Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitsubishi Galant G8 - Prosjekt OEM/Stock

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tøff kasse..! Mange liter er den på ?
    Skal du ha pyntedeksler på sidene av sub-kassen ?

Comment

Haakon: X-mech er ikke oppgitt desverre, men samme subben i 12" ser ut til å ha x-max på 12,5 mm og x-mech på 27,5 mm. Burde jeg gå utifra at jeg trenger rundt 25 mm klaring for å være sikker? Har sendt en forespørsel til produsenten men har ikke fått svar ennå.

lyd: Takker! Den blir på cirka 20,5 liter når subben står i. Ifølge Dag Johansen skal det være nok. Nei blir ikke så mye pynt, jeg skal trylle den vekk!
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

For å være helt sikker bør du ta så mye som mulig av plata som havner foran subben. Med litt eq i bunnen og greit med effekt havner elementet fort utenfor xmax-verdiene Er bare å presse på membranen og se hvor langt det kan slå så har du noe å gå etter
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Okai. Setter kassa på vent til jeg har fått subben. Kan uansett ikke feste de to platene på fremsiden før jeg har skrudd fast subben. Når kassa er ferdig kan jeg ikke ta ut subben uten å ødelegge den.

Eneste jeg er i tvil om nå er hvordan jeg burde gjøre det med høyttalerkablene. De må kunne settes fast på innsiden i kassa og ha en overgang til utsiden.. Tenkte å bare borre hull og bruke bolter, men da må vel bolten limes fast. Ideer?
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Sette inn et par "binding post" f.eks? :

Litt usikker på noe godt norskt navn eller hvem som fører noe slikt, men burde være ganske vanlig?
            Forborrer et litt mindre hull og skrur de inn, kan sikkert slenge på en dråpe trelim eller to også.
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Dyr:
              http://www.dynabel.no/Shop/Product/T...ber-par/PL7776
              Billig:
              http://www.dynabel.no/Shop/Product/i...tk-Rød/IN6520
              Billigst:
              http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilste...r-2-stk-35567/
              Spiller: Pioneer p6600DVD
              Frontsett: Seas Lotus Performance
              Sub:Morel Elate Sw10

Comment

Tøfft prosjekt :-) liker når det ser orginalt ut og at det spiller som bare det ;-) stå på! Her blir jeg å følge med.
                Focal
                Mosconi
                Pioneer

Comment

sånnen plugg sammen med tilhørende stykke er også en mulighet
                  http://www.dynabel.no/Shop/Product/S...ttplugg/PL8321

http://www.dynabel.no/Shop/List/Plug...ntakter/1124/3
                  VW Golf 4
                  Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                  Simen Sormbråten

Comment

Takk for tilbakemeldinger folkens. Har trua på dette selv.

Angående kabelgjennomføring så tror jeg at jeg tester det ugn er inne på med vanlige bolter først. Har jo bolter og masse restkapp å prøve på hjemme så ser om jeg kan få en bolt til å sitte fast ved å skru den inn + litt lim.
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Da har jeg fått gromsubben i hus! Det ble altså Morel Ultimo SC 10"

Litt specs..

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Det var den dere forventa ja?

Anyway, håper på å bli ferdig med kassa og få festa den i bilen iløpet av helgen. Er en del småtteri som står igjen, men stort sett bare kosearbeid. Kommer med oppdatering etterhvert!
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Er så tøft med 5" spole i de Morell Ser veldig bra ut den bilen din, lov å spørre om hva du heter? Kommer fra Haugesund selv (skriver bokmål pga forum regler :P )

Comment

Ja den ser ganske heftig ut, blir morro å se hva subben er god for. Takk! Simen heter jeg. Jeg har dog bare bodd i Haugesund snart 2 år, flytta hit pga kona som kom herfra. Er egentlig østlending jeg, så jeg skriver bokmål fordi det er det jeg snakker også hehe..
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

hehe Flytta til østlandet for par år siden jeg.. Fin mitsubishi du har Skal følge med videre her...

Comment

Godt og se at den ender opp til noe bedre bruk enn da den lå i boden her.

Kommer til og følge med på prosjektet, ser ut til og bli bra
                                Spiller: Pioneer p6600DVD
                                Frontsett: Seas Lotus Performance
                                Sub:Morel Elate Sw10

Comment

Working...
                                X