Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitsubishi Galant G8 - Prosjekt OEM/Stock

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Cleant som vanlig..!

Mulig jeg ikke har sett det, men hvilken subwoofer blir det ?

Comment

Kassebygging

Noen bilder fra dagens økt...

Bildene taler for seg, så er det bare å fyre løs om det er noen spørsmål..

Originally posted by HLS View Post
      problemet at oftest støyen kommer fra hjulene/dørene, og der virker ikke dempemattene 100% pga at lyden har for høy frekvens (dempematter er for å få dempet store overflater så de blir stivere og stillere imot flexing osv)

men ser ut som du har gjort en bra jobb med dempingen på denne bilen! det er bra!
      Takk. Men du fikk med deg at jeg har brukt Noise Isolator i bilen min også? Eller snakka om du om deg selv nå.

Originally posted by lyd View Post
      Cleant som vanlig..!

Mulig jeg ikke har sett det, men hvilken subwoofer blir det ?
      Takker, liker clean look.

Skal poste noen bilder av den når den kommer jeg! Så får dere bare undre til da hehe..
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

nå leste jeg ikke akkurat din forje post! bare så på bildene, hehe..!!

hmm, du skulle jo ha fått bort det meste med støy siden du har brukt å lagt det på de fleste steder!.

du er ganske nøye ser jeg! bruker ikke skruer på kassen? bare lim?
        // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
        //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
        Mvh
        Rune Kvaal

Comment

Jo. Som du kan se på det siste bildet der har jeg brukt skruer i tillegg. To på hver side oppe og tre på hver side i underkant. Er tross alt første gang jeg lager en basskasse dette, så satset ikke på kun lim denne gangen..

Gleder meg til å fortsette med kassa imorra.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

du får ikke "sprekker" i mdf? eller forborrer du hullene til skruene?

portet eller lukket?

ser bra ut til å være 1 gangen
            // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
            //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
            Mvh
            Rune Kvaal

Comment

Jeg bruker 4 mm. brede treskruer, og forborrer med 2,5 mm. borr

Den blir lukket, og kommer ikke til å se så standard ut som det ser ut hittil, imorgen kommer den tricky biten.

Takker!
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Bomma litt på måla her?
                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Nei alt har gått etter planen hittil. Hva tenker du på?
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Bunnen på kassa, hvordan frontbaffelen skal møte den slik at kassa blir tett.. Burde vært en cm lenger og skrået lik sidene vel?
                    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Vel, dette får du svar på når du ser hvordan resten av kassa blir. Som sagt, blir en noe spesiell kasse hehe.. Håper på å bli ferdig med den imorgen!
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                        Vel, dette får du svar på når du ser hvordan resten av kassa blir. Som sagt, blir en noe spesiell kasse hehe.. Håper på å bli ferdig med den imorgen!
                        Tipper det blir brukt polyester og glassfiber her

Comment

Godt jobba Simen.
                          Dempinga de ser veldig forseggjort ut
                          Brukte selv 13timer+ på og dempe kun gulv i Kia'en. Men merket fort forskjell, men jeg brukte 6mm og 12mm tykke CCF.

Har kun skumlest de siste innleggene, men hvilken sub går du for?
                          Runar E. Olsen ~ Moderator
                          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Slednekk: Hehe det blir det nok ikke, men blir litt fancy allikevel (hvertfall for meg, hehe..)

GENEXXA: Takk. Jo det ble gjort grundig, derfor tok det nærmere 60 timer. Forskjellen ble ikke så stor som jeg hadde håpet på som sagt, men angrer ikke.

Venter med å avsløre hvilken sub det blir til jeg har fått den.

Kommet ganske langt med kassa nå. Men kan ikke gjøre den helt ferdig før jeg har fått subben, av diverse grunner.
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Begynner å ligne noe nå. Bilder fra dagens økt..

-----

-

-----

-----

Skal frese ut dette imorra. Hvis ikke vil subben kanskje kunne slå i MDF'en. Gleppa er på rundt 8 mm. nå, og ifølge skjema er subbens Max. Linear Ex./Xmax på 9.5 mm hver vei, så om jeg freser ut noen få millimeter er jeg i mål. Tror jeg freser ut 5 mm. for å være sikker..

Kommer til å bruke silikon inni kassa for å være sikker på at det blir tett. Må også slipe noen plasser i fronten. Kom gjerne med tips og innspill om det er noe jeg burde gjøre. Målet er at det skal bli lufttett mellom seterygg og kasse.
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Morel Ultimo SC 10 tommer?

Husk at XMAX ikke er total oppnåelig slaglengde, da må du ser på XMECH om det er oppgitt. xmax er slaglengden innenfor der magneten har full kontroll på utsvinget, utenfor dette kan elementet fremdeles slå, helt til det mekanisk ikke kan gå lenger (xmech). Greit å frese ut noe ekstra for å være på den sikre siden når du først setter i gang.
                                [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Working...
                                X