Announcement

Collapse
No announcement yet.

Olds med 2 x 18 ++

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

2 biler med anlegg det er snakk om her, ene blir med 2x10 og i amerikaneren 18" eller 15" litt usikker vilken plass det blir. den er ikkje klar for anlegg før på en stund enda. så blir midlertidig oppdateringer av den andre bilstereoen.

Comment

Om du har 2 prosjekter, lag 2 tråder.
      Blir litt rotete og missvisende (iallefall med slik trådtittel) og blande prosjektene.
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Med mindre ikkje en moderator kan forandre navn på prosjekttråden da,til feks "Anleggs prosjekt 1 og 2" ganske teit det ikkje går ann å gjøre slikt sjølv,altså å forandre trådtittel i første innlegg,slik det vises på forumet og ikkje bare i tråden.
        Last edited by Terranoise; 16-10-2012, 17:38.

Comment

Ja ja, da blei det 18" som skal testes i første om gang.. mulig det blir testings av den i den minste bilen av de 2 eg har som har 2x10" proskjektet..siden den blir først ferdig... men ikke heilt enda...skal lage ei stoor kasse til amerikaneren og ei mindre kasse med testing med 2x12 slaver kanskje. pga plass mangel i den minste bilen.. men lager først den største kassa og lar den blir ståendes inne som innesub midlertidig...
          Last edited by Terranoise; 12-01-2012, 00:12.

Comment

Hva slags 18" ble det?

mvh kim

Comment

Det er nok kjempehemmeligt enda! neida... slenger ut bilder av det når kommer....
              ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

skal prøve å få laget kassa så stor som mulig til bagasjerommet.. fra 160L og oppover.... for gøy lagde eg noen skisser i paint og lurer på hvordan utseende messig kassa skal se ut....... noen forslag? kassa kan ikke være mer en 40cm høy men kan ha kassa muligens 80cm dyp og sikkert 150cm lang..(kanskje ikke så mye men)....

har jo sefløgelig fått ett kasseforslag av han godeste dag johansen, så det står jo relativt høyt på lista da. men lekte meg med litt fantasier fordiom
              Attached Files
              Last edited by Terranoise; 13-01-2012, 10:08.

Comment

hva kan dette være da...hummm...
                ser mye finere og grommere ut i virklighet btw.. og de mindre elementene bare for å sammenligne..
                Attached Files
                Last edited by Terranoise; 14-01-2012, 18:35.

Comment

Trenger ikke være noen Adestein for å gjette det, du har allerede lagt inn feedback på selger
                  Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                  [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                  Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

lol, jupp,

mer bilder...
                    Attached Files

Comment

n.i.c.e. saker det der. *tuned in på byggetråden!
                      never enough!

Comment

Tangband fulltoner og 18" FI sub virker kjent Men da i min lille Lupo og ikke i en svær Oldsmobile
                        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

hehe...du har det oppsettet ja?? ja en lupo er vell 3.5 meter lang mindre en det vraket jeg har ståendes...og sikkert 2670kg lettere, fordelen jeg kan ha ved bass trøkk er at uoppdaget rust forsvinner
                          tang band elementene er bare for å illustrere litt..de hører til "sq" bilen, den som får 2 x10 dd i i oldsmobilen blir det vertfall 1 stk 18" (i begyndelse for test å kjo og hei) + sikkert noen DD high output elementer eller hva jeg skal kalle det... men bilen er ett prosjekt enda så det blir nok laga til en passe liten kasse til 18" + 2 x 12" slaver i for å teste i bilen som blir først ferdig...den er liten, men en sedan.....ny frontrute er på lager..så får teste om den gamle sprekker først tviler litt men

bare en liten tanke hittil da...

men kommer uansett til å lage "hovedkassen" til oldsmobilen først, den og elementet blir innelagra på rommet så lenge..så lager jeg en kasse for den lille bilen og vist jeg vil prøve meg på det også..
                          Last edited by Terranoise; 15-01-2012, 09:14.

Comment

Fikk den andre DD510b i dag, siden den ene i første bestilling var litt deffekt fra fabrikk så fikk eg en ny,takker dynabel for en god service, den var i orden, nå er den under litt innspilling,testing men i en annen kasse..
                            Attached Files
                            Last edited by Terranoise; 17-01-2012, 19:47.

Comment

Har vist komt en stasjonsvogn på tunet, så fikk en ide i dag.....hmm... kanskje denne får litt midlertidig anlegg.... + bytte ut de orginale 5,25" høytalerene i dørene med noe anna.. alle høytalerene i dørene er sjulte bak dørtrekka også..ser ikke at det er tillaget høytalere i dørene heller får se hva man gjør, egentlig bare en orginal bruksbil i førsteomgang dette her.....men kanskje det dukker opp en til prosjekttråd med tiden....
                              Attached Files

Comment

jaja what ever, bilen har eg kommet såpass langt med nå at nå har gulvet fått delvis lyddemping, og skal få lagt opp kabler og slikt før interiøret skal i..med dei nydlige fargene bagasjerommet skal dempes en god del så det kommer eg til etter hvert...

Bagasjerommet.. ser for meg at eg kan ha den største forsterkeren oppe på den hylla ved siden av den gule fine kompressoren..må bare lage noen fester og slikt først..får se.. 18" kassa skal nok gå oppi... det kan hende i senere tid med stor nok kasse at eg kan få 2 x 18" Men trur det holder vel nok lenge med bare 1...kan være eg stapper i en mindre monoblock + en mindre sub også for å få litt subfrekvenser opp i hz til musikkbruk også..sånn at 18" tar det djupeste.. 18" med ca 70hz fra forsterker nå spiller egentlig ganske greit i den kassa..men ikkje høyt nok.. bla bla bla.. tenke litt meir på slikt på sikt...

Comment

Working...
                                X