Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ford Mondeo og B2 Audio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ford Mondeo og B2 Audio

Hei!
    På tide og lage prosjekt tråd for fordn min :-)

Kan jo si at utstyret som blir i den er for det meste B2 Audio!

Utstyret som kommer i bilen er :
    • 4x B2Audio ES8 MK2
    • 1x B2 Audio Mono forsterker
    • 1x B2 Audio Quattro forsterker
    • 2x B2Audio ES6.1 Frontsett
    • Pioneer DEH-P88RS 2

Har også kjøpt inn
    • 1 x Bulk B2 Audio dempematter
    • 20 meter 0GA B2Audio strømkabel, sikringer og sikringsholdere.

Blir nok å kjøre porta kasse på rundt 90-100 liter for subbene. Har veldig lyst å prøve på båndpass kasse, men trur det blir litt for komplisert.

Pakken er kommet

Bilen alt skal inn i !
    Stor bil, med mye plass 1996 Ford mondeo, kun 116 000 km på telleren, firhjulstrekk og 2 liter Alt man trenger her i nord!

Har begynt og dempe!

Ferdig med demping av bagasjerommet. Skal få dempet hele bilen, men har ikke råd akkurat nå.

Prøving av batteri i bagasjerommet. Er ikke noe bilsteroebatteri, men antar at det er bedre enn ingenting

Lagde et forsterkerrack , men uheldigvis var det ikke plass nedi dær. Så det blir en annen løsning

Har fått gjort litt mere, men har ingen bilder av dette enda!

Denne skal jeg få med meg. Kan bli gøyalt med 4 x 8" i en slik bil.
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

Comment

Bare et spørsmål som kanskje kan hjelpe deg og.. Men er det ikke sånn at det batteriet som du skal ha baki bilen må verr akkurat likt som det du har framme i bilen?

Kult prosjekt! Grei bil å lage anlegg i, jeg hadde 4 kanaleren inni dekslet på v/side bak. Var akkurat plass inni der + jeg fikk skjult den litt

Comment

Originally posted by ThomasEK View Post
        Bare et spørsmål som kanskje kan hjelpe deg og.. Men er det ikke sånn at det batteriet som du skal ha baki bilen må verr akkurat likt som det du har framme i bilen?
        Noen som har sagt det, andre som motsier det. Så er selv litt usikker!
        Men har hørt at det minste batteriet ladder ut det største eller noe... Gjenstår vell og se

Comment

Det kan være bra med en batteriskiller, men om du velger å bruke det, så er det jo opp til deg.
          Mvh
          J. Holm
          www.b2audio.com
          http://facebook.com/b2audio

Comment

Spennende prosjekt

har selv 4 stk av disse 8" og det er morro

Egner disse seg i båndpass..?

Comment

Jeg kjørte ~1-2 år med biltema 'sølvbatteri' framme og odyssey bak, helt problemfritt.
              Problemet med skillerele er at de er såpass dyre, koster like mye som et kurrant batteri.
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Trur nok ikke jeg blir å kjøre med batteriskille nei

Nå har endel skjedd
                Først bagasjerommet som det står nå.
                Har fått laget lokk til reserevhjulsbrønnen, som forsterkerne skal stå på.

Ikke bry dere om at trekkinga er dårlig, skal også bygge opp gulvet. SÅ minimalt av dette blir synlig.

Her er festene til plata, burde holde.

Slik ser det ut inni reservehjulsbrønnen nå. Batteri og ei koblingsplate.

Igår var jeg og bygde kasse til subbene mine

Her har port, frontplate og bunn blir sotte sammen., Tech7 og treskruer

Skjære ut hull til elementene.

Se dær!

Den ser mere massiv ut en jeg trudde
                Er ikke stor kasse egentlig, den er 114 brei, 35 dyp (på det dypeste) og rundt 45 høy.

Måtte jo hive det i bilen til en kompiss for og teste !

Ble ganske positivt overrasket over elementene, men de trenger selvsagt en del innspilling. Er også stykt redd for at jeg har bomma med porten i kassa, så blir nok å bygge ei til kasse. Husker ikke helt tuninga, men porten er 2 cm x 103 cm
                Bitteliten.

Her ligger en video av elementene i sving

Comment

Har du bare bygget etter fantasimål??Syns den porten så litt liten ut til 4stk8.ser for meg at lufta komprimeres i porten,og da har porten ingen effekt,blir bare som en utett lukka kasse.Skriver ikke dette for og være tulling,men for at du skal få best mulig resultat
                  Lasse Bass Tala
                  Proud to be LOUD!!!

Comment

Neida, kassa er kjørt i WinISD og som sagt er jeg litt usikker på porten, men igjen så er den en meter lang

Comment

Forholdet mellom høyde og bredde i en slotport bør være på mindre enn 1:9, her er forholdet mer enn 1:50...

Når du sier en meter lang port, mener du da bredden? Eller at den går 1 meter inn i kassa? Edit: så nøyere på bildene av porten inni kassa nå, den er ca 10cm lang?

The ratio of W to h should not be any more than 9 to 1 to prevent tuning shifts introduced by excessive friction between the rapidly moving air and the port's surface. It should be noted that this is not a hard-and-fast rule, merely a rule of thumb to help you prevent a mis-tuning.

In short, keep the port as square as aesthetically and physically possible.
                      http://mobile.jlaudio.com/support_pages.php?page_id=165
                      Last edited by Haakon O; 26-07-2011, 13:39.
                      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Porten inni kassa er ca 13 cm .
                        Takk for gode tips, skal regne regne mer på det nå. Syntes det er veldig komplisert tho! Har ikke så stor dybde på kassa, så kan ikke være så lange porter.

Comment

brett porten rundt kassa innvendig

mvh kim

Comment

Nå sliter jeg litt her.
                            Sitter og regner i WinIsd å har kommet fram til ei kasse på 140 liter, tunet til 33 Hz. Og i WinIsd så sier den at 1stk port på 1" og 14 cm dyp gir meg Vent Mach på 0.00 , kan dette stemme?

Comment

Port på 1"? om den er rund er den på størrelse med en bruskork.. Om den er avlang, hva er bredden om høyden er 1"?
                              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Working...
                              X