Announcement

Collapse
No announcement yet.

Massive Audio Team Norway :)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Massive Audio Team Norway :)

Heisann Vi er to karer som har hatt et bilstereoprosjekt gjennom våren. bilen vi driver å bygger i er en Opel combo 2000mod.
    Anlegget vi har anskaffet er:
    3 stk Massive Audio Qc15 15"
    1stk Massive Audio D8000 monoblokk
    3 sett Massive Audio ck6 stage3 komponent
    1stk Massive Audio D800.4 4 kanaler
    1 Optima batteri foran
    1 Oddessey 1500 batteri
    alpine cd spiller.

Det vi har montert til nå er subberne og monoblokka,har ikke fått komponent settene ennå men har begynnt å tilpasse dørene.
    Vi testet anlegget på termpro i Hønefoss under gatebil, målte 146,0db ved 33hz. Å det er vi sånn helt greit fornøyd med.
    Anlegget var ikke noe spesielt justert å kassa ikke perfekt tunet, så vi skal klare litt høyere neste gang
    mvh Jørn Nysveen
    www.Team Ta-Fatt.net
    Massive Audio Crossfire Audio

holder dere til i valdres?har hørt det er en combo som skal ha ganske bra anlegg oppi her ett sted.
    Lasse Bass Tala
    Proud to be LOUD!!!

Comment

Ja holder til på Bagn
      mvh Jørn Nysveen
      www.Team Ta-Fatt.net

Comment

Originally posted by Team Ta-Fatt View Post
        Ja holder til på Bagn
        Da hadde jeg rett da
        Lasse Bass Tala
        Proud to be LOUD!!!

Comment

jepp hehe, du som hadde dens svarte pickupen som gikk en del i Hedalen ell
          mvh Jørn Nysveen
          www.Team Ta-Fatt.net

Comment

Stemmer det,men pickupen har pensjonert seg fra stereobygging,blir bare ett bittelite oppsett der etterhvert.
            Lasse Bass Tala
            Proud to be LOUD!!!

Comment

Fett
              Moro å se at jeg ikke er den eneste med Massive Audio QC 15 lenger (jeg tar det for gitt at jeg var det en stund...fant ikke noe info om subbene i norsk øyemed/forum når jeg bestilte i fjor høst).

Jeg bestilte min fr MM audio (Fredrik/MrMix) og han tok inn 3stk etter at jeg hadde bestilt min som han ville selge meg, men jeg hadde ikke fått testen den første enda da, så jeg meldte i fra om at det holdt med en i første omgang. Kan det være dette partiet dere har fått tak i?

Jeg har 1stk på en Helix 1000.2 samt ekstra batteri, og jeg klarer 143,7db med min ... men på 66Hz. Kassa mi er bygd for SQ, og den spiller sinnsykt tight, men ruller av ganske tidlig.

Legg gjerne ut bilder hvis dere har det Jeg har inntrykk av at Massive Audio er sjelden i Norge?

QC15 blir faset ut nå i sommer og byttet ut med en ny modell. Det blir spennende å se hva som kommer fra den fronten. Jeg har hørt mye positivt om subbene, men forsterkerne har de fått litt pepper for, så det kan hende dere kan hente mer med større amp (og nok strøm seff).

Comment

for å rette på JKJK,,, ikke 66hz men 47
                MVH, Øivind Sandvik
                sigpic
                www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                www.sandviksbassogbongel.com

Comment

Dere må legge ut noen bilder
                  Lasse Bass Tala
                  Proud to be LOUD!!!

Comment

Hø... var det 47? Fiffig.

Comment

ja skal få lagt ut noen bilder det var faktisk moro å høre at flere som har Massive i Norge. vi hadde egentlig aldri hørt om det merke, før jeg tilfeldigvis kom over det på nett. så jeg sendte mail til dem for å forhøre meg litt. så endte med at vi fikk litt spons for å faktisk vise det litt frem i norge, å nå har vi begynnt å importere det, så vi har kontrakt med dem på det.kan få tak i 3qc 15" til det er de eneste som ikke er ute på gata. lurte nok på det men jeg ble lovet at i august kommer det noen serier som overgår det de har i dag Det er heftig på ett element det, med tanke på størrelsen å hvor lite du egentlig behøver å gi de elementa for at de skal spille høyt. Ligger forresten film på youtube, søk på Massive audio team Norway
                      som sagt så spillte vi 146 blank i 33hz, men det blir liksom litt for dypt hehe å de elementa der trives best på rundt 46hz.Jeg har regnet ut hva vi må gjøre for å få den dit men hehe, kassa er boltet fast i karosseriet vi brukte nesten en måned på å tilpasse den så må vel få en rakket oppi en viss plass før vi orker å dra den ut igjen hehe
                      Last edited by Team Ta-Fatt; 16-06-2011, 01:59.
                      mvh Jørn Nysveen
                      www.Team Ta-Fatt.net

Comment

ja er nok mange som er skeptiske til forsterkerne med tanke på størrelsen på dem, er jo veldig småe. men av egen erfaring så har vi målt den D8000 ampen vår å den leverer i hvertfall det den skalogså er de jo cea 2006 sertifisert så de må jo oppfylle ett visst krav. klart jeg skulle ønske det kunne gå ut i fra 12,8v eller 13,8 på testene. en som skal ha ett greit anlegg uten å gjøre noe med strømmen, sliter vel med å klare 14,4 helt bak. men uansett så synes jeg cea sertifiseringa er en fin ting,større sjangs for å få det du betaler for der i forhold til en del annet skvip som er på markedet virker som flere å flere av de vi veit fungerer som begynner med det samme.
                        mvh Jørn Nysveen
                        www.Team Ta-Fatt.net

Comment

hvor er bildene??
                          VW Golf 4
                          Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                          Simen Sormbråten

Comment

De fleste seriøse bruker CEA-2006 målingen, så er ikke så veldig mye å hente der. Noen foretrekker faktisk å måle med en lavere spenning enn 14.4V avhenging av produktet.

Likevel er jeg glad for at Massive audio holder seg til retningslinjene. Har hatt en god del erfaring med de største seriene deres (særlig til konkurranse bruk i dB) og du funker etter hensikten.

Velkommen skal dere være...
                            Mvh
                            J. Holm
                            www.b2audio.com
                            http://facebook.com/b2audio

Comment

Skal vi få se noen bilder eller??
                              Lasse Bass Tala
                              Proud to be LOUD!!!

Comment

Working...
                              X