Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitsubishi Galant G8 - Prosjekt OEM/Stock

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ingen store planer for denne, derfor ingen ny tråd for den. Blir å bytte ut alt som er i den, så om noen er int. i Polk Audio DB-frontsett, Polk Audio DB 6x9, Rockford-sub, Rockford 4-kanaler eller Blaupunkt-spilleren, er det bare å hyle ut..

Kan poste noen bilder av det som blir gjort her, om det er interessant?
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Post gjerne bilder , liker arbeidet du legger ned i bilene dine ) hvilken rf amp er dette , og hva skjer nå med den nydelige morel-subben ?
      Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
      | Gladen 75c6 - DD m4a |
      | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

Comment

• Ok da gjør jeg det.

Litt usikker på hvilken det er, skal undersøke senere. Fikk med kvitteringer og bruksanvisning, husker det sto at den kosta 3500,- så burde vel være en grei forsterker.

Den nydelige Morel-subben er jeg litt usikker på. Tror jeg selger den, om jeg får nok for den.
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Originally posted by Rexonix View Post
          Post gjerne bilder , liker arbeidet du legger ned i bilene dine ) hvilken rf amp er dette , og hva skjer nå med den nydelige morel-subben ?
          Hei. Det er en P400-4! Send meg en PM om du ville ha den.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Montering av spiller og forsterker

God kveld

Jeg lovte jo å komme med litt bilder og slikt når jeg kom igang med nye bilen min. Igår kom jeg så smått igang med å få inn det gode gamle anlegget mitt. Fikk solgt anlegget som stod i her forrige uke, så da ble det stille og jeg fikk et "spark bak" med å komme igang her..

Skulle egentlig begynne med kabling, men ble til at jeg begynte med å finne plassering til Mosconi 4.100 som skal drive frontsettet. Etter litt fundering, fant jeg ut at den beste løsningen ble i det ene siderommet i bagasjerommet. Skrudde da ut braketten som var der..

Skrudde ut "krokene" som var på undersiden av stoffplata, da denne kommer over forsterkeren. Skruene skrur jeg på plass igjen, så jeg ikke roter de bort.

Satte forsterkeren der jeg ville ha den og la plata oppå, målte avstanden opp til hovedplata.

Hadde igjen en del restkapp i 22mm MDF etter basskassa jeg lagde sist, så skjærte ut en slik for å space forsterkeren. Gjorde det enkelt og skjærte ut etter forsterkerens mål.

Prøver igjen...

Fortsatt ikke helt bra. Særlig om vi sammenligner med venstre side:

Hadde ingen tynnere plater liggende, men hadde en fres.. Så da gikk jeg agurk og freste bort 4 mm med en liten fres. Krevde litt tid og krefter det, men skal det være så skal det være.

Så var det å skru plata fast i bilen. Meget enkelt å merke opp skruehull, la bare plata på ønsket plass og merka opp med den originale braketten.

Borra opp hull, og freste ned rundt 10 mm, fordi jeg ville bruke de originale skruene. Satte også i islagsmuttere til bolter som skulle til forsterkeren.

Her er plata skrudd fast i karosseri, samt også trekt frem strømkabler:

Og her er forsterkeren boltet fast med M4:

Så passa plata perfekt over.

Har også fått montert spilleren.

I overkant mye kabelstyr i forbindelse med spillerbytte.

Ble da Pioneer P88RS, igjen.

Så da har jeg hvertfall lyd igjen. Kun høyttalerne i bakdørene nå, altså. Har jo satt spilleren i aktiv deling-modus, og av en eller annen grunn har høyttalerne bak - som er koblet rett på spilleren - koblet seg på diskant frekvensen. Noen som vet om det går an å få de til å spille "fulltone" for seg selv?
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Koble de om til de andre to høyttalerutgangene på spilleren kanskje? vet ikke, men iallfall enkelt å prøve.
              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

• Kanskje det ja. Enkelt å prøve sier du? Kan jeg bare snu kontakten 180 grader?
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• du får nok ikke disse til å spille fulltone, da front = midbass, bak = diskant og sub er sub, er aktiv deling på forsterkeren i spilleren samtidig
                  VW Golf 4
                  Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                  Simen Sormbråten

Comment

• Jeg likte alltid den syvende generasjonen, men det har noe med at jeg var atten

Likte skjulingen av forsterkeren
                    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

• simso: Ok. Men da er det nok best å bare ha det slik. Siden nakkestøttene vil bli et hinder for diskanten til bakpassasjerer, så får de da litt ekstra diskant bak der.

