Announcement

Collapse
No announcement yet.

Olds med 2 x 18 ++

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vist folk leser hva som blir skrivd så blir dei boltet/skrudd fast ja!! Blæ og de sitter godt slik de gjør nå uansett, en skeptiker komentar til fra noen gidder eg ikkje å poste meir.

ellers lagt opp hovedstrømsbryter på jordingskabel i dag og festet i dash-
    Last edited by Terranoise; 11-04-2013, 12:22.

Comment

Originally posted by Terranoise View Post
      Vist folk lester hva som blir skrivd..
      Et lite tips, det kan være pga. at du i snitt skriver 100 ord per setning.
      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Originally posted by Terranoise View Post
        Vist folk lester hva som blir skrivd så blir dei boltet/skrudd fast ja!! Blæ og de sitter godt slik de gjør nå uansett, en skeptiker komentar til fra noen gidder eg ikkje å poste meir.

ellers lagt opp hovedstrømsbryter på jordingskabel i dag og festet i dash-

Hoved strøm bryter skal da på pluss mister
        En skal ikke bry seg om alt som blir skrevet her. Med en må kunne ta litt kritikk. Er det ikke begrunner så blir det noe annet.
        Skal ikke være drittslenging heller stå på videre du

Mvh kim

Comment

EDIT: ja skal koble hovedstrømbryter på + kabelen, dette er + kabel som går fra batteri til starter og ikkje anlegget foresten.
          Last edited by Terranoise; 11-04-2013, 21:03.

Comment

Bestilt meg 200amp dynamo i går, ca 1500,- fra usa, lønner det seg å legge opp 2 x 53kvm strømkabel fra dynamo til batteriet/ene? skal ha to batterier framme i motorrommet. 1 kabel til hvert batteri, eller 2 kabler til samme + som igjen er paralellkobla til batteri nr 2?

Comment

Lønner seg alltid og Strekke 50mm2 Pluss og Minus direkte fra dynamo og til batteri

Hvilken Dynamo er det da ?

Comment

ja den er jo grei,blir tjukke kabler her ja, men lønner det seg med 2 stk av den dimensjonen ut i fra dynamo eller holder det med 1 kabel kanskje? fks 2 batterier, og en + kabel ut fra dynamo til hvert batteri tenkte eg på. eller 2 + kabler til + på 1stk batteri for "evt" meir strømmottak? (blir 2 batterier i motorrom) men berre lurte sånn egentlig.

Siden den erstatter delco dynamoer kaller eg den det,siden det er samme type greia

Comment

fikk 4stk 2" fulltoner fra hong kong her om dagen lol,trur de kosta 35kr stk, virka greie egentlig når eg kobla dei opp på stereoen, skal bruke 2 stk i dash i orginal høytalerhull men i ny frontplate som vinkler opp i frontruta og bruke som diskant,men prøver meg litt frem uansett.

Venter også på 2 x 300amp automat sikringer fra ebay, kosta rundt 80kr for 2 stk, får se om det er noe kvalitet.. på bildet er det nye 2" og tang band 2"

Comment

No specs på de fulltonene?
                    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Nei desverre, ikkje mer en att dei er 4ohm..sto ingenting på ebay siden heller

Comment

Jaggu passte ikkje 2" fulltonene i de papprøra eg tok med meg heim fra jobb en dag, testa litt i dag sånn kjappt kjappt med lengen røra er på orginalt og tetta igjen bakenden med ei fille. dårlig kamera lyd,

Synst ikkje lyden var så verst, her var Eq på pcen nesten "flat" , så da kan eg bruke disse som kammer,men prøve å kappe ned lengden og høre kordan det blir, blir spennendes å prøve i bil

http://s251.photobucket.com/user/Fas...8ca70.mp4.html

og ett klipp til der all bass osv er nede og kun 2khz - 8khz spiller fra eq på pc,men med annen musikk

http://s251.photobucket.com/user/Fas...d90bb.mp4.html
                        Last edited by Terranoise; 15-04-2013, 19:57.

Comment

kjapp lydtest med mobil cam dårlig spinkel lyd,fylldig og fin lyd på passe volum, driver midlertidig på cd spiller bare alt med fulltone og paralellkobling. blir spennende å teste med forsterker da hvert element får hver kanal. skal også lage meg noen gitter til 4" før eg bolter alt fast.

http://s251.photobucket.com/user/Fas...a1b79.mp4.html
                          Last edited by Terranoise; 22-04-2013, 22:44.

Comment

Kreativt prosjekt det her, du er i allefall ikke redd for å gå nye veier og teste nye ting, det liker jeg! Er det infected mushroom du spiller eller?
                            never enough!

Comment

Ikkje mest vakreste løsningen men bruker det man finner å prøver å lage noe ut av det vertfall,siden det er dårlig tilgang med plass å lage noe til noe anndre høytalerløsninger, men blir noe fremme også så har en plan.
                              Nei sangen er Egorythmia - Night Shift (Major7 Rmx) http://www.youtube.com/watch?v=LcsCdNRjK1o
                              infected albumma mine ligger å støver ned hehe..

Comment

jau... vert litt i tenkeboksen,, kjøpte meg noen hertz spl 8", planen var å lage en stor senter med 2x8" på hattehylla, men har inntil videre stappa dei i den andre bilen for å teste og blei i grunn ganske fornøyd..

Har spekulert litt på forsterkerhylla eg skal lage baki bilen, blir en på 2 etg, en plate for monoblock og 4kanaler på toppen, må sveise meg noen stag fra plater og ned i gulvet osv slik det vil stå stødigt. ellers har eg fått dynamoen i dag da,,så blir spennendes å teste den... men må jo ha batterier også snart...

Er litt usikker på om eg skal gå for 2-3 stk av disse agm batteria til biltema..hmm..får muligens plass til dei største fremme i motorrommet eller det mellomstore, og ha ett bak, blir jo ikkje noe voldsomt prosjekt dette heller liksom..

Last edited by Terranoise; 01-05-2013, 01:11.

Comment

Working...
                                X