Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegg i Bmw 325 E30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    det er skjært ut hull til 6x9 fra forrige eier så jeg tenkte å bare la disse være åpne for lettere få bassen inn i coupe, vil bandpass fortsatt være best da? eller høres dette ut som en dum ide?

    De kjører bandpass i sine e30?
    Ford Focus
    B2 Audio CC15
    B2 Audio Mono v4

    Comment


    • #17
      Fordelen med bandpass er at du kan kjøre portene opp i hattehylla og få all lyden inn i kupeen. Bassrefleks og lukket kasse vil spille i bagasjerommet og lite lyd vil komme inn ikupeen.
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #18
        Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
        Fordelen med bandpass er at du kan kjøre portene opp i hattehylla og få all lyden inn i kupeen. Bassrefleks og lukket kasse vil spille i bagasjerommet og lite lyd vil komme inn ikupeen.
        da prøver jeg å gå for en bandpass, syntes disse også kan se rimelig tøffe ut også med litt plexiglasshjelp

        Takker for input bilstereosenteret, nå må jeg bare finne ut hvor stor kasse jeg trenger og "hvordan" jeg skal bygge

        Har mest lyst på at magnetene står mothverandre slik at det er kun da disse man ser om man har et lite plexiglass vindu på siden, dette er vel kanskje også den mest vanlige og mest lettvinne løsningen?
        Ford Focus
        B2 Audio CC15
        B2 Audio Mono v4

        Comment


        • #19
          Denne har vi solgt til E36 sedan, som blir veldig lik mtp bass i bagasjen. Hvis du ikke ønsker å bygge selv.

          http://iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=17092

          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #20
            Se derja kommer nok til å bygge en selv tenker jeg for lærdommens skyld
            Ford Focus
            B2 Audio CC15
            B2 Audio Mono v4

            Comment


            • #21
              Originally posted by Janthomas View Post
              da prøver jeg å gå for en bandpass, syntes disse også kan se rimelig tøffe ut også med litt plexiglasshjelp

              Takker for input bilstereosenteret, nå må jeg bare finne ut hvor stor kasse jeg trenger og "hvordan" jeg skal bygge

              Har mest lyst på at magnetene står mothverandre slik at det er kun da disse man ser om man har et lite plexiglass vindu på siden, dette er vel kanskje også den mest vanlige og mest lettvinne løsningen?
              Disse så faktisk ut til å passe godt i båndpass! Ikke voldsomt stor kasse heller, dog en del større enn om du hadde to lukkede kasser. Fordelen er at du slipper skramling i bagasjerommet osv.

              Båndpasskassa WinISD foreslår er (lettere finjustert for enkelhets skyld) slik:

              Portet kammer: 65, eventuelt 73 liter om du inkluderer volumet til en 40cm lang 6-toms port som trengs for å tune kammeret til 42hz. 65 liter er ikke medregnet portvolumet. Om du trekker porten opp av kassa for å få den opp i hattehylla, kan du m.a.o. lage kassa litt mindre enn hvis porten er inni. Logisk nok... Halve porten utenfor = 69-ish liter. Strengt tatt ikke SÅ utrolig nøye, tror jeg...
              Lukket kammer: 80-90 liter (kan evt. deles på to 40-45-liters lukkede kamre som spiller ut i det portede kammeret).

              Om du finner ut at det blir trangt om saligheten baki der - min erfaring er at det nesten aldri går inn så mye utstyr som man vil, eller så stor kasse som man vil (mulig det er min dårlige planlegging) - så kan disse elementene kose seg i 45 liter volum pr. stk.

              Comment


              • #22
                Originally posted by Miniboom View Post
                Disse så faktisk ut til å passe godt i båndpass! Ikke voldsomt stor kasse heller, dog en del større enn om du hadde to lukkede kasser. Fordelen er at du slipper skramling i bagasjerommet osv.

                Båndpasskassa WinISD foreslår er (lettere finjustert for enkelhets skyld) slik:

                Portet kammer: 65, eventuelt 73 liter om du inkluderer volumet til en 40cm lang 6-toms port som trengs for å tune kammeret til 42hz. 65 liter er ikke medregnet portvolumet. Om du trekker porten opp av kassa for å få den opp i hattehylla, kan du m.a.o. lage kassa litt mindre enn hvis porten er inni. Logisk nok... Halve porten utenfor = 69-ish liter. Strengt tatt ikke SÅ utrolig nøye, tror jeg...
                Lukket kammer: 80-90 liter (kan evt. deles på to 40-45-liters lukkede kamre som spiller ut i det portede kammeret).

                Om du finner ut at det blir trangt om saligheten baki der - min erfaring er at det nesten aldri går inn så mye utstyr som man vil, eller så stor kasse som man vil (mulig det er min dårlige planlegging) - så kan disse elementene kose seg i 45 liter volum pr. stk.
                flotters har vært å målt nå i bagasjerom, kassen kan være maks 40 cm høy og 90 cm bred, men dette burde vel holde?

