Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thomas S: Prosjekt Galant G8

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Angående kassevolum på T1 elementa så er 49 liter volumet i porta kasse. Lukket kasse skal være 35 liter.

Comment

Fant det ut sjøl :P Får se om eg klarer å stappe den nedi hjulbrønnen
      www.mitsubishi-klubben.no
      Pioneer RockfordPower PhoenixGold Focal

Comment

ikke noe problem
        Aleksander Hammernes
        Trondheim (Hitra)
        JBL THE SOUND OF LIVE MUSIC
        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=905

Comment

Kanon, må kjøpe plate til bunnen av bagasjerommet ettersom eg har hatt en tett drenering og hjulbrønnen har blitt fylt med vann Og det originale teppet er heeelt ødelagt

Comment

ooo pain. satt akkurat å tittet på et annet forum hvor det var en hvit vannskadet galant. det så ile ut!!

men siden du skal bygge anlegg så er det bare kjøpe inn spon eller finer å hive seg rundt det
            Aleksander Hammernes
            Trondheim (Hitra)
            JBL THE SOUND OF LIVE MUSIC
            http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=905

Comment

Litt værre med hannes Galant :P Han har støpt en kasse til en 12" sub som går rett inn mellom hjulbuen og baklykten. Kan bli bra men for mye arbeid for meg. Tar mindre plass og om eg pjåter RFen nedi brønnen

Comment

Lenge siden det har blitt gjort noe no, anlegg har stått litt på vent no i vinter. Eneste jeg har fått gjort var refleksrør i hattehyllen.
                Har hatt lekasje i bagasjerommet så gulvet MÅ byttes! Men forløpig har eg bare laget til refleksrør i hattehyllen ved å fjerne en viss ting.

Bruker ikke høytalerene bak egentlig så koffor ikke?!! :lol:

Tror ikke eg har gjort det riktig men det får no våge seg, ser ikke direkte flott ut men skal dekkes til av deksel uansett. Noen tips?? Er ikke heeelt ferdig enda pga det må tørke først.

Planen er ihvertfall at alt skal se dønn originalt ut innvendig
                Angående subben har eg som sagt tidliger ei tråden fått en skade på den, fikk en flenge i gummien rundt elementet. BRS fortalte at eg kan prøve å tette flengen med sikaflex o.l fra baksiden eller eg kan snu subben slit at bakdelen stikker ut. Sistnevnte funket fett men må kjøpe ny subb til eg skal bygge ny kasse å ha nedi hjulbrønnen, tenkte da på RF Power 12" på 2000w

----------------

----------------
                Last edited by Thomas S; 04-02-2008, 05:32.

Comment

Spiller det bra nå?

For du har i teorien lagd en svær båndpasskasse nå, med en helt merkelig tuning
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

Comment

Hører folk sier at man har ordnet en stor båndpasskasse når man gjør slik, men et bagasjerom er jo ikke akkurat tett uansett så tror ikke du får den effekten.. uansett hvor mye du vrir og venderpå det så blir det mere trykk i bilen så lenge det er en sedan

vet ikke helt om sub i hjul brønnen er den beste løsningen for å få lyd i denne bilen, men show faktoren er i allefall der
                    Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

Comment

Atund siden det ble oppdatert her ja

Har byttet ut noe på listen min:
                      - Focal Access 165 CA1 Coaxial (Blir Byttet Ut i Nytt Komponentsett)
                      - Pioneer DEH-PE5800MP HeadUnit
                      - Pioneer GM-6300F Forsterker (No More)
                      - Cadence FX3001 Monoblock
                      - RockfordFosgate Power T112D4 600w 12"
                      - RockfordFosgate Kabler
                      Subben og forsåvidt spilleren er den samme men spiller blir vell byttet ut i en Dobbel DIN engang håper eg.

Låner en spiller fra brodern:
                      Pioneer DEH-P5900MP

Ganske mangen greie funksjoner som fikk lyden til å bli hakket bedre
                      Mangler et skikkelig komponent sett, og da tenkte eg på RF sitt Power sett. Noen meninger om det?

Comment

Vet ikke hvilken prislapp du tenkte på når det kommer til frontsett jeg, men rockford power settet kan jeg ikke anbefale om du vil ha finere lyd, biltema har jo samme lydkvaliteten..

Personlig har jeg god erfaring med focal, polk, mb quart og fusion sett med untak av det grønne
                        Lyd er induviduel, så du må neste lytt deg frem til hva du vil ha
                        Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

Comment

Har Focal no men vil ha litt dypere lyd. Har tenkt litt på Polk sin Momo serie siden hele bilen min er Momofisert

Høre Polk Momo sett i en Skoda som stilte ut på "Lyd On Tour" Sinnsyke greier. Men det MÅ passe inn i de originale diskantdekslene.

Comment

Frister litt med dette

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

Her er det eg har no

http://www.sonicelectronix.com/item_...l+165+CA1.html

Focalene passer ypperlig i dørene så Polk settet passer sikkert men hvordan er det med Polk Momo serien? Er det mye bedre lyd i de eller like grett å kjøpe førstnevnte?

Og etterhvert blir det vell noe slikt

Forløpig så spiller RF Power subben som bare juling til tross for skade i gummiringen

Selve bilen måtte få seg noe nytt å pynte seg med så eg kjøpte inn coilovers og lakkerte grøftlyset foran

Viktig å fremheve at dette er en Sportsutgave
                            Last edited by Thomas S; 11-08-2008, 19:27.

Comment

Meget pen bil du har! Følger med på dette prosjektet
                              VW Touran 2006 1,9TDI HL <-- Fremtidig bygg : )

Comment

Takk takk

Noen som har noen kommentarer angående Polk frontsettene?

Comment

Working...
                                X