Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegg i Bmw 325 E30

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

prosjektet står litt stille pga venter på kasse

Stay tuned!
    Ford Focus
    B2 Audio CC15
    B2 Audio Mono v4

Comment

Har da fått en tilfeldig kasse i påvente av en ordentlig en (takk til judysbilstereo)

Liten søt lukka sak som spillte overaskende bra! 121db inne i leiligheten med en 50w reciever! kun sub tilkoblet måleren sto bare å bunna i bilen så er nok godt over130 der!

noen bilder for morro skyld

Last edited by Janthomas; 02-06-2011, 00:23.
      Ford Focus
      B2 Audio CC15
      B2 Audio Mono v4

Comment

Driver å funderer litt på hvor jeg skal plassere diskanten i bimmern, er ikke så mye plass rundt omkring.. Men hvordan vil det være å putte de bak luftenkanal dekslene på hver side av dashen? Der vil de bli godt skjult og bli vinklet perfekt mot passasjer og fører, tror ikke varmeapparatet varmer så mye at det kan være skadelig for elementet?

Thougts?
        Ford Focus
        B2 Audio CC15
        B2 Audio Mono v4

Comment

vil ikke tro det er særlig heldig når du har full varme på. Spesiellt om du spiller høyt så blir de nok fort overopphetet.

Uansett så er nok det en dårlig plassering lydmessig. Bør få de opp på dashen og så langt frem som mulig.

Comment

Originally posted by trustno1 View Post
            vil ikke tro det er særlig heldig når du har full varme på. Spesiellt om du spiller høyt så blir de nok fort overopphetet.

Uansett så er nok det en dårlig plassering lydmessig. Bør få de opp på dashen og så langt frem som mulig.
            Ja men har liten mulighet til å lage diskanthus i a stolpene, og syntes det ser så uferdig ut om de bare ligger der sånn halvveis plassert, men skal ta med meg en kald en og prøve å visualisere litt i bilen

Hadde vært artig om noen som har bygd i E39 tidligere hadde noen pointers
            Ford Focus
            B2 Audio CC15
            B2 Audio Mono v4

Comment

Er ikke så alt for store jobben å støpe noe i a-stolpene. Ta ett par bilder av hvordan dashen ser ut, kan være lettere å komme med ideer

Comment

ja, tingen er at alt av paneler i en e30 er minimalt tynt, er bare metall og noe som dekker rett oppå igjen, ikke som i nye biler hvor man har tjukke deksel og innerdører osv! men skal få knipsa noen bilder
                Ford Focus
                B2 Audio CC15
                B2 Audio Mono v4

Comment

det du kan gjøre er jo å støpe en "diskantholder" utapå lista.. er nok ingen annen mulighet på e30 om du vil ha det opp i a-stolpen..

Comment

Da var Soundstream nummer 2 ankommet huset
                    Ford Focus
                    B2 Audio CC15
                    B2 Audio Mono v4

Comment

Da har jeg fått kassa mi fra Dag J, veldig fornøyd med den! Stor takk til han som holdt ut med maset mitt

Har kun fått prøvd kassen med ett element tilkoblet, mens det andre har vært montert for at det ikke bare skal være ett stort åpen hull!

Aner at tuningen er litt rar med denne løsningen, men det spiller drønnhøyt og sparker hardt!!! ser dobbelt og får mageubehag ved høye pådrag!
                      Attached Files
                      Last edited by Janthomas; 20-06-2011, 01:27.
                      Ford Focus
                      B2 Audio CC15
                      B2 Audio Mono v4

Comment

det andre elementer jeg har fått har en ulyd ved lavspilling, høres litt ut som det ligger en 50øring oppå membranen og klirrer.. det er også litt motstand når man prøve å bevege på elementet.. dette er kun tilkoblet og spillt meget rolig med.. hva kan dette komme av?
                        Ford Focus
                        B2 Audio CC15
                        B2 Audio Mono v4

Comment

Lurer på å kjøpe en bf7501 til for litt mer power, kommer jeg til å merke noe forskjell? Kjører nå i 2 ohm dvs 700w rms på hvert element, kjøper jeg en til så kan jeg gi de dobbel effekt (1400w) men de tåler maks 1000w rms så vet ikke om det har noe for seg?
                          Ford Focus
                          B2 Audio CC15
                          B2 Audio Mono v4

Comment

Ingen dum ide det. Jeg har også hatt bf7501 i bilen min en periode, og det er jo en god forsterker. Kraftig, god kontroll.
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Hvis du kjører i 2 ohm kan du linke 2xBF 7501 å få 4500w
                              Ole Petter Holelien
                              Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                              Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                              Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                                Ingen dum ide det. Jeg har også hatt bf7501 i bilen min en periode, og det er jo en god forsterker. Kraftig, god kontroll.
                                Ja jeg har allerede 1stk men lurer på 2
                                Ford Focus
                                B2 Audio CC15
                                B2 Audio Mono v4

Comment

Working...
                                X