Announcement

Collapse
No announcement yet.

Primera P10 komplett stereo (carputer)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Primera P10 komplett stereo (carputer)

Tenkte jeg skulle dele prosjektet mitt med dere andre her på forumet for å få innspill og for inspirasjon til andre, det er ikke så vanskelig å få til bra stereo når man går inn for det og setter i gang.

Bilen er en 96'mod Nissan Primera p10 som jeg har bygd opp så si fra bunnen av.
    Det som gjennstår nå er stereoen og planen for dette er som følger:

Basskasse bygget i reservehjulsbrønnen med 2 stk MTX Thunder 5500 (brukt)
    forsterkere og PC plassert rundt dette på MDF plate også bygge opp gulvet over dette så alt blir skjult.
    Så skal jeg ha 2 veis komponent sett forran med 6,5" (er på utkikk etter et bra sett nå så kom gjerne med tips)
    Bak blir det tweetere i C stolpen altså mellom bakruten og siderutene bak.
    og muligens 6X9 i hattehyllen som jeg klipper av diskant høytalerne i så bruker dem kun som mellomtoner. (dette kun fordi jeg har et par liggende som diskantene er ødelagt i så må hvertfall prøve å se om det funker)

Dette var en kort beskrivelse av hva planen er atm. men kom gjerne med spørsmål osv så skal jeg forklare/svare så godt jeg kan.

Bilder blir lagt ut fortløpende.

mvh. Henning

Første del, basskassen

Har nå fått støpt sammen basskassen så legger ut noen bilder av prosessen samt noen bilder av utstyret.
    Ble vel tilsammen mellom 5 og 7 lag med glassfiberduk og polyester for å få kassen stiv nok.
    Alt er kjøpt på biltema untatt MDF platene som er kjøpt på lokal byggmaker.

Utstyret som skal brukes:

Basselementene:

Noen bilder før jeg startet:

Ferdig dempet:

Klar til støping med søppelsekk så jeg får ut formen etterpå:

Støpt bunnen og veggene med kasse til batteriet på venstre side.

fint med fres til å skjære ut egne MDF ringer istede for å kjøpe ferdige til en dyr penge.

bunnen og veggene festet til platen:

Comment

ser bra ut. , men dei biltema "lyddempinga" di har du kjøpt katta i sekken. dei tiltrekker seg fuktighet og blir som en svamp

Comment

Originally posted by bassdal View Post
        ser bra ut. , men dei biltema "lyddempinga" di har du kjøpt katta i sekken. dei tiltrekker seg fuktighet og blir som en svamp
        Som bassdal sa, den suger.
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Originally posted by ugn View Post
          Som bassdal sa, den suger.
          hmm, det hørtes ikke helt bra ut.
          Snakker dere om di platene med lim da eller rullen som ligger der med sånn filtdemping?

Comment

Oppdatering

Da har jeg fått gjort litt mer på systemet og legger ut noen bilder.

Bunnplaten og kassa ferdig tillpasset (med batterikassen limt fast):

Komponenter og ledninger begynner å falle på plass:

Plate rundt elementene som skal trekkes i vinyl også blir det en plate til over denne som det blir grill og filt over:

Bare å komme med spørsmål og tips!

mvh. Henning

Comment

dette ser lovende ut, skal følge med på denne
              If you can see you oponent's head ligths, it's gonna go to hell .

nåværende bil
              Nissan 200sx s14 1994m med litt stæsj,

Comment

Ny oppdatering

Da er bagasjerommet så si ferdig og jeg begynner å bli fornøyd med lyden også, selv om jeg ikke har noe forntsett ennå.
                Frontsettet jeg har sett på til nå og kommer til å bestille er Focal 165VR på tilbud til 1900,- på elutstyr.no

Bilder fra dagens jobb:

Comment

Ferdig produkt

Da var bagasjerommet helt ferdig og her har dere bilde av hvordan det ble til slutt:

Neste blir å montere frontsettet når det kommer, og den prossessen blir også selvsagt lagt ut bilder av
                  kos dere så lenge.

Comment

må si det var en stilig diskre og ikke minst praktisk måte å gjøre det på

Comment

ja, likte den der jeg også
                      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Rett og slett vakkert.

Elsker praktiske bygg!

Comment

Ble meget bra dette.

MEN de dempemattene er fyfy De gule på første bildet... De suger til seg fukt som bassdal skriver. Noe som ikke er det beste for disse bilene som har en tendens til å ruste litt.
                          sigpic

Comment

Working...
                          X