Hei.
Da er nye bilen min på plass. Har alltid drømt om en G8
- og nå gikk drømmen endelig i oppfyllelse!
Mitsubishi Galant 2001
EAO Comfort
2.0L
Her er noen bilder av den...
(...og nei, skiltnummeret er ikke LS55555!)
Bilen.
Det er altså en 2001-modell, registrert i slutten av året (liker derfor å tenke at det er en 02-modell ). Den har kjørt 155k km, og har fulgt servicer hele veien. Nettopp EU-godkjent med 0 feil, og det har nettopp blitt byttet masse slitedeler. Fikk med temmelig nye sommerdekk m/ 17" felger, og splitter nye vinterdekk på originale 15"-alufelger. Den er senket 40/40mm (maks ift. godkjenningspapirer), og proff sotet helt frem. Vet ikke noe om % på sotingen, men det er temmelig likt på alle siderutene faktisk. Det er altså ikke spesiellt lovlig egentlig, men det har visst aldri forrige eier fått noen bemerkninger eller klager på i kontroller osv.
Ehem... Anlegg?
Ja, hva skal man gjøre med anlegget egentlig? Vel, jeg må si at det originale anlegget som sitter i spiller overrakende bra og plasseringene av høyttalerne er ganske greie til å være originalt Mitsubishi. Diskanten sitter i speilhusdekslet, i ganske god avstand fra fører, og de er vinklet temmelig godt. De treffer vel taket på hver sin (omvendte) side bak ved c-stolpene et sted. Diskantene som sitter i låter temmelig bra vil jeg si, men de blir nok byttet ut. Mellomtone/midbass i dørene sitter jo, i likhet med Carisma'en, under kneet, men i denne er de enda litt lengre frem - noe jeg ser på som en fordel. De er også 'rett under' diskanten, så de kan blende ganske bra sammen.
(merk: Har ikke fått rengjort interiør skikkelig ennå!)
Denne bilen er såpass fin og strøken, både eksteriør- og interiørmessig, at jeg ikke har lyst til å gjøre noe drastisk med anlegget forløpig. Planen er nok å bruke originale plasser, og koble opp Polk Audio SR 6.5" midbassere i godt dempet dør, satt skikkelig fast + en kurrant diskant som kan spille ganske langt ned (hvertfall 2000 hz og opp) fra speilhusdekslene. Forsterker nok da dette med Mosconi og kjøper nok en Pioneer P88RS-II til oppsettet. Om jeg skal konkurrere i EMMA med denne bilen vet jeg ikke, og forløpig har jeg ikke noen motivasjon til å begynne med anlegget. Så det blir nok en vinterdvale, så får man se an til våren hva jeg gjør...
Håper dere likte bilen.
På gjensyn!
Da er nye bilen min på plass. Har alltid drømt om en G8
- og nå gikk drømmen endelig i oppfyllelse!
Mitsubishi Galant 2001
EAO Comfort
2.0L
Her er noen bilder av den...
(...og nei, skiltnummeret er ikke LS55555!)
Bilen.
Det er altså en 2001-modell, registrert i slutten av året (liker derfor å tenke at det er en 02-modell ). Den har kjørt 155k km, og har fulgt servicer hele veien. Nettopp EU-godkjent med 0 feil, og det har nettopp blitt byttet masse slitedeler. Fikk med temmelig nye sommerdekk m/ 17" felger, og splitter nye vinterdekk på originale 15"-alufelger. Den er senket 40/40mm (maks ift. godkjenningspapirer), og proff sotet helt frem. Vet ikke noe om % på sotingen, men det er temmelig likt på alle siderutene faktisk. Det er altså ikke spesiellt lovlig egentlig, men det har visst aldri forrige eier fått noen bemerkninger eller klager på i kontroller osv.
Ehem... Anlegg?
Ja, hva skal man gjøre med anlegget egentlig? Vel, jeg må si at det originale anlegget som sitter i spiller overrakende bra og plasseringene av høyttalerne er ganske greie til å være originalt Mitsubishi. Diskanten sitter i speilhusdekslet, i ganske god avstand fra fører, og de er vinklet temmelig godt. De treffer vel taket på hver sin (omvendte) side bak ved c-stolpene et sted. Diskantene som sitter i låter temmelig bra vil jeg si, men de blir nok byttet ut. Mellomtone/midbass i dørene sitter jo, i likhet med Carisma'en, under kneet, men i denne er de enda litt lengre frem - noe jeg ser på som en fordel. De er også 'rett under' diskanten, så de kan blende ganske bra sammen.
(merk: Har ikke fått rengjort interiør skikkelig ennå!)
Denne bilen er såpass fin og strøken, både eksteriør- og interiørmessig, at jeg ikke har lyst til å gjøre noe drastisk med anlegget forløpig. Planen er nok å bruke originale plasser, og koble opp Polk Audio SR 6.5" midbassere i godt dempet dør, satt skikkelig fast + en kurrant diskant som kan spille ganske langt ned (hvertfall 2000 hz og opp) fra speilhusdekslene. Forsterker nok da dette med Mosconi og kjøper nok en Pioneer P88RS-II til oppsettet. Om jeg skal konkurrere i EMMA med denne bilen vet jeg ikke, og forløpig har jeg ikke noen motivasjon til å begynne med anlegget. Så det blir nok en vinterdvale, så får man se an til våren hva jeg gjør...
Håper dere likte bilen.
På gjensyn!
Comment