Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Sound Quality" 240?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

det blir porøst/mykt liksom. jeg ville ikke ha brukt det....
    sikaflex,tec-7 eller noe lignende er nokk en mye bedre løsning

Comment

Du kan jo hente litt inspirasjon til den løsningen her: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=2028
      Ikke alt for ulik din idè, men du bruker tre kasser.
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Se der ja. Ser ut som han har litt mer plass å gå på, men jeg var inne på å prøve noe av det samme. Problemet mitt er at det allerede egentlig er noen mm for smalt Men jeg satser på å finne noe kurrant stoff å tette med så blir det vel. Poenget er jo bare å få det lufttett, er det ikke?

Men 3 kasser? Det skjønte jeg ikke helt. Eller mente du rett og slett 'trekasser'? Ja, det gir vel mening
        R-Design

Comment

Poenget er og få det tett og stivt.
          Mente "woodboxes" ja
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Ja, må vel gå an å få til. Jeg regner med at lag med sånn sicaflex ikke flekser så mye i "lengde"retingen når det er mm det er snakk om innklemt mellom 2 plater?
            R-Design

Comment

tror nok det skal gå greit, men får jo lignende produkter som ikke er så mye når det stivner og da
              spiller: pioneer p88
              front: Hertz MLK 165
              sub: polk sr104 x2
              forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

Comment

Helgas oppdatering

Kjøpte ei ramme for å montere spiller helt øverst. Men ble ikke så jeg fikk bruk for den, da jeg fant på å montere den nede istedenfor. Denne er da til salgs hvis noen er interessert.

Den orginale kassettspilleren er også til salgs, forsåvidt!

Ny spiller på plass! Godt å kunne spille CD. Bedre lyd ble det også. Har såvidt prøvd å trykke litt på EQn, og jeg tror jeg kommer til å trives med de 6.5"!

Old vs new.

Så har jeg fått fiksa litt avstivninger i subkassene:

Tidenes første 2-seters utedass i Vovlo 240?

Har nå snart alt klart for å montere det

...men først er det noe lakk som må tørke!

Solgte forresten de gamle hjula før helga. Med det samme jeg rulla dem ut tok jeg et bilde for å indikere høyden fram. Hjulbuen er akkurat under toppen på dekket, så det tror jeg blir perfekt!
                Last edited by Buoyen; 27-03-2011, 17:10.
                R-Design

Comment

Ble så jeg gikk for skum for å tette mellom kasse og hattehylle da det ble litt avstand.

Etter trimming

Måtte ha hull i denne og. Måtte tenke litt på hvordan jeg skulle få det til på en ok måte med tanke på profilene.

Slik ble det. Splitta den bare og reiv av pappen på baksida slik at tøyet kunne forme seg etter subben.

Bang. Ferdig! Eller, ikke helt. Ikke helt på plass den plata som gjør at det er en liten glippe mellom den og vinduet. Må se om det er noe å hente, men den ble litt trykt sammen da jeg skrua fast subbene...

Har også fått lagt en del kabler. Signalkabler og høyttallerkabler:

Blir lodding i morgen. Og så må jeg borre et hull til strømkabelen for å få den gjennom torpedoen. I gammelbilen fant jeg et hull der jeg bare nappa ut en sånn gummipropp, men fant ingen ting her.
                  R-Design

Comment

Originally posted by Buoyen View Post
                    Hva/hvordan fester du egentlg subbene her?
                    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Skal da gå an og trekke der uten og borre?
                      ~Mentalt etterpåklok nybegynner

Comment

er et svært holl rett ved bremsekraft forsterkern også var ikke noe problem å trekke 53mm2 kabel der

Comment

Originally posted by Kemn View Post

Skal da gå an og trekke der uten og borre?
                          Går fint det ja, jeg har en ganske lik gummipropp i min, der skjærte vi ett kryss (slik at man ikke 'tar bort' noe) og dro gjennom både 53mm2, 25mm2 og en kabel til kupevarmer. Har ikke engang følt behovet for å klæsje på silikon etc.
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by ugn View Post
                            Hva/hvordan fester du egentlg subbene her?
                            Skruer gjennom hattehylla og ned i kassen. Fant noen ganske feite skruer, så tror kanskje det holder, er jo 8 stk. Eller hva tror dere?

Originally posted by ~GM~ View Post
                            er et svært holl rett ved bremsekraft forsterkern også var ikke noe problem å trekke 53mm2 kabel der
                            Fant det! Var litt for trøtt da jeg holdt på sist! Hadde for dårlig lys også
                            R-Design

Comment

Hva jeg ellers har fått gjort i helga:

Kontaktene jeg har brukt:

Mobil loddestasjon:

Teip er gull

Og som sagt så fant jeg hullet bare jeg så godt nok etter.

Lodda på ledninger på diskantene og smekka inn de også. Var så trangt at jeg ikke trengte å skrue dem fast faktisk. Tenkte å rett og slett lime hele greia fast på dashbordet da.

Har trekt opp både + og jord til spilleren bakfra så jeg er helt sikker på at den ligger på samme potensiale som forsterkerne. Her er sikring til den og relee med sikring for remote:

Prototyp på forsterkerramme:

Har så begynt å skru sammen litt ting. Bil og garasje så meget bomba ut noen vendinger i helga. Matte på plass:

Kommer mer til uka. Har fått gjort unna en del skolearbeid også i dag faktisk, en øving og en labrapport som skal leveres nå. Så kan hende jeg får tid til å mekke litt på kveldene som kommer, men skal jo trene også Må uansett ut å handle inn noe sikringer og greier da.. Og så håper jeg det kommer dekk snart, gire på å legge om kan en vel si.
                              Last edited by Buoyen; 10-04-2011, 23:55.
                              R-Design

Comment

Originally posted by Buoyen View Post
                                Du burde helt klart vinkle diskanten LITT mer mot deg.
                                Det der er ringradiatorer, så de sprer ikke voldsomt
                                - derfor bør de være "mer" on axis.
                                Men det er muligens litt seint å si?

Stå på videre!
                                Mvh. Simen
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Working...
                                X