                Har lyst på en kasse som blir bygd etter mitt ønsket både for at det er litt mer spesielt og jeg føler at det da også er mer unikt, så om noen tar på seg slike jobber så er det bare å hyle ut, har ikke lyst på "ferdigkasse"
                Ford Focus
                B2 Audio CC15
                B2 Audio Mono v4

                Comment


                • #23
                  men går det ikke ann å gjøre akkurat samme med en portet kasse? dvs bare føre bassportene opp inn i cupe via hatthylle?

                  må få mest mulig trøkk og "dypbass" faktor jeg kan få , dypt og brutalt er det jeg er ute etter.
                  Ford Focus
                  B2 Audio CC15
                  B2 Audio Mono v4

                  Comment


                  • #24
                    koblet for morro skyld dynabelen opp på pioneer subben til brodern i dag, skal jaggu si det ble liv i den! gikk med dotter i ørene resten av kvelden hehe


                    Må ha noe tidsfordriv mens jeg venter på kasse og element nummer 2!
                    Ford Focus
                    B2 Audio CC15
                    B2 Audio Mono v4

                    Comment


                    • #25
                      Skal du bygge båndpass kan det være en idee å prøve å leke seg litt med winisd, så får du litt forståelse på hvordan frekvensgangen endrer seg med ulik portlengde og kassestørrelse etc.

                      Nå har ikke jeg kjennskap til denne bilen, men tviler på det er no lurt å ha porten inn i kupeen og elementet til å spille bak i bagasjerommet. For det første vil du miste masse trøkk pga du får bare halvparten av energien direkte inn i kupeen.
                      For det andre så risikerer du masse trøbbel med utfasing og annet svineri pga porten er langt unna elementet, og spiller inn i to separate rom.

                      Personlig hadde jeg nok gått for båndpass om det var min bil, men kan være en idee å ikke lime alt sikkelig sammen med en gang, slik at du kan teste med litt ulike kassevolum/portlengder etc. Eventuellt bare lag en "prototype" kasse først som du kan herje litt med, så bygger du deg en sikkelig kasse etterpå når du finner ut hvordan det fungerer optimalt.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by trustno1 View Post
                        Skal du bygge båndpass kan det være en idee å prøve å leke seg litt med winisd, så får du litt forståelse på hvordan frekvensgangen endrer seg med ulik portlengde og kassestørrelse etc.

                        Nå har ikke jeg kjennskap til denne bilen, men tviler på det er no lurt å ha porten inn i kupeen og elementet til å spille bak i bagasjerommet. For det første vil du miste masse trøkk pga du får bare halvparten av energien direkte inn i kupeen.
                        For det andre så risikerer du masse trøbbel med utfasing og annet svineri pga porten er langt unna elementet, og spiller inn i to separate rom.

                        Personlig hadde jeg nok gått for båndpass om det var min bil, men kan være en idee å ikke lime alt sikkelig sammen med en gang, slik at du kan teste med litt ulike kassevolum/portlengder etc. Eventuellt bare lag en "prototype" kasse først som du kan herje litt med, så bygger du deg en sikkelig kasse etterpå når du finner ut hvordan det fungerer optimalt.

                        Har litt tid til overs i morgen så skal leke meg litt med winisd og prøve å få lagd meg noen tegninger, takker for all hjelp sålangt

                        Nå skal det sies at jeg aldri har hørt et bilanlegg med mer enn en stk 12" og dette har heller aldri vært noen rå 12", pioneer pro championen vi koblet opp i dag spiller nesten på grensen til for høyt så kan hende jeg ikke vet Heelt hva jeg har begitt meg utpå her med 2stk 15" men morro skal det bli!!
                        Ford Focus
                        B2 Audio CC15
                        B2 Audio Mono v4

                        Comment


                        • #27
                          Du kan komme oppom meg å høre på en DD2515 i en golf IV El så har jeg en cadence ZRS 12" i golfen nå som heller ikke spiller så værst
                          Ole Petter Holelien
                          Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                          Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                          Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                            Du kan komme oppom meg å høre på en DD2515 i en golf IV El så har jeg en cadence ZRS 12" i golfen nå som heller ikke spiller så værst
                            Det er jo den jeg skal kjøpe i sommer er den bra?

                            Comment


                            • #29
                              skal bort å høre på dette i morgen så gleder meg
                              Ford Focus
                              B2 Audio CC15
                              B2 Audio Mono v4

                              Comment


                              • #30
                                da har jeg vært og fått en demo av DD og Cadence hos judysbilstereo!

                                Må si at dette spillte helt sinnsykt, tok meg selv i å holde pusten flere ganger, og det var vanskelig å få puste normalt på fullt volum!

                                Ørene mine har jeg vondt i enda og det er snart 2 timer siden jeg hørte på anlegget!

                                Cadence basseren imponerte noe vanvittitg også, hadde aldri forventet slik lyd fra denne!

                                Forsåvidt meget hyggelig kar også som ikke var redd for å vri på volumknotten, tok seg til og med bryet med å koble opp min sub i en kasse han hadde liggende bare for å få hørt litt på den

                                Så takk til judys for å gi meg en demo av hvordan det virkelig skal låte, og hvordan man reduserer hørselen drastisk på bare 10min
                                Ford Focus
                                B2 Audio CC15
                                B2 Audio Mono v4

                                Comment

                                Working...
                                X