Kommer an på hvor de er montert og i hvilke lamper..
Skal man montere xenon i hovedlamper(nærlys) så SKAL det være lamper som er godkjent for xenon + at det skal være selvnivellerende lykter...
I fjernlys er jeg ikke sikker på hvor nøye de er på dette, og i tåkelys/spredere har jeg ikke vært borti noen som har fått bemerkninger på det enda..
2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -
litt OT her, men hvordan ser biltilsynet på det med xenon som er ettermontert?
Hadde noen ideer selv.
Du blir ikke særlig populær hos biltilsynet med ettermontert xenon,men har selv kjørt med xenon i mange år og aldri hatt noe problemer med det.og lyset er ikke sammenlignbart med vanlig halogen.
Jeg ble tatt i politikontroll med en venn sin bil med ettermontert xenon, og fikk bot på 2000kr på stedet, og at bilen må på visning til biltilsynet..
tørr ikke montere selv nå nei..
Jeg ble tatt i politikontroll med en venn sin bil med ettermontert xenon, og fikk bot på 2000kr på stedet, og at bilen må på visning til biltilsynet..
tørr ikke montere selv nå nei..
Har du blitt stoppet før da ?
dette med xenon er lov i fjernlys.
mn på nærlys så må man ha automatisk høydejustering og spylere på lyktene fram for å få det godkjent.
de er mer påpass med det på eldre biler som ikke ble levert med det.
mn nye biler tenker de ikke så mye om det(viss du ikke prøver å bli stoppet, med blue/green/pink farge).
// Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
//94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\ Mvh
Rune Kvaal
Comment