Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Sound Quality" 240?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vet ikke om det er så "ill" som du tror ut fra det bildet. Skal ta et bilde sett rett bakfra så skal du få se
    R-Design

Comment

Ble ikke noe bilde til deg i dag, Simen, du må vente til i morgen

Men interiøret er vertfall på plass, vask neste...

Har bestilt 2x200A + 100A automatsikringer for å ha baki der. Har ikke bestemt meg for om jeg skal bruke skinner enda, men det kan kanskje være lurt for å få det enda litt ryddigere. Slik ser det ut nå med litt midlertidig oppkobling Forsterkerne deler på 2x100A sikringer nå, og det er jo egentlig nok til å få testa litt.

Forsterkere på plass:

Og jaggu starta de ikke opp da jeg vrei om nøkkelen også gitt!

Her er alt tilkoblet, usb til laptopen henger utenfor bilen da jeg ikke har fiksa ender på den integrerte enda..

Så målte jeg avstander:
      Diskant venstre: 82cm
      Diskant høyre: 115cm
      Mid venstre: 100cm
      Mid høyre: 130cm
      Bass: 140cm

Siden bassen spiller rett opp i vinduet bak regna jeg lengden rett opp + rett fram. Er det lurt?

Da endte jeg selvfølgelig opp med følgende forsinkelser:
      Bass 0cm
      Mid høyre 10cm
      Diskant høyre 25cm
      Mid venstre 40cm
      Diskant venstre 58cm

Innstillinger for midene. Ser ut til at jeg faktisk klarte å stille inn feil tidsforsinkelse her da, ingen som skulle ha 25 :s EQ har jeg ikke tenkt noe på enda. Prøvde å justere delefrekvensene litt, men hørte egentlig ikke så veldi forskjell

Og innstillinger for diskantene..

Og selv med lite innstillinger enda synes jeg det spiller helt rått! Hehe, gleder meg til å få få spilt litt fremover og teste litt rett og slett!
      R-Design

Comment

Har spilt litt. Justert bittelitt også. Noen som har erfaring med hvilket volum denne spilleren begynner å klippe signalet? Jeg klarte ikke å høre noe spesielt selv om jeg skrudde opp volum til maks. Zapco forsterkerne har jo sånn "input clip"-indikator, men den reagerte heller ikke på noe. Kanskje det blir andre boller når jeg finner fram sinustoner da?

Bilde for å vise vinkelen på diskantene. De krysser omtrent i takhøyde midt over baksetet.

Trengs ingen vask her vel?

Ble det likevel. Mens den tørla fikk den plutselig nye hjul også. Jeg synes det ble litt tøft, så nå gjør det ikke så mye at jeg må vente på dekk til alu-felgene

Har en liten jobb å gjøre når det gjelder lakk. For over med en sånn "heavy duty restorer" og så en voks av noe slag. Ganske harmløse greier sammenlignet med hva andre her presterer. Stalltips når det gjelder slike riper? De er ikke dypere enn lakken etter hva jeg kan se, så da bør det vel være mulig å få bort det værste? Panser og bagasjeluke er ganske ille..

Etter litt jobbing måtte jeg finne fram speilrefleksen:

Begynte å regne før jeg fikk lurt meg ut av garasjen, så da gadd jeg ikke kjøre noen plass for å ta bilder.

Last edited by Buoyen; 17-04-2011, 22:33.
        R-Design

Comment

har veldig god erfaring med wurt slipepasta til litt grøvere riper i lakken, alltid brukt autoglym sin der men måtte jobbes mere med og laget mye småriper som måtte jobbes ned etterpå :P pleier og bruke wurt slipepasta først, så autoglym paint renevator, så autoglym brukbil polish eller utra deep shine, så et lag med autoglym hardwaxx
          spiller: pioneer p88
          front: Hertz MLK 165
          sub: polk sr104 x2
          forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

Comment

Bruker du maskin?
            R-Design

Comment

har 2 type maskiner, en singel pute til lakk rens og paint renevator og en dual en til og legge på polish.

alt tas av for hånd med en micro fiber klut (en til hvert "stoff") hars waxx'n legger jeg på for hånd.

