Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Sound Quality" 240?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Begynte monteringa i dag. Malinga var faktisk ikke heeelt tørr enda den har ligge på vaskeromsgulvet siden i helga. Så ble et par hakk i den og måtte slipe litt en plass for å få det til. Men tenker å prøve å bare pensle over sånn smått mens det står i dørene.

La på et lag med sånn i hver dør også.

Og vips så det fort litt bedre ut. Må si jeg ble imponert over lyden, er jo tross alt fra 1990 denne spilleren. Gleder meg til å få inn ny spiller og ikke minst forsterkere nå ja!

R-Design

Comment

Har såvidt fått startet der bak.. Tenker å få ferdig det som har med kasser og sånt baki der før jeg starter med kabler/forsterkere.

Subbene må bli kjent med bilen

Her skal det bli hull!

Sånn. Akkurat med plass her gitt. Det var en periode jeg nesten var redd for at det ikke kom til å gå, men er jo plass til gode (nesten)

Jeg tenker å bare legge på det orginale trekket igjen over her. Tror det blir ren og fin "look".

Begynner på kasser nå. Tenker å prøve lukkede kasser på ca 35 liter. Kanskje det blir glass i bakveggene?
      Last edited by Buoyen; 04-02-2011, 18:50.
      R-Design

Comment

Nå klarer jeg forresten ikke å holde meg lenger. I følge sporinga ligger de nye sommerhjula mine i Olso nå. Så hvis det da ikke blir noe tull i tollen, bør de vel være her i løpet av neste uke!

Illustrasjonsbilder:

Denne bilen ser litt herja ut da egentlig Tror pengene er lagt i hjul og motor her
        R-Design

Comment

Ser rimelig nice ut de ja! Blir spennende å se hvordan de gjør seg på bilen din.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Jeg gleder meg vertfall!

Kan si at jeg har fått kappa opp det meste av platene til kasser, men mangler noe småtteri. Usikker på om jeg får gjort noe mer før neste helg dog..
            R-Design

Comment

Spennende løsning mtp plasering av subber/ene
              Følger med her som vanlig også

Henter også inspirasjon og motivasjon til og begynne på min "goførti"
              ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
              Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

Blir bra detta.
                Litt usikker på hvordan hattehyllene er i 240n, men mange biler har en tendens til å sprekke nederst på c-stolpen om man sager i hattehylla så en avstiver eller to hadde vært lurt.
                sigpic

Comment

Originally posted by TheCharger View Post
                  Blir bra detta.
                  Litt usikker på hvordan hattehyllene er i 240n, men mange biler har en tendens til å sprekke nederst på c-stolpen om man sager i hattehylla så en avstiver eller to hadde vært lurt.
                  Ok, det skal jeg ta å sjekke! Takk for tipset.

Fikk forresten felgene i dag. Måtte pakke ut en framfelg og en bakfelg for å se med en gang

Jeg tror det blir rått!
                  R-Design

Comment

Ble egentlig ikke gjort noen ting med bilen i helga. Alt for kaldt! Ble trening og avslapping samt en tur på byen istedet

Men legger istedet inn et bilde av gammelbilen. Har vært alt for dårlig til å ta bilder, så jeg har egentlig ingen bra bilder av den! Det skal jeg få gjort noe med i sommer.

R-Design

Comment

liker de hjula tenkte på dem selv til rekord D'en min

liker den løsningen med bassere i hylla, men husk og få stivet den ordentlig opp da og pass på at du ikke blåser ut ruta
                      spiller: pioneer p88
                      front: Hertz MLK 165
                      sub: polk sr104 x2
                      forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

Comment

Lenge siden sist. Har skjedd litt da, men er ikke ferdig enda kan vi vel si

Olav var på besøk for å inspisere arbeidet for en stund siden.

Vi fant på å se hvordan det ble med de hjula. Skal bestille opp dekk nå snart. Må bare finne noe som passer Gleder meg forresten til å få vasket den skikkelig og polert den litt. Den er så utrolig matt nå!

Så har jeg demontert en del fra gammelbilen. Her står begge i garasjen klar til dyst. Den skal gjennom EU-kontroll nå og så kommer den vel for salg etter hvert.

Slik så det ut baki der.

Kassen var bygd i 2 deler og så montert i bilen. Å ta den ut gikk ikke så bra gitt. Kunne bomba bilen og kassen hadde vært like hel tenker jeg. Verktøy brukt: Øks, stikksag, spett og brekkjern.

Jaja. Monoblokka skal få fore B2-subbene etter hvert

Flytta blant annet over senkesettet til nybilen. Bildet klarer ikke helt å illustrere det, men jeg synes den ble litt raff med senk og stålfelgene

Så er vi over på litt mer stereorelaterte saker. Her er en del av platene til kassene.

Gjerdesaga er kjekk, for da er det vertfall mulighet for å få rette hjørner og flater..

På grunn av denne papplata gikk ikke kassene helt inn til seteryggen.

Denne fiffige saken fiksa det greit uten å demontere noen ting.

2 stk på plass, mangler bare topplata.

Her er den bare lagt på for å se hvordan det ble med plass.

Det er så langt jeg har kommet.

For å få det tett mellom hattehylle og kasse, tror dere byggeskum fungerer bra? Hadde planer om en ring også, men det blir mer jobb. Skum av noe slag hadde jo blitt helt sykt enkelt.
                        R-Design

Comment

Godt og se fremgang, blir spennende den løsninga ang bass du har gjort deg
                          Selv blir jeg og bruke "hylla" under hattehylla i bagasjerommet.
                          Denne blir lukket og separert fra resten av bagasjen, og blir en enkel Alpine X10 der.
                          Satser på noe Stealth installasjon, men man får se.!

Stå på videre og gjør en videre bra jobb!
                          ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                          Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

Takktakk! Får se hvordan det blir, ideelt sett burde det vel vært helt stille i bagasjerommet under spilling..?
                            R-Design

Comment

Hvordan har du tenkt til å få det tett mellom sub og hatthylle??
                              Jeg tror byggskum blir en dårlig løsning, tenker da på evt gnisselyd som kan forekomme, sika er vel kanskje en bedre løsning da... Regner med du skrur kassa oppunder hylla?? Så da trenger du jo bare å tette i åpningene

Comment

Jepp, det er planen.

Hvordan oppfører egentlig dette skummet seg da? Blir det helt hardt, eller elastisk? Det er vel lufttett?

Kanskje noe av dette fungerer like bra?
                                R-Design

Comment

Working...
                                X