Announcement

Collapse
No announcement yet.

The mazdarati green coconut machine......

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• The mazdarati green coconut machine......

Tenkte jeg skulle lage en liten prosjekttråd om kokosnøtt mazdan som jeg driver og bygger i, ting går litt sakte, men når man har en pode på 10mnd, så blir det i andre hånd......
    Men utgangspunktet er en Mazda 323, 2002 mod, sedan, utstyret som fram til nå som skal inn er:

Hovedenhet Alpine iva-w505r

Alpine dsp pxa h700 m/ rux

Frotsett : Dls reference R6.3, tre veis, mid er byttet ut med 5.25 tommer + kokosnøtt 3 toms fulltone....som mulig blir og erstatte 5.25 mid

Sub : Lanzar optidrive 1535D remixed by robot underground

Foreløpig amper : Soundstream XXX10000D og mosconi as 100.4 og 200.2

Dynamo : mechman 280 amp

batterier : 1 stk optima orange top framme, 2 stk exide maxxima 1000m, 1 stk 22 amp batteri m 5 fahhrad innebygd cap

2X53mm2 strømkabler lib til batteri bank bak

53mm2 kabler til div i motor rom, jord,dynamo til batter
    i
    Har enda ikke fått tak i signal kabler siden leverandøren fra usa plutselig kom med et gjemt gebyr på det og høytaler kabler

Kenwwod 30gb harddisk
    Har bestilt en del stasj til bilen der temaet blir grønt/ amber
    Stinger volt display

Kommer bilder etterhvert!!!

Har fått lagt strømkabler til ampene og batteribank bak, dørsider er bestilt (foreløpig sitter det cerwin vega 6X8 tommere coax der) og kasse er forhåpentlivis under produksjon hos herr dag johansen, blir lukka kasse som skal spille forover i kabinen, luft blir flytta gjennom skipose hull i baksetet og hullene fra orginal 6X9 høytalerne i hattehylla, skal lage porter til alle disse som hjelper med luftgjennomføring.

Støydemping blir påbegynt senere i vinter, driver også og leke med tanken på 2X8 tommere forran og....

Skal få lagt ut bilder etter hvert.......work in progress.....
    Bilder av første forsøk av kokosnøtt fulltonene, detta var bare en test for og se hvordan det funket, og det funka.....
    Attached Files
    Last edited by ymer34; 29-02-2012, 21:19. Reason: redigering
    Remi Lilleng

Spenstige tanker og ideer. Blir morsomt å følge med på.
    Lykke til.

Comment

Hahha velkommen til rati klubben :P

Comment

he he he he, kjører oxå passdarati å
        Remi Lilleng

Comment

bilder av div

Legger ut bilder av de søte små som skal i kasse, dette er da Lanzar optidrive 1535D, som har vært en tur innom robot underground og mekka litt på, har alldri hørt denne subben spille, men måtte bare prøve noe nytt, legger også bilder av batteriene som skal inn, sitter bare på gjerdet og venter på dynamoen skal komme så jeg får fortsette....Og bilde av spilleren, den var det første som ble montert, fikk tak i ramme som jeg fikk GRATIS på bilstereosentret i tønsberg (TAKKER) og pynteramma kommer fra usa, som kosta 13 kr, ble ltt mekk for og få festa ramma, men fikk det til....
          Attached Files
          Remi Lilleng

Comment

få legge ut noen bilder av bilen ellers å
            VW Golf 4
            Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
            Simen Sormbråten

Comment

he he he he, skal det, blir å ta noen bilder i morgen av han
              Remi Lilleng

Comment

Bilder av kjærra.....

Legger ut noen bilder av mazdaratien, som er en 2002 mod, sedan, som har ruslet 120tusen km i nord norge, meget pent behandlet og stulla å stella med, før jeg fikk den og skal herpe den litt før jeg kjærlig setter den sammen igjen
                Attached Files
                Remi Lilleng

Comment

Dynamomo og diverse

Gledens dag og, her i ellvetida på morningen, så sto det en snill herremann på døra og plinga på, og jaggumeg så var det bring, og han hadde en pakke til meg, og der inne lå det en etterlengta dings, dynamoen fra mechmann har kommet, så da måtte jeg ut på byen og tråle, og med mitt første kast i tønsberg, så hadde kabelsko og krympestrømpe havna i posen, så forstsatte toktet mitt til sandefjord der to automatsikringer havna i posen sammens med kabelsko klemmer, og et par batteriterminaler og jaggu lå det en ål på 10 meter(ish), som viste seg å være en strømkabel, pluss et par svensker med sine husvagnar og falukorv, men de ble bløgga og slengt ut igjen.........

Specsa på dynamoen er 167 amp ved 650 rpm, og 294 over 1150 rpm, så nå er det bare og ta på seg kjeledressen og komme seg i garrasjen
                  Attached Files
                  Remi Lilleng

Comment

så er det bare for meg å reise ned på posten i morgen å poste pakka, da blir det godlyd i kjerra ettervært håper jeg
                    VW Golf 4
                    Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                    Simen Sormbråten

Comment

Originally posted by simso View Post
                      så er det bare for meg å reise ned på posten i morgen å poste pakka, da blir det godlyd i kjerra ettervært håper jeg
                      ja da burde det bli golyd i kjerra gleder meg som en liten unge
                      Remi Lilleng

Comment

?=)(()&/¤#¤¤/"#(&/)=/=(=?=#%!¤!"%#"&¤!"¤%¤& og atter =)(//&amp&¤%¤#"¤"!!"!!"&!#&quot ;

Tja, som tittelen sier, så kunne jeg bare gi blanke FA1 og motere dynamo, må under den for og få gjort det og i tillegg strekt kabel, gidder ikke og plukke ut over 70% av motoren for og få tak i dynamoen, så da er det ut på bøgda og leite etter en løftebukk eller smøregrav så jeg får bryti den inn, noen i vestfold som vet om noe(n) som leier slikt ut på timesbasis??
                        Remi Lilleng

Comment

er det mechman du har bestillt fra.hvor mye måtte du betale totalt?

mvh kim

Comment

Jupp, bestilte fra mechman denna gangen, det havna på rundt 4600kr inkl frakt og moms...
                            Remi Lilleng

Comment

Da blir dynamoen bytta til uka, skal få tatt noen bilder under monteringa, og alpine 701 dsp og rux havna også i postkassa, så helga er planlagt skal se om jeg får opp batteribanken, skal plassere den i hjulbrønnen til reservedekket....
                              Remi Lilleng

Comment

Working...
                              X