Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt "Gromlyd i familieracer'n".

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Zettie View Post
    Helt enig med deg, Audun, disse poddene ser jo ofte så som så ut, men noen har jo også fått dem bra til, så jeg vet ikke.. Du har jo tenkt så drastisk at "hej, jeg kan kappe og støpe i dashbordet" - siden du er på så drastiske veier - kunne ett alternativ vært å tejpet opp HELE dashbord-toppen, lagt ett lag grunnstøp oppå og så bygd deg en hul pod som bygger opp hele dashbordet f.eks. 3 cm...? Da kunne du også f.eks. bygd inn diverse motorikk i senter av dashbordet - f.eks. en sekundærskjerm (nakkestøttetypen) bak ett vippedeksel og montert en aktuator for motorisering (ut av spilleboken til Volvo og BMW) og vist annen informasjon der eller noe?

En annen ting jeg tenker på med poddene er at erfaringsmessig (jeg har en Celica T23) så er plasten i Toyota noe forb*nna dritt å støpe i, det sitter veldig ofte bare "så-dær"...
    Spennende forslag..

Problemet er at det sitter en kjørecomputer i midten av dashbordet, og den går omtrent hele veien opp. Pluss at jeg egentlig ikke vil ha noe "løst" oppa dashen. Vanskelig å få det pent akkurat i skjøten/overgangen fra den originale dashen til poden.. Uansett, bra forslag med å bygge inn en skjerm.. Kunne vært morsomt det. Men nå har jeg jo en 7" skjerm rett under dashbordet da..
    Audun Werner

Comment

Legger ut et par bilder fra Strømmen Bilradio sitt 20 års jubileum som var nå i helga. Torsdag, fredag og lørdag.
      Her var bilen min med, pluss bilen til "Snapshine". Også var det en heftig bil fra Magnat der..

Audun Werner

Comment

Da har det skjedd litt småtteri igjen.. Driver med et prosjekt for en kompis i en `69 Corvette, så det blir liten tid til min egen bil. Det dumpet ned et par pakker i postkassa denne uka: 50 mm2 strømkabel og sort/rød og sort kabelstrømpe.

Kveldens mål var å forene denne:

Med denne:

Etter en god time med lirking ble resultatet slik:

Synes faktisk det ble ganske kult! Beskytter kabelen, og gir et kulere utseende!
        Last edited by Audun_W; 02-07-2011, 00:05.
        Audun Werner

Comment

Dagens nedtur..

Min A6 er et par år gammel og har fått seg noen riper, så jeg skulle bytte chassis (skal) på den.. Skrudde den fra hverandre (utrolig mange skruer...) og tok ut innmaten. Monterte alt inn i det nye skallet, og begynte å sette inn skruene som klemmer utgangstransistorene ned mot kjøleribbene.. Så når jeg kom ca halvveis viser det seg at mønsteret er forskjellig på det gamle og det nye skallet.. Så jeg måtte plukke alt fra hverandre igjen, og skal nå levere det nye skallet inn for å få borret opp nye hull til skruene.. Aiii.... Delayed..

Sånn ser A6 ut innvendig:

Fikk til og med selskap av denne lille frøkna i sofaen (hun ville vel være med pappa`n sin og skru..):

Audun Werner

Comment

Sånn!

Da var vi igang igjen med prosjektet. Digg med ferie! :-)

I går fikk jeg lagt opp ny strømkabel. 50 mm2 fra batteriet foran til bagasjerommet!
            Legger ved noen dårlige bilder, tatt med telefonen..

Strømkabel opp gjennom dashbord:

Ved dørterskel bak:

Valgte å gå over hjulbuen for å unngå skarpe kanter inn mot bagasjerom:

Har lagt om den optiske kabelen og AiNet-kabelen også, slik at de ligger over hjulbuen på høyre side.

Fikk bestilt meg to nye batterier, slik at jeg får tre stk. Exide Maxxima 900!! Et i motorrommet og to baki.

Har også kjøpt meg en grom lader som skal monteres sammen med anlegget bak, C-TEK XS25000

Audun Werner

Comment

Trenger litt hjelp...

Jeg driver nå og oppgraderer "The Big Three".. Problemet er bare at dynamoen sitter plassert BAK motoren, og det er j****g trangt nedi der.. Kommer ikke til.. Noen som vet om det er mye jobb og skru løs ting for å komme til der..?
              Audun Werner

Comment

hvilken bil er det snakk om da?

Comment

Det er en 2004 Avensis D-4D..
                  Audun Werner

Comment

Har du sjekka under bilen? er et plast deksel som du kan ta av me noen klips, her kommer du vel til?

Comment

Sånn det ser ut i motorrommet hos deg:
                      http://www.flickr.com/photos/53685715@N02/5252046847/

?

Comment

Her klarer du faktisk å se at du kommer til dynamo under bilen
                        http://www.youtube.com/watch?v=qVTeXmScLDE

Så skal gå an då, evt. skru av høyre framhjul for å komme bedre til...

Comment

Ahhh!!

Glimrende, ThomasEK..:-)

Det er feil bil på bildene, men det ser skremmende likt ut i motorrommet.. Hehe..
                          Min er noen år nyere, og et annet karosseri..:-)

Da blir det vel en aldri så liten skrujobb i morra.. Hehe..
                          Audun Werner

Comment

Jeje..

Prosjektet avsluttes herved, da bilen skal selges. Har bestilt ny bil med levering i slutten av november, men er usikker på om det blir noen prosjekter i denne..
                            Audun Werner

Comment

Skal du selge den privat? Sleng ut en link her i såfall
                              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Selger privat ja. Her er link:

http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=30830512

Comment

Working...
                                X