Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thomas S: Prosjekt Galant G8

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Thomas S View Post
    Har nå byttet tilbake til den mye større subbkassen. Lyden ble MYE bedre Nå som utstyr er i boks er det på tide å lage det pent til
    Høres bra ut. Hva er planene for bagasjen for eksempel? Må lage til noe stilig som matcher bilens eleganse.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Tror eg har bestemt meg for å hive subben i hjulbrønnen. Må bare regne ut hvor stor kasse eg kan få nedi. Så tenkte eg å få laget et plexi deksel over forsterkeren med åpninger på sidene hvor luftingen er. Den må nok stå der den er pga lengden. Bagasjerommet skal til slutt bli praktisk og strøkent :-)
      www.mitsubishi-klubben.no
      Pioneer RockfordPower PhoenixGold Focal

Comment

Og da har eg ombestemt meg igjen angående plasseringer

Forsterkeren er montert bakpå kassen og det gikk sånn ca akkurat hehe Skal ha kassen løst pga muligheten for å ta den utav ved behov. Kommer til å "overhale" kassen eller bygge en ny en. Men da med litt oppbevaringsrom på begge sidene for å fylle ut i kantene. SKkal montere noen vifter da for å fòre forsterkeren med luft.

Har hatt fuktproblemer i bagasjerommet igjen da eg fant en 3cm dyp dam i hjulbrønnen + en annen dam ved luftehullet til bagasjerommet. Det viste seg at luftehullet fungerte omvendt pga eg monterte den feil vei da eg løsnet fangeren en gang i tiden. Lar det gå en måned no og se om fuktproblemet forsvinner. Når det er gjort blir hjulbrønnen tømt, lyddempe og kle det med stoff for å bli et stort oppbevaringsrom.
        Kassen og forsterkeren blir gjømt innerst i bagasjerommet slik at det blir brukbart i tillegg.

Fant ut hva som gjorde at det luktet litt av forsterkeren etter litt spilling. Var dum nok til å bruke kun en jordingskabel på 21mm og det var lagt ifra nok så handlet meg en T kobling til jordingskablene slik at eg får begge innpå. Så nå er det 21mmx2 på - terminalen.

Her er jordingspunktet mitt på ene siden. Lakken er pusset vekk under ringterminalen. Skal bytte ut begge ringterminalene

Her står forsterkeren. Ledningskaos fram til eg har laget nytt gulv og de blir ført i kanaler med litt orden

Til høyre kan dere se T koblingen ferdig montert. Nå skal jordingen til forsterkeren være mer en god nok

Power subben ser ikke særlig pen ut. Den har fått juling av løse ting i bagasjen, den har også en flenge i gummiringen men den funker som bare juling enda. Blir handling av ny subb når pengene strekker til Den henger litt på skrått pga hullene den var skrudd i før er ubrukelig etter at subben skrudde utav skruene selv og hoppet utav kassen :lol:
        Ting kommer til å se bedre ut når nytt gulv er på plass
        www.mitsubishi-klubben.no
        Pioneer RockfordPower PhoenixGold Focal

Comment

Working...
        X