Defus: Takk for det. Tenkte jeg skulle få pusla litt videre ikveld, vil prøve å få trekt resten av kablene og lagt de pent inn i de originale kabelgatene.
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Kabeltrekking - høyre side

Kveldens økt ble kabeltrekking på høyre side. Er veldig seint nå, så orker ikke skrive så mye. Originale kabelgater ble brukt, og bildene taler for seg.

Ground zero signalkabler, no-name remote, Biltema høyttalerkabler (1.5 mm2 til diskant og 2.5 mm2 til midbass).

Det på siste bildet skal ordnes bedre når jeg får trekt venstre side også. Neste nå er å få trekt på venstre side, så kan jeg starte på montering av frontsett.
                        Last edited by TakeTheTime; 03-10-2013, 00:47.
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Det blir fort mørkt disse dager, så da er det kjekt med skikkelig arbeidslys.

Ikveld har jeg trekt ferdig kablene og koblet opp forsterkeren. Tar mange timer når man vil gjøre det skikkelig.

Strømkabelen var trekt fra før, men fant ut at den ikke gikk i kabelgatene, så da trakk jeg den på nytt sammen med høyttalerkablene til venstre del av frontsett.

Ferdig trekt i kabelgatene:

På følgende plass fikk jeg skjult de helt. Strømkabelen lå opprinnelig i det åpne rommet her, men nå fikk jeg trekt den gjennom en tunnel bak. Veldig fin plass å trekke kablene over til andre siden!

Så kommer de sammen her (men skyggen forstyrrer litt)..

Fullførte jobben med oppkobling, selvom det egentlig var aaaltfor sent (jobb imorra kl 08 )

Imorgen og lørdag vil jeg montere frontsett og dempe dørene, så har jeg god lyd til jeg og en kompis skal kjøre tur/retur Bergen på søndag.
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Montering av frontsett

God kveld godtfolk.

På lørdag monterte jeg frontsett og dempet dørene foran. Startet naturligvis med å ta av dørtrekk, da så utkantspunktet slik ut:

Fjerna forsiktig fuktsperre, og monterte Polk Audio SR6500 midbasser. Midbassen er skrudd i en 18 mm tykk MDF-plate med 8 stk. M4-bolter, og de fire originale plastpluggene ble byttet ut med 4 stk. M8-bolter med stoppmuttere og skiver..

Grunnen til at jeg monterte midbasseren før dempingen, var fordi jeg ville legge et par lag med dempematter inntil kanten rundt MDF-plata for at butylen skulle være som en tetningsmasse. Ferdig dempet innerblekk:

Tidligere har jeg droppet fuktsperre, men jeg mener den har en viktig funksjon så jeg monterte den på plass igjen før jeg satte på dørtrekk:

Med dørtrekk ser det altså slik ut:

Vifa RR-diskanten fikk en enkel løsning med 3M sin dobbeltsidige teip. Ingen bilder av dette dog. Tilslutt koblet jeg fra - på batteri og monterte sikringsholder og koblet til + kabelen. Ikke helt fornøyd med hvordan + kabelen går fra polen til sikringsholderen der, men kan sikkert få det til å se mer diskret ut senere..

Så nå har jeg god lyd igjen. Låter meget bra, og midbasserne produserer herlig bass, ingen behov for sub med disse (kremt.. forløpig hvertfall)
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Virkelig bra gjennomført !

Morro at du orker å bygge stereo igjen..!

Comment

• Takk for det.

Ja koser meg virkelig med god lyd når jeg er ute og kjører nå. Fantastisk frontsett med perfekt forsterker, og spilleren er heller ikke dårlig.
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Working...
                                X