske lite bilder på hur den var först o främst
(Kopierar från svenskt forum ifall ny tycker att det är konstigt)
JAG SER GENOM MIN BIL!
Innan idag
Nu ikväll!
SMACK! där satt den tamigfan!
15.18 efter 30 min tomgång, plus att laddningen faktiskt funkar hela tiden nu! , 4h felsökning , har tydligen spelat sönder mätarhuset , oh well , alltid något som ska vara itu på denna bil?????
Kom en bit idag
Förborrat is the grej! slutade räkna vid 238 skruvar har jag för mig.....
Sen en rejäl laddning med POLYURETHAN lim , o jo tack , d sväller! (förövrigt endast sådant lim jag använder )
En hel del skruvar efteråt
OBS vinkeljärnen sitter endast där för att måtta in rätt storlek på takbiten :P
Snyggt
Mitt fake db5000 jag har o måttar med , igentligen rack för 4 maxxima batterier men har perfekt mått, sitter ett sådant rack under batterierna
Enda bilden från idag , hände mer en glömde och fota :P
Började på ett steg rack idag
Lite mer plåt och svetsning sen ska d nog funka
monterade mina små skenor igår kväll
sen idag blev det mest problem lösning men nu jäklar är jag på banan igen , massa saker som tog i överallt där bak , men har löst d nu , så gjorde om lite på köpet
JAG SAKNAR BATTERI FRAM!!!
1 till maxxima 900 sen e jag nöjd med batteribanken
Tight! , ni ser kanske att där saknas en övre regel , och d e för att den ska skäras snett annars tar i! som sagt.... TIGHT!
:shock:
Nu börjar jag komma nån vart!
oops
satte igång och plastade lite idag
Precis klar med första omgången polyester
Lite värme behandling senare
Efter ännu mer polyester och massvis mer glasfiber!
Så här blev golvet, såg helt okej ut imorse
Efter besök av lite folk så orkade jag inte göra taket utan gjorde ena sidan klar istället
Sinus Live limmet e grymt! håller fast mattan och släpper inte när polyestern åker på , det gjorde DLS limmet (men DLS limmet e fortfarande kung när man ska klä)
Tyvärr så ser Sinus Live limmet ut som luftbubblor så i detta fall så e d bra att bilden ljuger
ännu en plast dimma avklarad.
gårdagens
dagens
Originally posted by perkan
View Post
Fick en söt halvpall idag från öland
Var mina steg plus 1 till så d var bara att sätta igång
Lite mekande så såg d ut så här
20kW klubben tydligen
Katastrof!
Jag hade tillomed skaffat rätt gänga på bultarna, men tog tydligen i förr hårt?
Oh well, har fler batterier så ingen fara... var bara att fortsätta att koppla
Saknas ett batteri till bakre banken e klar
Oh va jag gillar mina skenor som Dreddan la en natt på
Kastade i en ctek bara för att underhålla nu inatt
Efter lite kabeldragning idag så blev det såhär
Börjar ta sig, dom svarta muttrarna kommer försvinna snart var lugna!
Hmmm......
En bit på väg
55% av Peter "Pidde" Larsson , hade helst velat ha 5% , men herr blå e juh på mig typ alltid så....
Hoppas vi på WF!
Blev hyffsat fastän biltema film suger hårt
Höger sida ;
Från 3 till 8
Vänster ;
Samma här, från 3 till 8
Som ni ser så får jag lappa ihopa lite i hjulhusen
Originally posted by martin_mp
View Post
Bjuder på en bild idag med
Började med att såga till lite på mina bitar
Sen var d dags att fräsa, och eftersom man e lite allergisk samt igentligen e juh mdf damm inte hälsosamt så fick det bli en mask
ÄLSKAR JASPERJIGG! kan göra hålen så tajta så man måste runda av för att dom ska falla på plats!
Whoooopa!
Visst ser det maffigt ut, men till alla som inte listat ut det än.... kommer "bara" att bli 2 hela skivor per sida och port i mitten då jag inte kan få till så jämn o rak port jag ville genom ha den på vänster sidan..... men d kommer hålla likväll och förhoppningsvis spela bra högt ändån!
]Skoja inte....min plånbok börjar bli lätt....tur man åker kollektivt till o från jobb nu....
Lite nya bilder
Borrade hål i 2 skivor och la lite 2K epoxy så inte m6 islagsmuttrarna rör sig luktade en hel del det men nu är det gjort, sen blev det lite lim och skruvade ihopa
Lite torrmontering, men vafan, kul att se
Sen lite bilder tillägnat Softis då han inte fattade att PU lim sväller
råkade liksom ta lite mycke lim
OCH JA, DET BLIR INSEX BULTAR, HAR INTE FÅTT DOM ÄN BARA
Dreddan var på besök då jag skulle byta nårra bussningar, så han runda lite bafflar till mig
STORT TACK DREDDAN!
Så när vi var klara med MercLoud'en så började jag på att plasta
Körde ett ärende och kom tbx, torrt och fint så blev att plocka fram slipen och mellanslipa
Glömde ta bild utan fick bli när jag hade börjat om
Och innan jag drog hem så såg det ut så här
Tidigt imorron åker dom i!
Imorse ca 06:45 såg det ut så här och då var det limmat och skruvat
,
sen ikväll blev plastning från låda till baffel
Nu blir d massa spackling och slipning snart , tur man är liten och kommer in genom baffelhålen....så d blir till att krypa in och slipa ner en massa imorron så man kan börja den skittråkiga spacklingen....fast ena sidoväggen invändigt är påbörjad i smyg ikväll
Blev lite ombyggt i främre batteribank. så pang 2 timmar sen så var det klart
Saknas 1 jordning...men det kommer det med!
Börjar ta sig iaf :
)Idag damp det ner ett grönt vadderat kuvert i postlådan
Innehållet blev jag glad över!
Stort tack till mr Roger Edvinsson! som antingen är dum nog att låta mig ha såna här saker, eller smart nog för att hjälpa till med siktet på en världsmästartitel!
Givetvis glömde jag digital kameran men min dåliga iPhone bilder kommer här, började med att krypa in i lådan genom 15" hålen och höll till ena port väggen för att se hur det såg ut när jag hade klämnt in bägge MT, blev kanon, bara att lägga trekantslist och ett tunt fint spackellager och jämna till
Bägge sidor e limmade,skruvade och även plastade!
Eftersom d regnar varje jäkla dag så hoppar jag slipningen så länge då jag inte klarar av att inte ha dörrarna stängda under slipning , och inte road av att behöva städa en hel jävla verkstad, utan det får vänta helt enkelt... mycke bättre o få ihopa lådan och rutramen, så man kan svetsa taket osså... men men nu e vi på G igen!
Comment