Pass på øra nå, Jan Thomas.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Anlegg i Bmw 325 E30
Collapse
X
-
Fikk idag litt info om at en bandpass kasse med 2stk 15" mest sannsynlig ikke ville få plass i min e30.. men så fikk jeg en åpenbaring på vei hjem fra jobb som kanskje virker helt syk for noen?
Det jeg tenker: I min e30 har jeg metallplate bak baksetene og hatthylle, det jeg tenkte jeg kunne gjort om jeg evnt gikk for en porta kasse var å plassere kassen med elementene mot coupe + bassport, for så å skjære ut i metallplaten bak baksetene slik at jeg får akkurat like store hull der som elementene er slik at disse ender opp med å spille direkte inn i coupen, og gjøre det samme med bassportene.
Baksetene tar nøyaktig 30sek å ta både ut og inn, så når jeg er alene eller skal på langtur så fjerner jeg enkelt bakseteryggen for da å få både bassrefleksene og elementene synlige fra inni coupe slik at det spiller direkte inn?
Skal noen sitte på så er det bare å hive inn setene, og la elementer og porter spille igjennom setene, må da være bedre enn å spille inn i ei stålplate?
thoughts anyone?
er jeg helt på bærtur med denne ideen?Ford Focus
B2 Audio CC15
B2 Audio Mono v4
Comment
-
hei.ikke skjær i den metall plata.det er faktisk litt avstiving til bilen.og finner di ut av dette på eu godkjenninga så får du nok problemer.du kan jo prøve deg fram med evnt en lukket kasse eller en portet kasse og høre hvordan dette blir.men er noe drit med di metall platene
mvh kim
Comment
-
Bandass i bil med 15" er ikke nødvendig. En bandpasskasse som skal få plass under hattehylla di ruller av i frekvens mye før du får utnyttet egenskapene i en 15". En bandpass med 1x12" eller 2x10" er mer enn nok for å få veldig god bass.Mvh
Pål Andréas Bryng
Bilstereosenteret.no
Vi forhandler bl.a.:
Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX
Følg oss på Facebook
Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!
Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!
Comment
-
Er vel her dette med å spørre om råd før man handler kommer inn? Så kunne du fått veiledning og antaglig blitt fortalt at bandpass kasse til 2x15" blir for stort i en sånn bil tihiOle Petter Holelien
Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M
Comment
-
Bygge bassrefleks eller lukket kasse helt bakerst i bagasjerommet. Med elementer og evt port spillende oppover mot bakluka. Så demper du bakluka GODT og lager hull i hattehylla så spiller det nok høyt som bare det.Jonas Tautra
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Originally posted by Hifonic View PostBygge bassrefleks eller lukket kasse helt bakerst i bagasjerommet. Med elementer og evt port spillende oppover mot bakluka. Så demper du bakluka GODT og lager hull i hattehylla så spiller det nok høyt som bare det.
Må bare se om jeg får en reflekskasse med 2x15" inn i bilen da, mulig jeg må gå ned til bare 1stk 15" gitt..
Hvordan er disse soundstream elementene oppimot Digital designs 2515? 2515 var jo helt sinnsykFord Focus
B2 Audio CC15
B2 Audio Mono v4
Comment
-
Originally posted by kimafro View Posthei.ikke skjær i den metall plata.det er faktisk litt avstiving til bilen.og finner di ut av dette på eu godkjenninga så får du nok problemer.du kan jo prøve deg fram med evnt en lukket kasse eller en portet kasse og høre hvordan dette blir.men er noe drit med di metall platene
mvh kim"du må skru ned bassen før butikken raser sammen"
Comment
-
Originally posted by nollie1982 View PostFikke ikke det på min gamle 5 serie.. merka ikke noe spesielt at den mist noe "stivhet" heller.. KJØR på! ang. eu- godkjenning, så er ikke det bærende så går helt fint å ta vekk! de sa ikke noe på min bil på eu-godkjenning på vegvesnet.. (er noen år siden nå da!)
Er vel ikke verre enn å ta en tlf til nærmeste EU godkjenningsfirma her i byen så finner jeg nok ut av dette fort
Nå hadde jeg ikke planer om å skjære bort alt, kun til akkurat størrelse av element og porter for å få lyden bedre inn.
Målet er 140 db inni coupen så vi får se hva vi får til her!Ford Focus
B2 Audio CC15
B2 Audio Mono v4
Comment
-
Litt usikker på om det gjelder e30 el modellen nyere av 3 serien men jeg vet en av dem så er det bærende konstruksjon i den veggen. Forøvrig kan det vel ikke helt sammenlignes med 5 serein er jo 2 forskjellig biler Men ring å hør du før du begynner å kutteOle Petter Holelien
Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M
Comment
-
Originally posted by Janthomas View PostEr vel ikke verre enn å ta en tlf til nærmeste EU godkjenningsfirma her i byen så finner jeg nok ut av dette fort
Nå hadde jeg ikke planer om å skjære bort alt, kun til akkurat størrelse av element og porter for å få lyden bedre inn.
Målet er 140 db inni coupen så vi får se hva vi får til her!
Klarte 141,7dB med en 15" i lukka kasse og 1000w effekt i en Renault 19 med hull i hattehylla og bakseteryggene oppe.Jonas Tautra
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Koblet opp en RE SX 18 i bilen til en kompis i dag, som vi pent plasserte i baksete i en 200liters kasse!
Var artig det helt til sikringene begynte å fly!
kan vel trygt si en kicker 300.1 er i MINSTE laget!Ford Focus
B2 Audio CC15
B2 Audio Mono v4
Comment
Comment