Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Sound Quality" 240?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Buoyen View Post
    Det jeg tenkte på ang. diskantene var om jeg skulle fylt kassene med noe? Hvis jeg har forstått dette rett er det fare for resonans og sånn når bølgelendene er kortere enn utstrekningen på det fysysiske systemet - det er vel tilfelle her?
    Det jeg mente var; er du sikker på at diskantene dine er åpne bak?
    Alle diskanter jeg har vært borti, har hatt et "innebygd" kammer, sånn at du slipper å tenke på kasse.

Og dørene. Planen er å få brukt hele volumet som kasse ja, og du sier noe ang. lille hullet der. Må se hva jeg kan få til uten å kappe istykker døra. Hvis jeg f.eks. får til ~halvparten av membranarealet, tror du det er "godt nok"?
    Det var bare en tanke. Vet ikke om det vil bli et problem.

740n er vel parkert for vinteren? Spørs om det blir jeg som må kjøre meg en tur og vise fram litt da i tilfelle?
    Klarte ikke å la 740n stå i vinter, så en liten kjøretur skal du ikke se bort fra at det kan bli.
    Olav L.
    Volvo 740 GLT -90

Comment

Åja, så hvis hele diskanten er innkapslet så trenger jeg ikke tenke noe mer på det? Det skal jeg sjekke.

Og gleder meg til å se 740n!

Måtte se med en gang! Men jeg vet ikke om dette er bra eller dårlig? Ser forsåvidt tett ut da, bare magneter som ligger på utsida?

Last edited by Buoyen; 26-01-2011, 16:48.
      R-Design

Comment

Point of no return?

Prøvemontering:

Fått på mer masse, begynner å få tiltenkt form nå..:

Passasjersida på samme måte:

Dreit meg ut og kappa feil. Smeltelimet ble redningen

Mala denne for å se hvordan det ble. Jeg har ikke tenkt å gå for piano-finish. Har kjøpt inn halvblank bengalakk. Håper det går greit sammen med det orginale.

Jeg har forskjellig maskinelt utstyr som jeg kan pusse med, men sandpapir funker overraskende bra altså!

Fått på med masse på passasjersida også:

Gjerdesaga kunne såvidt skimtes på et av bildene, den må vel ryddes frem når det blir tid for subkasser.
        Last edited by Buoyen; 27-01-2011, 22:59.
        R-Design

Comment

En liten oppdatering i dag. Ting begynner å ta form, så blir nok maling og montering ila. helga.

Spilleren jeg skal bruke! Kenwood KDC 6047. Tror jeg vil fungere bra.
          R-Design

Comment

Forsterkerne blir Zapco DC 200.2 til diskantene og en DC 360.4 brokoblet til 6.5". Da har jeg mulighet for 3-veis frontsett senere hvis jeg finner på det.

Siste prøvemontering:

Klart for maling:

Og sånn gikk det
            R-Design

Comment

Det der virker som noen spennende forsterkere, innebygget dsp ikke sant?
              Bmw e34 520:
              Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Kan bli bra dette. Jeg vet ikke om det er for sent å si, men jeg ville kanskje vinkla diskantene
                mot midten av taket, istedenfor direkte on-axis, for å unngå refleksjon i f.eks. sideruta på førersiden.
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Tror jeg skjønner hva du mener, men jeg ordla meg nok litt feil da jeg sa det. Diskantene peker på samme punkt (midt over baksetet omtrent). Så da er det vel bare diskanten på venstre side som blir on-axis egentlig..?

Tofter. Det stemmer. Tenker å strekke usb-kabel fram så jeg bare kan plugge inn laptopen der
                  R-Design

Comment

Det kalles vel on-axis for begge tror jeg (someone correct me if I'm wrong!), men ja, den på venstre side blir jo da mye mer on-axis,
                    men det blir ikke noe problem (snakker av erfaring, har hatt de diskantene vinkla på samme måte selv! )
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Ja, det høres bra ut. Uansett så tror jeg det blir mer enn bra nok for meg, men jeg skal prøve å hive meg med i noe Emma greier hvis datoene går overens med syklinga i sommer!
                      R-Design

Comment

Ja da sees vi nok.
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Spennende detta.
                          På noen av bildene ser det ut som 6,5" vil spelle rett i sete ?
                          Det er kanskje bare et synsbedrag :P
                          VW Corrado - Prosjekt bil
                          Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                          It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                          I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Det er helt på grensa ja Men mesteparten av elementet blir egentlig utenfor da.
                            R-Design

Comment

Personlig hadde jeg driti i og vinkla midbassene.
                              jeg tar bort hele kartlomma jeg, og bytter den ut med en hel mdf plate, også blir jeg og forsterke det papptrekket som forøvrig er full av lekkasjer.

Men så langt ser det jo lovende ut
                              ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                              Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

Ja, det gjorde jeg i gammelbilen. Men plasserte dem litt bak for å unngå sveiva til vinduet.

Tror forresten jeg kan melde om det første tyveriet allerede. Alle 4 hjulkapslene mine er borte. Hvis noen i området Orkanger/Skaun/Melhus observeres med "nye" kapsler av denne typen er jeg interessert.

R-Design

Comment

Working...
                                X