Den subben ser jomganske så lekker ut. Men hvorfor har du bygd med bare en når jeg hadde intrykk av at planen var to 18"?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Olds med 2 x 18 ++
Collapse
X
-
Ja er ganske fornøgd med den hittil, beste kassa eg har lagd noen gang,hehe.. nei blei endring i planene, kjøpte ett brukt element fant eg ut, planen var å kjøpe 2 nye 18" ...men har ikkje fått forandra trådtittelen... så blir nok bare 1..vertfall i førsteomgang. Kan jo ta noen grovmål når kassa kommer oppi og dytte den helt til høyre ca og se hvordan plassen sier om en større kasse med 2 x18" i feks.. hadde planer å ha plass til 1stk 2 eller 4kanaler også til høytalere inni bil, vil helst ikkje ha det stappfult baki der...*kremt*
Comment
-
Kan moderator endre trådtittel 1x18" i staden for 2? på forhånd takk..
Bestemt meg for å gjøre det enkelt i denne bilen, fant noen små kasser som eg driver å modifiserer for tiden,,disse skal ligge oppå hattehylla på en plate boltet fast osv med disse søte elementa i da, blir 1stk 6,5" bass og 4" fulltone i kver kasse, kommer til å kappe ned på kammeret fulltonen skal i,.slik det blir litt mindre kasser.. tang bang bassen spillte faktisk ikkje så ille i lukka kammer når eg testa ene kassen litt her om dagen...og med eq instillinger osv blir det sikkert greit..
fulltonen som skal i blir disse, kanskje samme type framme i dash også..
http://www.dynabel.no/Shop/Product/T...ulltone/TA0402
Last edited by Terranoise; 16-10-2012, 23:14.
Comment
-
Endring i planene... blir bygd 2 lukka kasser til 2 stk slike,og kanskje en mindre slave i siden om lukka blir dårligt... + 1 eller 2 diskanter i hver kasse, planene er å få bra trøkk i midbassen/mellomtonen uten for skarpe lyder og at det skal spille fint...
http://www.dynabel.no/Shop/Product/D...one-STK/DD4060
kjapp stygg tegning, tanken var at kassen skulle stå oppå en hattehylle i passe tykkelse,boltet fast i chassiet,og kassene boltet fast der igjen, kanskje det vil spille høyt nok til en 18" som sub ellernoe....mulig kassene vil se litt mindre kantete og spisse ut, ellers skal alt trekkes i vinyl o.l vil prøve å finne en løsning til å få laget til ett bassreflexrør ned til trunken, den orginale hattehyllechassiet har hullene så skeivt tillaget men skal prøve å brukt ene vertfall uten å kappe noe som helst... hattehyllechassiet vil bli dempa først...
tang bang bassene får egne kammer og blir brukt i en annen bil...eller selges til høystbydene...
Comment
-
pga eg lar være å ødlegge dørtrekkene i denne bilen her,MEN, disse har noen plastkasser der døropneren står i da,så ved litt modifiseringer hadde det nok gått an å brukt dei som kammer vist eg demper og glasfibrerer inni,det er jo ett alternativ, disse kassene er bare å skru ut...alternativet hadde jo å bare fått festet dette orntlig igjen......kanskje det kanskje..om det hadde sett fint ut til slutt er jo en annen ting men..hmm får spekulere litt meir på det,,
ang frontsett så har eg og mulighet til å lage en midtkonsoll med høytalere i ,pga dette er automatkasse tunell.
ett par 4" fulltoner hadde gjort seg og hatt fremme,,kanskje 6,5" i også...hmmmLast edited by Terranoise; 20-10-2012, 21:26.
Comment
-
10" ideen lar eg ligge litt siden det er kommet inn ett par fulltoner til i tang bang familien... skulle egentlig hatt 4-6stk til, men hadde litt dårlig råd akkurat der og da,,, skal fullføre disse testkassene med 6,5" og 4" fulltone og teste meg litt fram... lenge til dei kommer i bil enda da men.. håper disse 4" er gode, høres fine ut vertfall,testes innpå rommet med 18" sub med lavt volum... likte den komboen...Last edited by Terranoise; 12-12-2012, 21:52.
Comment
-
kassene er ferdig modda, limen driver å tørkes og skal sparkles over groper osv, og pusses til slutt, tenkte å trekke kassene i skinn til slutt. kammerene til 4" fulltonen trur eg skal bli greit, håper kammeret til 6" blir okå også, begge kammerene blir lukka + litt demping inni.. noen bilder fra før dei blei ferdig...Last edited by Terranoise; 16-12-2012, 01:25.
Comment
-
Ja er veldig fornøgd hittil, fikk kassene såpass ferdigt at dei kunne testes, har sikkert sitter i 4 timer å testa forskjellig musikk og leikt med EQ på data... prøvde ett klipp i begyndelsen av testingen da.. dårlig lyd fra mobil..men er faktisk ganske fornøgd hittil, fulltone og bass blir avskillt på hver sin kanal når disse kommer i bilen slik eg får guffa opp meir på midbassen og slikt..
ikkje beste musikken når eg testa men,prøve å lage til ett bedre..
http://www.youtube.com/watch?v=9LfHc...ature=youtu.beLast edited by Terranoise; 17-12-2012, 23:09.
Comment
-
Da var man i gang med lydprosjektet for denne trådtittelen.. lagd hattehylle i dag,+ ett par basshull, denne skal bli litt dempa under, og boltet fast til chassiet,har noen kasser nå som skal bli testa,disse blir bolta fast også, testet hittil med cd spiller pga eg har ikkje komt lengre med forsterker instalasjonene, kun lagt opp kabler,limt asfalt matter under hattehylla og skal dekke bagasjerom osv videre med silentcoat ellernoe slikt... lyden var veldig deilig på kun testing på cd spiller i dag,lol trudde eg hadde sub baki også..virker som elementa liker seg i kassene..men blir spennende å dele disse på hver kanal osv og peise på meir.. har lyst å lage en slags kasse i senter på hattehylle med andre elementer i kanskje,, da vil basshulla ikkje bli tildekket med kassene slik dei ligger nå...
Comment
Comment