Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sivilisert SPL i Pajero

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Kult prosjekt, men du må ha bedre el system før du tar i bruk forsterkeren.

tommelfinger jeg har lest om er maks 1.5-2kW / gruppe 31 AGM batteri. f.eks. Odyssey 2150

Jeg har kanskje to Stinger 2150 til salgs, må skaffe meg noen flere smalere batterier for mitt prosjekt. Så tenkte å teste XS Power. Du får si ifra hvis du har lyst på.
    Mvh. Damir

Comment

Originally posted by Dammed View Post
      Kult prosjekt, men du må ha bedre el system før du tar i bruk forsterkeren.

tommelfinger jeg har lest om er maks 1.5-2kW / gruppe 31 AGM batteri. f.eks. Odyssey 2150

Jeg har kanskje to Stinger 2150 til salgs, må skaffe meg noen flere smalere batterier for mitt prosjekt. Så tenkte å teste XS Power. Du får si ifra hvis du har lyst på.
      Du får gi meg en pris og noen specs på de Odessey batteriene når du bestemmer deg. Er disse noenlunde det samme som "Stinger SPP2150"?

Bra du og andre viser interesse og påpeker at strømtilførsel er svakheten med utstyret per i dag. Jeg har ingen intensjoner om å presse grensene med den strømmen jeg har nå, ønsker samtidig å både lytte og måle før jeg handler noe mer .
      Er igang med å oppgradere jording på de "tre store" så får vi se hvor fort jeg kommer igang med å bygge kasse.
      never enough!

Comment

du bør i allefall sette på en måler som er koblet til forsterker hvor du kan se volten fremme så du hvet nor volten dropper under 12 v nor du spiller under der kan mye skje med forsterkeren

det er billig å enkel forsikring å lage till :P

Ps mål ved forsterker ikke sigarett tenner
        Jeg er ikke full !!! Bare i kjemisk ubalangse

Comment

Da er byggingen endelig igang. Det eneste jeg kunne få tak i her på stedet var 12mm MDF så måtte basere meg på å legge dobbelt. Heldigvis er gutta på coop byggmax Setermoen utrolig tålmodige og hjelpsomme! Det hele medførte litt ekstrajobb med å lime sammen alle veggene, men skal resultatet bli bra må man være uhyre nøyaktig med grunnarbeidet. Alt er håndsaget av undertegnede, jeg er såpass sær at jeg liker det faktisk best!

Brukt sparkelspade for å få en jevn kontaktflate mellom platene.

Sammenliming av plater later til å være vellykket.

Saget ett av hullene til elementer, prøver størrelsen på baffelen opp mot planlagt portåpning.

Elementet passer fint.

Avrunding av den indre kanten på bassporten.

Legger også ut litt bilder av prosessen med å oppgradere strømmen. Noe av det som er gjort:
          - lagt 50 kvadrat mm fra batteri 2 og bak til bagasjerom. Lagt under bilen og ikke gjennom kupeen.
          - Oppgradert jord og forbindelse mellom begge orginalbatterier med ekstra 25 kvadrat mm kabel.
          - Lagt opp ett av to 50 kvadrat mm jordingspunkt i bagasjerom.

Ett av festepunktene til bakseter, her var det bedre plass til å få festet kabler enn på setebelte-festet.

Her skal jeg jorde forsterkere.

Gikk med myye loddetinn for å sikre god og sikker kontakt på kabelsko.

Kanskje kjøpe en ny og mer egnet batteriterminal? I tillegg til noen fordelerblokker som må på plass før noenting kan kobles til.

Mye gjenstår, men arbeidet går stadig fremover.

"En mann tar vare på sin bil slik han tar vare på seg selv" - Hvem sa det?
          Last edited by bass-freek; 30-07-2011, 20:01.
          never enough!

Comment

liten update:
            pga mye jobb og kurs har det vært stille en stund. Regner med at bygginga tar seg opp i løpet av 2-3 uker. Har handla litt på nett i helga:
            En dynabel bf1502 som skal levere 2x240w rms til frontsettet.
            Audio system x-ion 130plus fronsett fra dynabel.
            10meter 53mm strømkabel fra lib.
            Diverse strips, koblingsmateriell osv for mer kabelmoro!

Dette betyr forhåpentligvis at jeg har mye godsaker som venter på meg neste helg.
            never enough!

Comment

Må få en demo når du er ferdig.
              Runar E. Olsen ~ Moderator
              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Selvsagt! Skal nok gi en demo til alle enten de vil høre på eller ei ... Regner ikke med at miljøet er så fryktelig stort her oppe (har nylig flyttet hit) - derfor er jeg takknemlig hvis du eller andre tipser meg om treff og denslags. Jeg merker at det er litt tungvint å ikke kunne kjøre til en butikk for å handle småtteri som man trenger. Hvor kan jeg f.eks kjøpe kabelsko til 50mm strømkabel?
                never enough!

Comment

Biltema eller Marinaen på Finnsnes finner du slikt.
                  Vet ikke hvor på innlanset de har sånt.

Skal si ifra

Comment

Slikt finner du ikke her på Setermoen, tenker jeg. :-| Nærmeste er nok kanskje bilextra nede i Heggelia, men ring dit å hør først. Utover det, så er det Biltema på Finnsnes og Narvik, men da snakker vi jo en times kjøretur begge veier sånn høvelig. Jeg har dessverre ikke noe rester av slikt liggende heller, ellers kunne du fått jeg hadde. :-|
                    Har forsøkt å sett etter bilen din i "bybildet", men har ikke klart å spotta deg enda.
                    Sture Vedal

Comment

Takker for tipsene, da blir det kanskje bilextra Heggelia jeg må sjekke ut da. Var ikke så imponert over Biltema Finnsnes... Og nei jeg har nok ikke vært synlig/hørbar i bybildet siden jeg verken er mye hjemme eller har noe lyd i bilen foreløpig. Chin: hva kjører du?
                      never enough!

Comment

Biltema på Finnsnes er bare en filial av Biltema Tromsø.
                        Derav størrelsen.

Comment

Okei. En kort liten update bare for å poengtere for meg selv at prosjektet faktisk går fremover.
                          Jeg har lagt opp ytterligere 50kvadrat strøm til bagasjerom, så da har jeg 100kvadrat mm til å mate inn på batteriet/batteriene bak. Jeg har fått lagt opp 50mm på dynamoen og trekt beskyttelsesstrømpe på strømkablene som går under bilen.
                          Hadde suksess med bilxtra hegglia, de hadde kabelsko som funket. - Og med min primus gassbrenner til å assistere loddebolten ble det sving på kabelproduksjonen i garasjen!

Videre så har jeg kjøpt meg en slik til frontsettet:

Jeg venter også en pakke de neste dagene med slike:

- Nåja, det er ihvertfall 5,25 x-ion 4 0hms utgaven fordi dynabel ikke klarte å hoste opp 2ohms slik de lovet Litt misfornøyd med det, men vi får se hvordan det spiller.
                          Last edited by bass-freek; 06-09-2011, 20:53.
                          never enough!

Comment

Skulle gått for Helon settet som har samme diskanter/delfilter men midbasser som er 2ohm
                            Edit: var kanskje det de ikke hadde?
                            Last edited by Judys Bilstereo; 06-09-2011, 21:03.
                            Ole Petter Holelien
                            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Stemmer det Judys! Elementene ser ihvertfall kjempefine ut. Uansett så betyr det jo uheldigvis at jeg bare får henta ut halvparten av potensialet i den forsterkeren.
                              never enough!

Comment

Hvordan går det her?
                                Fått lyd i bilen?

Comment

Working...
                                X