Hei.
Jeg skal montere anlegg i førstebilen min, en Saab NG900 '97 mod.
I bilen står det nå en Sony GT121 spiller, og to billige 6*9 3veis Sony Xplod. Det anlegget som stod i bilen når den vart kjøpt av min far for noen år siden fungerte ikke, så jeg monterte noe billige greier (han far trengte ikke noe særlig annet enn billig papphøgtalere og radio).
Har kjøpt meg en In Phase XTB215 sub, og en In Phase IPX1004 4-kanals forsterker (gamle eieren av utstyret drev suben men denne forsterkeren).
Jeg tenkte at den 4-kanalsforsterkeren jeg kjøpte skal drive:
2 * 6.5" enveis i dørene framme (er ikke tillagd for høgtaler i dørene bak)
2 * 3.5" fulltone i dashbordet
Jeg skal da kjøpe inn to 6.5", to 3.5"fulltone og en monoforsterker til å drive sub. Denne må være stabil på 1Ω, da jeg skal koble i paralell (2Ωs impedans i spolen, to element).
Kom med innkjøpstips! Jeg er helt ny når det gjelder bilstereo
Litt rot, og dekselet til 6*9'en ligger hjemme en plass
Jeg skal montere anlegg i førstebilen min, en Saab NG900 '97 mod.
I bilen står det nå en Sony GT121 spiller, og to billige 6*9 3veis Sony Xplod. Det anlegget som stod i bilen når den vart kjøpt av min far for noen år siden fungerte ikke, så jeg monterte noe billige greier (han far trengte ikke noe særlig annet enn billig papphøgtalere og radio).
Har kjøpt meg en In Phase XTB215 sub, og en In Phase IPX1004 4-kanals forsterker (gamle eieren av utstyret drev suben men denne forsterkeren).
Jeg tenkte at den 4-kanalsforsterkeren jeg kjøpte skal drive:
2 * 6.5" enveis i dørene framme (er ikke tillagd for høgtaler i dørene bak)
2 * 3.5" fulltone i dashbordet
Jeg skal da kjøpe inn to 6.5", to 3.5"fulltone og en monoforsterker til å drive sub. Denne må være stabil på 1Ω, da jeg skal koble i paralell (2Ωs impedans i spolen, to element).
Kom med innkjøpstips! Jeg er helt ny når det gjelder bilstereo
Litt rot, og dekselet til 6*9'en ligger hjemme en plass
Comment