ka er det det eneste som er inn nå er å flytte det stygge spedometeret te mitten el
Announcement
Collapse
No announcement yet.
D-Vision: PRS Prosjekt
Collapse
X
-
tenker mer på kansje fått inn noe lcd sjermer eller noe digitale greier å det var iklje for å klage dette altså men derre som bygger seriøse bilbygg er jo fulle i all slags mulige ideer å løsningerLast edited by vwperformance; 09-04-2007, 21:59.øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program
Comment
-
Eneste måten og kansje få bilen godkjent med noe annet enn org-intrument panelet er og få bilen FIA godkjent.. Altså bane bil med bur,stoler, data logger osv... Nye regler nå fra den 1.1 som sier at skal man ha bur i bilen så må den være fia/løps godkjent for og få vanlige hvite skilter på den.. Så det er liksom litt feil/bortkasta i en bilstereo bil..
Men stå på, det blir nok bra dette hersound.vision.soul
Type R
Comment
-
Originally posted by LLH View PostEneste måten og kansje få bilen godkjent med noe annet enn org-intrument panelet er og få bilen FIA godkjent.. Altså bane bil med bur,stoler, data logger osv... Nye regler nå fra den 1.1 som sier at skal man ha bur i bilen så må den være fia/løps godkjent for og få vanlige hvite skilter på den.. Så det er liksom litt feil/bortkasta i en bilstereo bil..
Men stå på, det blir nok bra dette her
I henhold til det lui snakker om med å bruke lcd skjermer osv istede for org instrument?
Jeg har ihvertfall brev fra Toyoya Norge om at de har ikke noen problem med at dashbordet mitt blir bygd om i henhold til vise punkt.
*Skal ikke være spisse kanter
*Ikke sperre utkikk
*Bære konstruksjon for dashbord skal ikke røres..
*Og har de nødvendige bryttere lett tilgjengelig osv
Comment
-
Ja tenkte på det lui snakker om, det og bruke noe annet enn org-intrumentene. De fleste intrumenter har jo en viss størelse mener jeg, og for og få noe som tar minimalt med plass er kansje datalogger med farts viser en mulighet.. MEN om det er mulig og få det godkjent er en annen sak.. Derfor jeg drar inn de FIA regel opplegget..
Fått inn noe sånt som dette f.eks
http://www.race-technology.com/dash2_4_571.html
Men som sagt, det skiller seg meget ut da.. i en bilstereo bil..
http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles...0918.html#35-1
§ 35-1. Hastighetsmåler på bil
1. Bil skal ha hastighetsmåler plassert godt synlig fra førerplassen. Den skal vise hastighet i km/t med tilnærmet nøyaktighet og må ikke vise mindre hastighet enn den virkelige.
Hastighetsmåler som oppfyller kravene i direktiv 75/443/EØF vedlegg II, eventuelt som endret ved direktiv 97/39/EF, eller ECE-reg.nr. 39, tillegg 1 anses å oppfylle bestemmelsene i første ledd.
Hva som står i de direktivene vet jeg ikke..
Men at det er greit og flytte org-displayet er det ingen tvil omLast edited by LLH; 10-04-2007, 01:37.sound.vision.soul
Type R
Comment
-
Originally posted by LLH View PostJa tenkte på det lui snakker om, det og bruke noe annet enn org-intrumentene. De fleste intrumenter har jo en viss størelse mener jeg, og for og få noe som tar minimalt med plass er kansje datalogger med farts viser en mulighet.. MEN om det er mulig og få det godkjent er en annen sak.. Derfor jeg drar inn de FIA regel opplegget..
Fått inn noe sånt som dette f.eks
http://www.race-technology.com/dash2_4_571.html
Men som sagt, det skiller seg meget ut da.. i en bilstereo bil..
http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles...0918.html#35-1
§ 35-1. Hastighetsmåler på bil
1. Bil skal ha hastighetsmåler plassert godt synlig fra førerplassen. Den skal vise hastighet i km/t med tilnærmet nøyaktighet og må ikke vise mindre hastighet enn den virkelige.
Hastighetsmåler som oppfyller kravene i direktiv 75/443/EØF vedlegg II, eventuelt som endret ved direktiv 97/39/EF, eller ECE-reg.nr. 39, tillegg 1 anses å oppfylle bestemmelsene i første ledd.
Hva som står i de direktivene vet jeg ikke..
Men at det er greit og flytte org-displayet er det ingen tvil om
Ja de fleste nye bilene kommer jo med instrumentene midt på også så hvorfor ikke
Comment
Comment