Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt "Gromlyd i familieracer'n".

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Liten update her.

Skal på langtur i dag, så da ble nysgjerrigheten og behovet for musikk for stort, så måtte koble opp litt "midlertidig" lyd i går kveld/natt.

Koblet inn Alpine PXA-H800 prosessoren, og kjørte 3-veis oppsett. (Bass, midbass/mellomtone, diskant.) Har ikke fått inn mellomtonene enda, så kjørte mellomtonen på Gothia 6.

Og det må jeg si, UTROLIG genialt og enkelt grensesnitt på den prosessoren. La inn et program på pc, koblet til med USB, og vips!

Massevis av autofunksjoner, samt mulighet for manuell tweaking av alle innstillinger. Jeg kjørte Auto-EQ og Auto-tidskomp bare for å ha "ålreit" lyd til turen, og jeg er meget imponert over resultatet!!

Koblet opp min gamle A7 til å drive systemet sammen med min gamle Iridium12i, og det låt virkelig bra!! Virker som om plasseringen av diskantene fungerte bra også. Lydbildet satt godt, men dog noe "stiv" lyd enda, da ingen av høyttalerne er innspilt..!

Trenger fortsatt input på hvordan jeg kan løse det med mellomtonene mine.. Noen som har tips?

Som sagt, er det litt trangt der de skal plasseres, så kan ikke bygge mer enn MAKS èn cm rundt hele mellomtonen.

Takknemlig for tips/input..:-)
    Audun Werner

Comment

utruleg fin jobb med diskanthusa!

Comment

Aiai..

Blir ikke helt enig med meg selv angående dashbordet.

Har fått pris på "nytt" dashbord fra høgger'n nå. Vurderer og kjøpe et ekstra, for da har jeg tid og mulighet til å støpe om med plass til mellomtonene. MEN...

Har noen erfaring med å trekke om dashbord med skinn/vinyl? Veit ikke om jeg tør å begi meg ut på det..

Alternativet er å lakkere dashbordet, men syns det ser så uoriginalt ut..
        Audun Werner

Comment

Flott arbeid!

Hvis du aldri har trekt noe i vinyl før ville jeg iallefall hatt med en proffesjonell på laget..
          Jeg har bare trekt noen dørsider, synes det var vanskelig nok!
          Bmw e34 520:
          Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Har du bilde av dashen da??
            Som regel så blir utfordringen akkurat ved instrumentene, men det lar seg jo ordne med ett lite innlegg.
            Hvilken bil er det snakk om egentlig?
            Mvh.
            Bjørnar Kristiansen
            BK Caraudio
            48059681

Comment

om det er bilen på 1. siden,så er det en avensis
              volvo s60
              vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
              Member of VW Audi Club Norwegen

Comment

Originally posted by BK CarAudio View Post
                Har du bilde av dashen da??
                Som regel så blir utfordringen akkurat ved instrumentene, men det lar seg jo ordne med ett lite innlegg.
                Hvilken bil er det snakk om egentlig?
                Jeg skal få lagt ut bilder av dashen i dag. Problemet er at det er trangt med plass både oppå dashen og under..:-)
                Audun Werner

Comment

Var veldig trangt på dashen min også... men det meste lar seg ordne vettu
                  Prøv å mål litt å se hvos mye du har å gå på i underkant av dashen får så å se om det lar seg gjøre å bygge opp elementene litt uten at det blir skjemmende for utseende..
                  Ellers så kan det jo hende at du må ta ut ett lite stykke av selve instrumentdekslet for å få plass oppå dashen da.. men som sagt litt fantasi og litt støpeplast så er det utrolig hva man får til

Slik løser jeg det i min nå...

Mvh.
                  Bjørnar Kristiansen
                  BK Caraudio
                  48059681

Comment

Originally posted by BK CarAudio View Post
                    Var veldig trangt på dashen min også... men det meste lar seg ordne vettu
                    Prøv å mål litt å se hvos mye du har å gå på i underkant av dashen får så å se om det lar seg gjøre å bygge opp elementene litt uten at det blir skjemmende for utseende..
                    Ellers så kan det jo hende at du må ta ut ett lite stykke av selve instrumentdekslet for å få plass oppå dashen da.. men som sagt litt fantasi og litt støpeplast så er det utrolig hva man får til
                    Det ser veldig bra ut, BK! Er vel noe sånt jeg også bør gjøre i min bil. Så... Nå har jeg kjøpt meg en ekstra topp-plate til dashbordet, slik at jeg kan begynne å jobbe på den uten å ta ut dashen i bilen..

Problemet er at jeg ikke har veldig god erfaring med trekking i vinyl, så jeg trenger litt bistand der..

Er en bil som er i daglig bruk, og da må den nesten være kjørbar..

Legger straks ut et par bilder av hvordan dashen ser ut..
                    Audun Werner

Comment

Her er noen bilder av dashbordet på førersiden. (Passasjersiden er forsåvidt grei i forhold til plass..)

Audun Werner

Comment

Og til dere som tenker å foreslå det; jeg ofrer ikke lufteventilen..
                        Audun Werner

Comment

Tenkte ikke å overføre noe mer jeg, det der så jo veldig bra ut. Fin montering
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Skulle ønske jeg kjøpte DLS som jeg ønsket, i stede for å være gjerrig.

Fin bil, fine høytalere, og fin instalering
                            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Originally posted by Audun_W View Post
                              Og til dere som tenker å foreslå det; jeg ofrer ikke lufteventilen..
                              Du har jo noen store, fine a-stolper der og masse dybde på dashbordet... Nå vet jeg ikke hvordan det er når man sitter i førerstolen i forhold til hvor mye vindu du kan/vil blokkere, men hva om du får han kameraten din til å bruke litt av sine magiske evner og så gjør du med mellomtonene i a-stolpene som du gjorde med diskantene i speildekslet?
                              /////ALPINE Mobile media solutions
                              Lotus by seas
                              BR?X German car audio

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                                Tenkte ikke å overføre noe mer jeg, det der så jo veldig bra ut. Fin montering
                                Tenkte ikke å overføre?
                                Audun Werner

Comment

Working...
                                X