Announcement

Collapse
No announcement yet.

Olds med 2 x 18 ++

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Olds med 2 x 18 ++

Listen av ting og tang:

Strøm: 2 batterier av Odyssey blir i motorrommet og 1 eller 2 i bagasjerom rett bak seteryggstolper ved siden av kompressor for hijackers.
    Power:1 x Hk4000d Ma audio som utgjør 3750rms i 14.4v etter spesifikasjoner mener eg å huske.
    Mindre power: 4 kanaler av kanskje dynabel eller ma audio...
    Sub:1 eller 2 x 18 subber (spørst på plassen) uvist merke enda.. DD,RE MX har vert planen men får se. forsterkeren er stabil bare ned til 2ohm, så kom gjerne med sub forslag med vilken spoler eg kan bruke i serie eller paralellkobling. ang paralellkobling prøver eg å finne elementer i 4ohm pr.stk sålenge..
    Demping: vibroplast og div rundt om
    Strøm kabler: http://lydibilen.no/koblingsutstyr/l...romkabel-15m-B
    Spiller: Alpine husker ikke modell akkurat nå,.men blir samme som eg har fra før muligens vist ikkje en nyere type.
    *Signalkabler av noe slag og 8mm2 kabler til subbene av noe slag....
    Høytalere: Uvist enda,mulig slenger i ett ma audio frontsett eg har hatt liggendes å slenge,trur dei passer akkurat i orginalhulla i dasjen,blir plasta kasser rundt elementa også..ellers blir det Tang band fulltoner... blir ingen høytalere i dørene pga dei utrolig fine dørtrekka (vertfall med det første)

Blir støpt ny hattehylle og former/kasser for noen fulltoner der. (det blei vell som å banne i kirka å nevne det her sikkert, men jeg liker å ha lyd bak også,travelt med bare lyd fremme for mine ører.)

Bilen er en 79mod sedan av Amerikans jern på nesten 3tonn med passe stort bagasjerom..ikkje så høyt men passe djupt og bredt.
    noen bilder i førsteomgang.....og ett eldre og uryddig bagasjeromsbilde.... lagde en kjapp skisse i paint av kassa med om det blir plass til 2 stk x 18" eller 1 x18" men får se,,er ikkje sikkert det blir sånn en gang...
    Attached Files
    Last edited by Terranoise; 16-10-2012, 23:04.

har også bestilt meg ett par 2" tang bang fulltoner til å ha i den andre bilen også...disse kommer bak i en plasta hattehylle i egne kammer..den lages til med 2 porter ned mot bagasjerom for subbene også...

så i bilen er da 2 x 3" tang band fulltoner i hver dør, og tang band 6" subbene som blir brukt til midbass i noen kasser i "dørene" bak.. er ikkje heilt fornøgd med "kassene" men det funker greit midlertidig...
    ett dårlig gammalt lydklipp..

http://s251.photobucket.com/albums/g...t=P5151353.mp4

Trur eg går for tang band fulltoner i Oldsen også... fulltoner er gøy
    Last edited by Terranoise; 07-11-2011, 05:47.

Comment

har man sprengte subber liggende å slenge så koffor ikkje lage slave av dei heller til bruk en gang..... får nå se om boltene holder da limt i tec7..må vertfall tørke lenge..
      Attached Files

Comment

tec 7 er det beste limet som finnes... er min erfaring i allefall
        MVH, Øivind Sandvik
        sigpic
        www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
        www.sandviksbassogbongel.com

Comment

Originally posted by Øivind Sandvik View Post
          tec 7 er det beste limet som finnes... er min erfaring i allefall
          Om man skal lime mot stål, så sitter sikaflex bedre.. Rutelim (som man bruker på frontruter) er ennå bedre mtp. herdetid..
          Tec-7 har en tendens til å slippe fra det ene materialet etter litt tid..
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Ja det stemmer nok sikkert, om det løsner en gang blir det sikkert rutelim evt sikaflex.

hadde nok sikkert herda fortere om man begynte med små lag og bygge seg oppover med også om man fant noe som kunne holde bolten stabilt i løp av herdetiden, men hadde litt lite å hjelpe meg med akkurat i går så får prøve dette først.

Comment

Foretrekker noe som henter Kent Black jeg da Synes den er bedre enn de som er nevnt over her. Lettere og legge ut, forme, stryke og sitter som Hans i Grete

Comment

kent black ja, kan jo sjekke det ut det også

jaja. fikk tang bangsa i for ett par dager siden da.. midlertidig blei det å teste dei i noen dårlige pappkasser.. disse skal bli støypt i noen kammer i ene bilen.. dårlig lyd på kamera og litt skjærende på klippa når jeg testa.. frista å bruke kun slike elementer også i Oldsen i små kammer rundt om, og 18" som sub(er)

http://s251.photobucket.com/albums/g...t=PB120706.mp4
                http://s251.photobucket.com/albums/g...0708njea-1.mp4

ja da var anlegget klar til å settes i neida...blir nok en stund til enda....samler inn div komponenter heller pga av restaurering på bilen først.
                Attached Files
                Last edited by Terranoise; 14-11-2011, 17:00.

Comment

................
                  Attached Files
                  Last edited by Terranoise; 16-10-2012, 17:37.

Comment

Ett spørsmål: Hvor har du fått tak i grillen du har montert på Tang Band-6,5"?

Og tar elementet borti ved maks utsving?

Comment

Sto i 8" i mdf platene før skjønner du, og så har jeg bare lagt på en ekstra mdf plate på baksiden av plata som er rundskåret + hullet til 6" bassen,så dette er skrudd i frontplata igjen liksom... så disse gitterene hørde egentlig til 8" elementene som sto i før.. så er god klaring til elementet,den svarte ringen du ser mellom ytterkant på 6" og grillen er baffehhullet til 8"...vell har ikkje testa max utsvingning men slaglengden har vertfall ikkje tatt borti hittil ved div tester. dette er griller som blei kjøpt på biltema en gang

Comment

lagde en kjapp tegning av oppsettet i bagasjerommet i bilen som driver litt med anlegg nå... 2ch blir på ett platå over dynabel og h/k forsterkeren for å få plass.. lagde til nye hull for kabler bunnplata i dag vertfall.....blir vell montert noen fansy vifter med lys i kanskje også for morroskyld...

og nye 10" subber på vei for bestilling 8-) om tilfeldigvis ikkje subbene skulle like seg i kassene blir det bygd nye..
                        Attached Files
                        Last edited by Terranoise; 22-12-2011, 14:30.

Comment

..
                          Attached Files
                          Last edited by Terranoise; 22-12-2011, 14:24.

Comment

Da var DD 510b komt så måtte ta en liten photoshoot
                            Attached Files
                            Last edited by Terranoise; 27-12-2011, 23:15.

Comment

Hvor blir det av 18"erne som skal inn? :S
                              Tor Martin Ølberg
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Working...
                              X