Da tenker jeg å bygge meg 2 stuehøytalere med Focal Krx3 settet + 2x Focal Utopia 21WX, fordi det klør i fingrene i å begynne å høre dette settet i drift nå :P hehe
Utstyrslisten blir som følger:
Focal 165Krx3
2x Focal Utopia 21WX
22mm MDF
12mm MDF
Koniske Spikes som høyttaleren skal stå på.
Akryl-plugger som avstandmontasjer for bak-plate
Dempewatt
TrePlugger
Trelim
8x Enkel-Terminaler
2x Acryl-Plater med Focal logo
Pussepapir av forskjellige grovheter
Høyttalerledninger
Sort Pianolakk eller Stoff/Vinyl/Alcantara e.l
16x Blå LED-Dioder
Dette var vel det meste vil jeg tro, men det kommer sikkert noe som ikke er nevnt her senere.
Kassen skal være 100% skrueløs, så istedenfor bruker jeg tre-plugger og tre-lim for platene skal sitte. Mener dette er nok for at ting skal holde seg sammen.
Satt meg ned idag å skriblet opp noe på Sketchup (Blir 2stk av disse kassene så det er sagt:P):

Fra siden der festeanordningene til bak-plate vises.
Disse skal være av akryl og har en diameter på 20mm.
Tenker å montere 2stk Blå LED-Dioder i enden av hver av disse for å skape litt effekt-lys bak.

Dette er bak-platen som skal skjule ledningene, med åpning i bunn.

Fra siden med kasse-inndelingene.

Der dere ser Focal logoen på tegningene skal denne felles inn:

Toppen med lysrøret taes av, og LED-Dioder blir installert over og under.

Finish blir enten sort pianolakk, eller trekking med stoff. Kom gjerne med forslag
Er usikker om jeg skal kjøre bassrefleks på 6,5" og 8", bare 8" eller kjøre lukka på begge.
Hva mener folka?
Tenker å "fòre" kassene litt med dempewatt.
Hvordan er det med tweeteren, den trenger vel ikke noen form for kasse? eller skader det lyden der også å ha alt for stor kasse bak denne?
om dette har noe å si så kan kassevolum(ene) reduseres enkelt
Kom gjerne med innspill og ideer på endringer og slikt, for all læring er god læring
Utstyrslisten blir som følger:
Focal 165Krx3
2x Focal Utopia 21WX
22mm MDF
12mm MDF
Koniske Spikes som høyttaleren skal stå på.
Akryl-plugger som avstandmontasjer for bak-plate
Dempewatt
TrePlugger
Trelim
8x Enkel-Terminaler
2x Acryl-Plater med Focal logo
Pussepapir av forskjellige grovheter
Høyttalerledninger
Sort Pianolakk eller Stoff/Vinyl/Alcantara e.l
16x Blå LED-Dioder
Dette var vel det meste vil jeg tro, men det kommer sikkert noe som ikke er nevnt her senere.
Kassen skal være 100% skrueløs, så istedenfor bruker jeg tre-plugger og tre-lim for platene skal sitte. Mener dette er nok for at ting skal holde seg sammen.
Satt meg ned idag å skriblet opp noe på Sketchup (Blir 2stk av disse kassene så det er sagt:P):

Fra siden der festeanordningene til bak-plate vises.
Disse skal være av akryl og har en diameter på 20mm.
Tenker å montere 2stk Blå LED-Dioder i enden av hver av disse for å skape litt effekt-lys bak.

Dette er bak-platen som skal skjule ledningene, med åpning i bunn.

Fra siden med kasse-inndelingene.

Der dere ser Focal logoen på tegningene skal denne felles inn:

Toppen med lysrøret taes av, og LED-Dioder blir installert over og under.

Finish blir enten sort pianolakk, eller trekking med stoff. Kom gjerne med forslag

Er usikker om jeg skal kjøre bassrefleks på 6,5" og 8", bare 8" eller kjøre lukka på begge.
Hva mener folka?
Tenker å "fòre" kassene litt med dempewatt.
Hvordan er det med tweeteren, den trenger vel ikke noen form for kasse? eller skader det lyden der også å ha alt for stor kasse bak denne?
om dette har noe å si så kan kassevolum(ene) reduseres enkelt

Kom gjerne med innspill og ideer på endringer og slikt, for all læring er god læring

Comment