Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt "Gromlyd i familieracer'n".

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Prosjekt "Gromlyd i familieracer'n".

Da skal jeg igang med nytt prosjekt i familiebilen vår, denne gang et SQ-prosjekt.

Er igrunn fornøyd med det gamle oppsettet:

Spiller: Pioneer AVH-P4200DVD
    Forsterker: DLS Ultimate A7
    Midbass/mellomtoner: DLS RM6 (4 stk.)
    Diskanter: DLS T25 (4 stk.)
    Subwoofer: DLS Iridium 12i
    Batteri: Maxxima
    Kondensator: DLS 1 Fahrad
    All kabling: DLS

Meeeeeen.. Vil legge litt mer i det, og finne "den perfekte lyden"..

Her er en skisse over det nye oppsettet:

Spiller: Alpine INA-W910R
    Prosessor: Alpine PXA-H800
    Forsterker til subwoofere: DLS Ultimate A6
    Forsterker til midbassere: DLS Ultimate A3
    Forsterker til mellomtoner/diskanter: DLS Ultimate A4
    Subwoofere: DLS Nordica 12 (2 stk.)
    Midbassere: DLS Gothia 6
    Mellomtoner: DLS Gothia 3
    Diskanter: DLS Gothia 1
    Batterier: Maxxima (2 stk.)
    Kondensator: DLS 1 Fahrad
    All kabling: DLS

Jeg kommer til å legge ut bilder fortløpende, noen detaljer er allerede på plass..:-)
    Last edited by Audun_W; 08-05-2011, 10:21.
    Audun Werner

Først et lite stemningsbilde fra demo på Expert Heiane - Stord

Audun Werner

Comment

Litt utenom tema, men siden det var lagt inn bilde fra demoen på stord, hvor ble det av Focusen som skulle komme? Hilsen han som designet messeplakaten/annonsen på oppdrag fra Expert
      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Jøss. Første tegn til noen form for vilje til å selge DLS her i Norge! :O
        Trenger ikke flere demobiler da?
        Prosjekt SQ Audi A3

Comment

Originally posted by Haakon O View Post
          Litt utenom tema, men siden det var lagt inn bilde fra demoen på stord, hvor ble det av Focusen som skulle komme? Hilsen han som designet messeplakaten/annonsen på oppdrag fra Expert
          Den var på vei, men med et aldri så lite motorhavari, ble den stående på Fagernes. Vi måtte hive oss rundt og få til en annen bil, og HELDIGVIS hadde jeg ikke begynt å plukke ned mitt gamle anlegg enda..:-)

Focus RS'n skal være med på Gatebil på Vålerbanen 20. - 22. mai. Les mer om den her.

Kul plakat, forresten!
          Last edited by Audun_W; 08-05-2011, 11:10.
          Audun Werner

Comment

Originally posted by hc_tk View Post
            Jøss. Første tegn til noen form for vilje til å selge DLS her i Norge! :O
            Trenger ikke flere demobiler da?
            Ja, det er jo på tide at DLS blir like stort i Norge som det er i resten av verden..;-)

Vi kommer til å jobbe MYE med branding av DLS fremover, skal bl.a. være synlige på Gatebil både i mai og juli.
            Pluss endel andre arrangementer..

Vi har nok greit med biler nå, driver for tiden med tre prosjekter, pluss at vi har Focus RS'n fra før.

Det er jo uansett alltid interessant med nye prosjekter, så du kan jo sende meg en pm med litt info om bilen og eventuelle planer..:-)
            Audun Werner

Comment

Noen bilder av bilen:

Etter montering av dekor:

Audun Werner

Comment

Så var vi litt igang da..!

Diskantene ser slik ut originalt:

Synes dette gitteret blir litt "voldsomt, så jeg måtte eksperimentere litt..

Fjernet gitter:

Slipt vekk kanter, pusset, klar til lakk:

Lakkert sort matt, prøvemontering:

Audun Werner

Comment

Lakkerte gittere til mellomtoner også:

Audun Werner

Comment

Tøft prosjekt, følger med på det! Stilig familiebil også, må være den fineste Toyota Avensis'en jeg har sett.

...og er det noe jeg virkelig kunne tenkt meg å teste, er det DLS-komponenter!
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Da kommer det en liten update her..:-)

Har drivi litt de siste dagene, fornøyd med prosjektet så langt!

Fjernet den forrige spilleren, så ser det slik ut:

Optisk kabel er lagt inn i en 6 mm stiv plastslange og vulk-teipet for beskyttelse.

Optisk kabel samt Ai-Net er lagt i sløyfe for å kunne få ut spilleren uten å koble fra kablene.

Spilleren er inne. Alpine har jammenmeg tenkt på alt! Bl.a. omregningstabell for klær! Hehe..

GPS-antenne montert på dashbord.

Mikrofon til Bluetooth-handsfree er montert inn i originalplassering for mikrofon på bilen.

Loddet innpå ledning til speedometergiver.

Optisk kabel, Ai-Net og høyttalerkabler lagt på høyre side i bilen.

Audun Werner

Comment

Så til diskantene..

En kompis av meg greide å trylle dette stykket med stål:

Til dette:

Her er en av ringene posisjonert, festet med trepinner og smeltelim..
                        Venstre diskant er vinklet mot venstre øre og vise versa.

Her er formen støpt med glassfibersparkel:

Etter mange runder med sparkling og sliping:

Prøvemontering - slim fit!

Etter et par runder med lakk:

På plass med DLS Gothia 1 diskanter..:-)

Audun Werner

Comment

Flotte diskanter i flott monterting
                          Jonas Tautra
                          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Så.....

Nå er turen kommet til mellomtonene, og her kunne jeg godt tenkt meg noen tips..:-)

De skal monteres oppå dashbordet. MEN, jeg vil ha dem "flush" montert, altså at de ikke bare ligger oppå..
                            Har vært inne på tanken og ta ut dashbordet, lage noen MDF monteringsringer, felle ned, sparkle og trekke om hele dashbordet, men det er rett og slett for mye jobb på en bil som er i tilnærmet daglig bruk..

Så da har jeg tenkt at det er mulig og dreie noen fancy ringer som kan se ålreit ut.

Her er et bilde med to forskjellige forslag:

Prøve og forklare litt da.. Det må være to ringer, èn som ligger rundt mellomtonen opp dashbordet og lager en pen "kant" ned mot overflaten, og èn som festes fra undersiden for å "klemme" det hele på plass. Pga. at det er veldig trangt med plass, kan ikke ringen oppå dashbordet bygge mer enn ca 5-7 mm i bredden rundt kanten. Ergo blir det ikke plass til eller pent med skruer som binder sammen de to ringene..

Så da tenkte jeg.. Som dere ser på venstre side.. At den underste ringen skrus på den øverste. Da må det lages gjenger i begge ringene, noe som er litt jobb..

På høyre side har jeg laget et forslag hvor skruen som fester mellomtonen skrus direkte i den underste ringen, og drar da samtidig ringene sammen..

Dashbordet er ikke helt rett/plant, så de to ringene må sammenføres med litt krefter for å ligge tett inntil dashbordet.. Derfor er jeg litt skeptisk til den høyre løsningen da denne kun blir holdt sammen av skruene til mellomtonene, som sitter gjennom et plastdeksel...

Noen som har idèer??? :-)
                            Last edited by Audun_W; 09-06-2011, 11:59.
                            Audun Werner

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
                              Flotte diskanter i flott monterting
                              Takk for det!

Er veldig spent på lyden i disse..:-)
                              Audun Werner

Comment

Working...
                              X