Announcement

Collapse
No announcement yet.

Magnes impreza. Nytt prosjekt på planleggingsstadiet.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Prøver å finne ut av forsterker plassering nå.

Sitter igjen med alternativene under passasjer setet, i reservehjulsbrønn og i jekkfestet i bagasjerom.

Reservehjulsbrønnen er fult mulig. Men det blir lange ledningstrekk, og problematisk å få ledningene nedi uten at de ligger og lager ujevnheter under gulvteppet.

Jekkfestet i bagasjerommet er litt bedre, og vet andre har festet forsteker der. Ledningene blir fortsatt lange, men enklere å trekke.
    Men jeg klarer ikke å finne ut av hvordan de har festet forsterkeren der.

Under passasjersetet er best med tanke på ledningstrekking, da ledningene blir kortere.
    Eneste problemet der er festing av forsterker og kjøling av forsterker siden det er et par luftdyser under setet som blåser luft på beina til passasjerene.

Comment

Noen bilder av lyddempingen.
      Underste laget er fatmat (samme stoff som dynamat)
      Oppå fatmat ligger et eller to lag med ensolite

Comment

Kassebygging nesten ferdig idag.

Comment

Ser bra ut det der

mvh kim

Comment

Takk.

Det begynner å komme seg nå.
            Mangler stort sett bare å trekke alle ledninger til forsterker nå.

Har installert forsterker i bagasjerommet, over venstre hjulbue hvor jekken egentlig var festet.
            Der er forsterkeren skjult og ventilert. Eneste dumme er at det er litt knot å justere den, da det er trangt der.

Har lydisolert alle dørene bilen. Et lag med fatmat inne i døra, og noen små lapper med fatmat på yttre dørbladet mot dørtrekket. Har også lagt et lag med ensolite inni dørtrekket i alle dørene.

Foran på passasjersiden var det akkurat plass til komponentsettet og delefilteret i døra, med minimal klaring til andre ting.
            Foran på førersiden måtte jeg sette delefilteret inni selve dørtrekket for å få plass til det. Ordnet til med en kontakt som kan plugges løs hvis dørtrekket må av igjen.

Var dønn umulig å tre noen ledninger gjennom ledningsgjennomføringene til døren, så måtte ha delefilteret i døren og måtte benytte meg av orginale ledninger i døra.

Beklager dårlig bildekvalitet.

Comment

Looking good!

Den ensolite matta så fryktelig greit ut å jobbe med, hvor har du kjøpt den fra?
              Bmw e34 520:
              Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Ensoliten er veldig grei å jobbe med. Veldig lett å skjære til og sitter ekstremt godt, siden baksiden er av typen "sterk teip", så det er bare å rive av papiret og feste den til stort sett alt som kan hefte til limsiden

Kjøpte dette stoffet hos www.raamaudio.com
                Link her: http://www.raamaudio.com/products/En...and-Stick.html

Kommunsierte med fyren via epost, og betaling med paypal.

Veldig trivlig kar, men litt opptatt, så det kan være det tar noen dager før du får svar

Fikk litt rabatt, siden jeg bestilte ca 20m2 av stoffet. (15 yards ganger bredden som er ca 1,5 meter)

Comment

Da var jeg ferdig med å innstalere stereo i imprezaen

Det blir ikke så mange flere bilder i denne omgang, men skal prøve å få tatt et par til av det ferdige resultatet imorgen.

Uten at høytalere, sub eller forsterker er spilt inn er resultatet godt over forventing 8)
                  Lyden er krystallklar og har godt med punch. Men mest forbauset er jeg over hvor godt støydempingen fjernet støy.

Var ute en tur med bilen og prøvde isted, og lyden av piggdekkene mot bar asfalt var lite hørebar nå som også gulvet er støyisolert.
                  Med stereo påslått var det kun lyden fra stereo og motor ved pådrag man hørte. Alt i alt er jeg meget fornøyd med jobben, selv om det var mye arbeid.

Ryggekamera passet fint inn, med en brakett fra modifisert skiltplate med holdere til ekstralys. Det er lite og diskret, så det synes nesten ikke, samtidlig gjør det jobben det skal, og har godt med lys i bildet når det er mørkt ute.

Basskassen passet akkurat. Fjernet en cm i høyden når jeg bygde kassen, pga støyisolasjonen i bilen, og kassen passet så godt under bjelken som er foran hattehylla, at kassen sitter godt fast der uten noen form for feste. Den flytter seg ikke ved aktiv kjøring, siden den er presset på plass.
                  Ikke tok kassen stor plass heller, så har my plass i bagasjerommmet fortsatt.
                  Skal ta en del bilder av dette imorgen og legge ut her. Så jeg får delt resultatet av jobben.

Mest av alt må jeg fremheve at jeg er overrasket over lydkvaliteten i bilen når den er støydempet. Hadde ikke forventet et så godt resulat i en bil som i utgangspunktet bråker så mye.

Comment

Noen bilder av herligheten også, selv om det meste av annlegget sitter skjult.

Harfortsatt plenty av plass i bagasjen, og er som sagt veldig fornøyd med lyden.
                    Så sier meg ferdig med annleggsbyggingen i denne bilen for nå.

Eneste som mangler i stereoannlegget nå er saken man kobler til obd2 kontakten i bilen, som får opp en haug av målere på navigasjonsdelen av spilleren. Er en garmin sak som henter data om alle bilens funksjoner, og som videresender til navigasjonsenheten. Må nok ha det også.

Comment

Originally posted by magnesmurf View Post
                      Ensoliten er veldig grei å jobbe med. Veldig lett å skjære til og sitter ekstremt godt, siden baksiden er av typen "sterk teip", så det er bare å rive av papiret og feste den til stort sett alt som kan hefte til limsiden

Kjøpte dette stoffet hos www.raamaudio.com
                      Link her: http://www.raamaudio.com/products/En...and-Stick.html

Kommunsierte med fyren via epost, og betaling med paypal.

Veldig trivlig kar, men litt opptatt, så det kan være det tar noen dager før du får svar

Fikk litt rabatt, siden jeg bestilte ca 20m2 av stoffet. (15 yards ganger bredden som er ca 1,5 meter)
                      Hvor mye kom frakta og totalen på?
                      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Jeg kjøpte 10 yards med peel and stick og 5 yards med vanlig ensolite.
                        Rullen var ca 1,6 meter bred. Så det blir omtrent 15m2 peel and stick og 7m2 vanlig ensolite.

Betalte ca 315$ inkludert frakt. Mener å huske at det var litt under 2000kr.
                        Slapp unna med toll på 300kr, siden verdien ble satt ned en del.

Så samlet kom det vel på ca 2200kr.

Comment

Working...
                        X