Comment

Og det er dyrt utstyr sikkert?
                R-Design

Comment

de koster litt men en billig god løsninger en vinkel sliper med en sånn polerings rondell (vanlig vinkel spliper bare bytter ut bladet)
                  og clas olsen har en sånn dobbel til polishen som ikke koster mer enn 300 kr hvis jeg ikke husker feil.

disse tingene funker faktisk veldig greit, bare ikke kjør sånn stor singel pute maskin fra. eks turtle, (disse 2 hånds singel store mskinene med fåre uls puter osv osv) disse vil du ikke ha dem lager bare et dårlig resultat

Comment

Okok, kansjke det går av å bruke vinkelslipern ja

Må se om jeg finner noe å sette på den da!

Så kan jeg jo dele noen tanker om lydopplevelsen så langt. For det første så spiller jeg så høyt jeg bare vil (kan spille høyere enn jeg vil sitte å høre på) uten at det går på bekostning av kvaliteten og det ser ut som elementene takler det også Dette er nok det beste anlegget jeg har hatt noen gang, så sånn sett har jeg lite sammenligningsgrunnlag, men det er bare sykt bra synes jeg. Og subbene har plenty guffe ned i 30hz-området "til tross for" de lukka kassene.
                    Last edited by Buoyen; 23-04-2011, 20:07.
                    R-Design

Comment

Da har jeg endelig fått på hjula.

Ikke bare bare å få levert dekk med tollpost, gitt. Forventet leveringsdato var 20. April (i følge sporinga hadde de da allerede ligget noen dager i trondheim). Litt utpå dagen ringte jeg da og lurte på om de ble levert den dagen. Men nei, det fikk de ikke til. Neste dag ble da onsdagen etter påske, 27. Hørte ikke noe fra dem den dagen heller, men den torsdagen dukka det jaggu opp 2 dekk. Så ringte jeg da og lurte på hvor det ble av de andre 2 siden alle 4 egentlig skulle komme dagen før. Da viste det seg at det bare var avtalt levering på 2 av dem den onsdagen, og det beste av alt var at det var de 2 det ikke var avtalt noe på som dukka opp dagen etter! De hadde visstnok bare tatt de med siden de uansett skulle i nærheten her. Jaja, så da ble neste levering mandag 2. mai, men de kom jo heller ikke før tirsdag (i går) da For å være helt ærlig skjønner jeg ingen ting av dette opplegget, men jaja!

Gikk heldigvis litt raskere å få dekka på felgene da!

225/35 på 9.5x19 felg:

215/35 på 8.5x19:

Og i dag har jeg montet det på bilen. Måtte jaggu sette på laderen litt for å få start, har spilt litt musikk mens bilen bare har stått i garasjen da sjø

Ser her at det er litt forskjell. Bakakslingen skulle stått minst 0.5cm lenger til venstre. Men hvordan står egentlig dette staget? Står det i vinkel sånn at dette er avhengig av hvor en er i vandringa, eller står det ganske vannrett sånn at det ikke har så mye å si?

R-Design

Comment

Nice! Digger de felgene der.
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Har fått retta opp festet på leppa under framfangeren:

Så en kjapp vask:

R-Design

Comment

Tommelfinger regelen er vel at klipping inntreffer etter 3/4 av volumet på spilleren.

Fet volvo.
                            Mvh. Damir

Comment

Justert noe som helst på lesjofors?
                              Ser ut for at denne har rett høyde
                              ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                              Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

Angående staget burde du kjøpe justerbart panhard stag på BCB eller lage selv.
                                Med senking blir bakakslingen skjeiv og da justerer du selv med dette staget.

Uansett, er det noe som helst liv her for tiden?
                                Driver på med litt eget prosjekt men det er så som så.
                                Er vel mer på VCCN og oppdaterer der for min egen del
                                ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                                Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

Working...
                                X